• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mamaobabba
    Mrs TH skrev 2010-06-10 08:55:35 följande:
    Hej!
    Åh spännande med tvillingar
    Ja, verkligen spännande!

Är min första graviditet och vi har längtat länge nu! Så det känns verkligen som att att det blev jackpott!!
    Nu hoppas vi bara tt båda ska vara kvar och friska vid UL!
    Är fortfarande försiktigt optimistiska, både jag och maken.. Men, den värsta tok-oron har hunnit släppa och nu är vi mest glada! Glad
  • Nanna84

Imorrn klockan 8 ska jag på inskrivning hos barnmorskan.. är nervöööös!!! Hatar att ta blodprov och sånt! Tur att sambon ska med så han kan hålla mig i handen Glad

• Ett två tre

Buhu, börjar känna foglossning, redan Hade svår foglossning sist som aldrig gått över helt, men jag hade ändå ett hopp om att slippa bli så dålig den här gången...

Jag får väl egentligen skylla mig själv, har överansträngt mig sista dagarna, lyft, gått massa, stressat, så var väl väntat att det skulle smälla till, suck

Vi håller på och säljer vårat radhus så vi har packat och ordnat inför försäljningen, stress stress, sen har dagis varit stängt pga strejk, svårt att ta det lugnt och bara vila då. Klag klag...

Vad kul att en del börjat känna bebisen redan Mys pys!! Jag tror jag kännt lite själv men är inte 100, har oxå moderkakan i framvägg och jag kände väldigt sent med sonen (vecka 22), men är ju nummer två så omöjligt är det ju inte

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Nanna84 skrev 2010-06-10 13:50:07 följande:
    Imorrn klockan 8 ska jag på inskrivning hos barnmorskan.. är nervöööös!!! Hatar att ta blodprov och sånt! Tur att sambon ska med så han kan hålla mig i handen Glad
    Kommer gå så bra så

Jag kan inte ta med mig maken på såna grejer, han är så extremt nålrädd så han svimmar nästan bara av att tänka på att jag är och tar prov, hihi Jag tar blodprov varje eller varannan månad annars oxå så han sliter lite stackarn
  • Mamaobabba
    Nanna84 skrev 2010-06-10 13:50:07 följande:
    Klart det kommer att gå bra!! Det gick ganska fort och lätt, faktiskt och skönt som sagt att du har honom med dig! Glad
    Hoppas allt kändes bra!
    När är du beräknad? Fått något svar på det?
  • Mrs TH

Idag har har jag hängt med två kompisar och deras 3 barn i åldern 4, 1 och 5 månader. Härliga ungar och härliga mammor, som lite världsvant skrattade åt mig när jag sa att jag verkligen itne vill ha bebisen i sängen haha, jaja jag kommer säkert att vika mig

Längtar efter bebben när man får kladdiga kramar av en charmig 1 årig kille, som vill klappa en på kinden och mysa. Eller när 5 månaders bebben sträcker sig efter en. Eller när man bygger lego med 4åringen.

Tur att julle kommer snart,( eller snart och snart, men det är en bebbe på väg iaf)

• Nanna84
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 17:47:34 följande:
    Klart det kommer att gå bra!! Det gick ganska fort och lätt, faktiskt och skönt som sagt att du har honom med dig! Glad
    Hoppas allt kändes bra!
    När är du beräknad? Fått något svar på det?
    Är på såå bra humör just nu!! Glad
    har precis kommit hem från BM där jag varit på inskrivning. Var ju jättenervös för alla blodprov men det gick jättebra! Alla mina värden var perfekta och hon hade inget att klaga på.
    Eftersom hon inte gjorde nåt ultraljud eller nåt så är jag fortfarande beräknad til den 12:e december. får se om det ändra på UL som vi ska på den 22:a juli *längtar*

Jag ska dock gå och få sån där glukosbelastning, men det visste jag att jag skulle få efter som jag har högt BMI...

Känns verkligen som jag kan slappna av nu och sluta stressa över graviditeten nu när jag vet att allt ser bra ut.... sååå skönt!
  • SaraTheres
    Nanna84 skrev 2010-06-11 10:09:30 följande:
    Är på såå bra humör just nu!! Glad
    har precis kommit hem från BM där jag varit på inskrivning. Var ju jättenervös för alla blodprov men det gick jättebra! Alla mina värden var perfekta och hon hade inget att klaga på.
    Eftersom hon inte gjorde nåt ultraljud eller nåt så är jag fortfarande beräknad til den 12:e december. får se om det ändra på UL som vi ska på den 22:a juli *längtar*

Jag ska dock gå och få sån där glukosbelastning, men det visste jag att jag skulle få efter som jag har högt BMI...

Känns verkligen som jag kan slappna av nu och sluta stressa över graviditeten nu när jag vet att allt ser bra ut.... sååå skönt!
    Är det bara pga ditt BMI du ska göra glukosbelastning? Hur såg ditt blodsocker ut?
    Anledningen till att jag frågar är för jag oxå har högt BMI (35) men hon har inte nämnt något om glukosbelastning för mig, jag tänkte om det kan ha att göra med blodsockret oxå...
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-10 19:27:01 följande:
    Idag har har jag hängt med två kompisar och deras 3 barn i åldern 4, 1 och 5 månader. Härliga ungar och härliga mammor, som lite världsvant skrattade åt mig när jag sa att jag verkligen itne vill ha bebisen i sängen haha, jaja jag kommer säkert att vika mig

Längtar efter bebben när man får kladdiga kramar av en charmig 1 årig kille, som vill klappa en på kinden och mysa. Eller när 5 månaders bebben sträcker sig efter en. Eller när man bygger lego med 4åringen.

Tur att julle kommer snart,( eller snart och snart, men det är en bebbe på väg iaf)
    Jag har faktiskt inte vikt mig på den punkten, Mons har sovit i egen säng hela tiden och i eget rum från han var 5 måneder och han är 2 nu. Vi sover extremt dåligt när vi sover tillsammans alla tre.

Men det är svårt att planera sånt, det blir som det blir
  • Ett två tre
    SaraTheres skrev 2010-06-11 11:22:17 följande:
    Är det bara pga ditt BMI du ska göra glukosbelastning? Hur såg ditt blodsocker ut?
    Anledningen till att jag frågar är för jag oxå har högt BMI (35) men hon har inte nämnt något om glukosbelastning för mig, jag tänkte om det kan ha att göra med blodsockret oxå...
    Jag har oxå hög BMI, det hade jag med sonen oxå. Med honom blev jag kallad till glukosbelastning när vikten plötsligt ökade ganska mycket på kort tid (var dock vatten, allt annat var bra). Den här gången har jag inte hört nånting än och då jag jag ändå hos motsvarigheten till spec-mvc.

Tror det är lite olika rutiner i olika kommuner....
Svar på tråden Decemberbebis 2010