• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84

Har oxå fått tid för Gulosbelastning 29 juli och Tillväxtul är då i vecka 20
    Jag kan tilllägga att jag aldrig har haft Diabeter med varken dottern eller sonen.
    Dottern vägde 4140g och sonen 5810g så nu vill dom hålla sten kolla på lilla mig
    Hög Bim nej då inte alls utan när jag fick Gulosbelastningen med sonen var edt då pågrund av att han låg på översta kurvan på Sf kurvan och 5cm ovanpå den.
    Så därför var det dag.
    I vecka 41 var lillmannen beräknad väga 4885g men det var stort så 2 dagar efter fick jag planeradsnitt som ledde till allvarliga komplikationer och jag höl på att dö.
    Så nu är jag glad av att jag äntligen får bättre koll.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nanna84
    SaraTheres skrev 2010-06-11 11:22:17 följande:
    Är det bara pga ditt BMI du ska göra glukosbelastning? Hur såg ditt blodsocker ut?
    Anledningen till att jag frågar är för jag oxå har högt BMI (35) men hon har inte nämnt något om glukosbelastning för mig, jag tänkte om det kan ha att göra med blodsockret oxå...
    Min BM sa att de gör glukosbelastning på alla som har BMI över 30 och jag har 35 precis som du. Mina blodvärden var jättebra, inget konstigt med blodsockret där...
    Det verkar som olika landsting har väldigt olika rutiner för hur dom gör saker. Du kan ju alltid fråga din BM och se vad hon säger.
  • 3 barns mamma84

Ja har normal BIM hur har BIM något med gulosbelasningen att göra ?
    Socker värdet och blodvärdet ligger toppen.
    Det ända dom har koll på när jag fick göra Gulos saken var att sf kurvan var hög

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 10:55:24 följande:
    Ja, verkligen spännande!

Är min första graviditet och vi har längtat länge nu! Så det känns verkligen som att att det blev jackpott!!
    Nu hoppas vi bara tt båda ska vara kvar och friska vid UL!
    Är fortfarande försiktigt optimistiska, både jag och maken.. Men, den värsta tok-oron har hunnit släppa och nu är vi mest glada! Glad
    Härligt med en till som väntar tvillingar Är själv beräknad till 24 december. Är också väldigt försiktig med att ta ut något i förskott men hoppas hoppas att båda klarar sig och föds friska.
  • Mamaobabba
    Lallan skrev 2010-06-12 17:38:17 följande:
    Härligt med en till som väntar tvillingar Är själv beräknad till 24 december. Är också väldigt försiktig med att ta ut något i förskott men hoppas hoppas att båda klarar sig och föds friska.
    Hoppas verkligen allt ska gå bra för dig!

Jag åkte in akut härom natten och fick missfall konstaterat.. Så just nu försöker jag bara vakna upp ur mardrömmen/ greppa situationen...

Håller tummarna för att du ska få en fin graviditet å att då å knottarna ska må bra! Hjärta
  • Lallan
    Mamaobabba skrev 2010-06-12 22:16:56 följande:

Jag åkte in akut härom natten och fick missfall konstaterat.. Så just nu försöker jag bara vakna upp ur mardrömmen/ greppa situationen...

Håller tummarna för att du ska få en fin graviditet å att då å knottarna ska må bra! Hjärta
    Fy beklagar! Vet tyvärr precis hur det känns, hade två på raken före det här varav det sista i slutet av v 13 så det är min första milstolpe just nu.

Håller tummarna för att det snart blir er tur!
  • Mamaobabba
    Lallan skrev 2010-06-12 22:25:29 följande:
    Fy beklagar! Vet tyvärr precis hur det känns, hade två på raken före det här varav det sista i slutet av v 13 så det är min första milstolpe just nu.

Håller tummarna för att det snart blir er tur!
    Tack. Hoppas också på att det ska vara vår tur snart!
  • Minifer

åh nej!! =( Beklagar så hemskt hemskt mycket... usch fy vad jobbigt, stora stora kramar till er båda!!!!
  • Mamaobabba
    Minifer skrev 2010-06-12 23:09:03 följande:
    åh nej!! =( Beklagar så hemskt hemskt mycket... usch fy vad jobbigt, stora stora kramar till er båda!!!!
    Tack så mycket, det värmer.

Känns tungt nu, men vi hoppas ju på att vi ska få känna lycka snart igen.
  • Nanna84

Beklagar så hemsk mycket! Kram

Tyvärr har ävan jag fått uppleva denna sorg nu. Åkte in til akuten i eftermiddags och de konstaterade då att jag hade en s.k ofostrig graviditet. Det har inte ens varit någon bebis där...Så alla kittlingar jag kännt har väl varit inbillning..

Men vi ska försöka igen senare i höst och hoppas på bättre lycka den gången.
    Kram till er alla och hoppas alla decemberbebisar mår bra!

Svar på tråden Decemberbebis 2010