• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • WilleViking
    Minifer skrev 2010-04-25 17:45:24 följande:
    ok, ja då syns det ju på ul om hjärtat slår. Och blöda kan man ju som sagt göra utan att det är missfall, känns ju som att det borde göra ont om det vore mf. Jag har fått mf i v 7 en gång och det gjorde ont som tusan verkligen. Men ring BM och be att få göra ul, du kan ju inte gå och vänta tre vckor på att få veta liksom. Och går hon inte med på ul så kan du alltid göra det privat
    Nej, jag mår fint... Men har inte känt av brösten på några dagar och det är det enda graviditets symtomet jag haft. Hade en molande värk i magen i förrgår en stund... Men nej, jag har inte ont. Och det tycker jag att jag borde ha om det är missfall
  • Ginge
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:54:39 följande:
    Nej, jag mår fint... Men har inte känt av brösten på några dagar och det är det enda graviditets symtomet jag haft. Hade en molande värk i magen i förrgår en stund... Men nej, jag har inte ont. Och det tycker jag att jag borde ha om det är missfall
    Jag är i vecka 7+4 nu. Nästan exakt som dig :) och jag också kännt att brösten "lugnat ner sig". Dem är ju känsliga men inte alls på samma sätt som för en vecka sedan. Och jag har äntligen fått vila från illamående. Igår mådde jag jätte bra och idag är också nästan lika.

Men jag börjar inte oroa mig för det. Jag mest njuter av vilan och tänker på att nu kanke kroppen vill säga att det är läge att samla lite krafter till det kommande.

Molande värk har jag också väldigt sällan och när dem kommer så oftast på nätterna. som det tidigare sagt så molande värk är ju livmoder som växer.
  • WilleViking
    Ginge skrev 2010-04-25 18:05:33 följande:
    Jag är i vecka 7+4 nu. Nästan exakt som dig :) och jag också kännt att brösten "lugnat ner sig". Dem är ju känsliga men inte alls på samma sätt som för en vecka sedan. Och jag har äntligen fått vila från illamående. Igår mådde jag jätte bra och idag är också nästan lika. Men jag börjar inte oroa mig för det. Jag mest njuter av vilan och tänker på att nu kanke kroppen vill säga att det är läge att samla lite krafter till det kommande.Molande värk har jag också väldigt sällan och när dem kommer så oftast på nätterna. som det tidigare sagt så molande värk är ju livmoder som växer.
    Nej, jag oroar mig igentligen inte... Om det inte vore för blödningen. Bara så jobbigt att inte veta. Men jag lovar att ringa mvc i morgon.
  • LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-25 18:11:24 följande:
    Nej, jag oroar mig igentligen inte... Om det inte vore för blödningen. Bara så jobbigt att inte veta. Men jag lovar att ringa mvc i morgon.
    Jag har blött en del under tidig grav nu (eller där är vi ju fortf, men du förstår kanske vad jag menar. ) och vi såg knodden i måndags, allt var så bra så. Får du inget VUL av MVC tycker jag du ska åka in akut och kontrollera. Då får man svar och så vet man om man ska gå vidare eller inte.. :-/

Jag var ju helt övertygad om att vi fått missfall när jag blödde, men så var det inte.

Håll oss uppdaterade?

KRAM till dig
  • MammaMu81

ojojoj sååå mkt som händer i mitt liv, eller rättare sagt så lite, men jag är alldeles för trött för att orka sitta framför datorn om kvällarna.... Känner mig som en urvriden disktrasa.... ORKAR inget... mår illa, är hungrig, får en kick faller pladdask av utmattning... såååååå jobbigt.... Ännu jobbigare blir det av att magen är svullen efter bara 7 veckor och jag måste låtsas som ingenting på jobbet!

• FrodaFröjd

Jag har bf den 18e dec, är med i en annan tråd, men hoppar på denna ist om det är ok=)?

• LyckligaGatan
    FrodaFröjd skrev 2010-04-25 23:02:42 följande:
    Jag har bf den 18e dec, är med i en annan tråd, men hoppar på denna ist om det är ok=)?
    Klart det är OK Välkommen!!
  • Mrs TH
    MammaMu81 skrev 2010-04-25 20:49:41 följande:
    ojojoj sååå mkt som händer i mitt liv, eller rättare sagt så lite, men jag är alldeles för trött för att orka sitta framför datorn om kvällarna.... Känner mig som en urvriden disktrasa.... ORKAR inget... mår illa, är hungrig, får en kick faller pladdask av utmattning... såååååå jobbigt.... Ännu jobbigare blir det av att magen är svullen efter bara 7 veckor och jag måste låtsas som ingenting på jobbet!
    Låter som mig Min mage står rakt ut, alldeles uppblåst. Sen är jag förlamande trött, inte för att jag kan sova eftersom jag pluggar sista terminen på ett masterprogram och jobbar 75%, men jag vill gärna sova

Jag mår inte så illa längre, fast det kan väl komma igen, så länge jag inte blir vrålhungrig så går det bra. Brösten är fortfarande vansinnigt ömma, men jag tror att jag är så van att de gör ont att jag itne tänker lika mkt på det längre.
  • Annsofie

Hänger gärna med i tråden. Vi har nyligen fått reda på att vi ska ha barn och testet visade då 5+. Så nu ska det vara v6-7..

Det är fjärde barnet - men allt känns som första gången igen.

Magen är stor redan och jag kommer knappt i mina byxor i 36. Känns oroligt då jag precis börjat på ett nytt arbete..

• Ginge

NU har jag varit på första besök hos BM. Gick faktiskt jätte lugnt och ganska fort. Jag hade inga större funderingar och BM behövde ju inte prata med mig om alkohol och rökning :)  som hon sa till mig så det verkar att jag är rätt så bra påläst om graviditeten :)  Hoppas att hon sa inte det bara för att vara snäll :p

Hon visade mig ett punkt på handleden där man ska trycka när man mår illa. Så jag tänkte nu ska jag börja träna mig på det akupresur, så att blir skiklig när det är dags att flyga :)

Sen frågade jag henne angående motionsträning. Jag brukade (innan jag plusade) köra ganska tuffa konditionstränning. Och jag läste någonstans att det är inte så bra att få upp hög puls när man är gravid, och man ska rådgöra med BM. så jag frågade henne och hon sa att det är helt ok. Om jag nu brukade göra det så jag kan gärna forsätta med det. Så länge för mig själv känns bra, jag mår inte illa av det eller får hjärtklapningar.

så nu planerar jag att så fort min illamående börjar lugna ner sig då ska jag åka till gym:)

Svar på tråden Decemberbebis 2010