• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • WilleViking

Hej allesammen,

Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?

• dreamer78

Sjukt egentligen, men jag blir orolig för att jag inte mår illa... Var på hälsosamtal i veckan och BM tyckte att det var "ovanligt men inte oroande" att jag inte hade känt av nåt illamående. Särskilt som jag ändå har andra symptom (ömma bröst + molvärk).

Men jag måste ju nojja lite ändå {#lang_emotions_tongue_out}
    Går in i vecka 8 idag för övrigt!
  • LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:08:00 följande:
    Hej allesammen,Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    Ring MVC eller gyn beroende på hur orolig du är. Testen kan tydligen visa pos i upptill 3 veckor om man fått MF.

Hur mår du?
  • Minifer
    Ett två tre skrev 2010-04-25 16:30:31 följande:
    Välkomna och grattis till er nya förresten
    tack så mycket! :)
    Hej allesammen, Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    men usch vad jobbigt =( Jag hade nog ringt Mvc, om det skulle vara så att du fått ett missfall (vilket jagverkligen hoppas inte är fallet) så finns ju hormonerna kvar i kroppen ett par veckor till och visar plus. Vet inte vilken vecka du är i men bäst ätr väl att få koma in och göra vul och se hur det ligger till. Har du ont?
  • WilleViking
    LyckligaGatan skrev 2010-04-25 17:32:27 följande:
    Ring MVC eller gyn beroende på hur orolig du är. Testen kan tydligen visa pos i upptill 3 veckor om man fått MF.Hur mår du?
    Tack för att du svarade.
    Jag mår bra. Har inte ont och är inte speciellt ledsen. Lovade mig själv att inte vara orolig. Alla säger att det inte behöver vara mf bara för att man blöder. Det är det jobbigaste att inte veta om man är gravid eller inte. Jag var bara så överlycklig över att  vara gravid... Det betyder att allt fungerar som det ska och att vi kan bli gravida igen. Vi har försökt bli gravida i över 10 månader.
  • Minifer
    dreamer78 skrev 2010-04-25 17:25:03 följande:
    Sjukt egentligen, men jag blir orolig för att jag inte mår illa... Var på hälsosamtal i veckan och BM tyckte att det var "ovanligt men inte oroande" att jag inte hade känt av nåt illamående. Särskilt som jag ändå har andra symptom (ömma bröst + molvärk). Men jag måste ju nojja lite ändå  Går in i vecka 8 idag för övrigt!
    misströsta icke! Jag mådde inte illa under förra graviditeten och gör det inte direkt nu heller. Bara när bilen svänger som jag blir lite åksjuk samt om jag är för varm och hungrig. Vilket händer sällan. Och då är det bara pytte, absolut inte kräkig eller så. Jag har typ inga symptom alls själv, boobsen är som vanligt och har intgen molvärk heller
  • WilleViking
    Minifer skrev 2010-04-25 17:38:23 följande:
    men usch vad jobbigt =( Jag hade nog ringt Mvc, om det skulle vara så att du fått ett missfall (vilket jagverkligen hoppas inte är fallet) så finns ju hormonerna kvar i kroppen ett par veckor till och visar plus. Vet inte vilken vecka du är i men bäst ätr väl att få koma in och göra vul och se hur det ligger till. Har du ont?
    Jag är i vecka 7+2
  • Ett två tre
    Hej allesammen, Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    Jag fick ta blodprov med 3 dagars mellanrum, har hcg hormonet ökat är man fortfarande gravid, går det ner så kan man ha haft missfall eller är på väg att få. Vilken vecka är du i, kan väl hända du kan ta VUL oxå? Ring mvc i vilket fall som helst så hjälper dom dig!

Håller tummarna hårt för att allt är bra!!

Jag har oxå blött en hel del, dom förra proven visade att jag fortfarande var gravid, men nu i helgen har jag haft nya blödningar, känner mig dock fotfarande lika gravid så jag hoppas allt är bra. Ska på VUL 4 maj.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Minifer
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:42:39 följande:
    Jag är i vecka 7+2
    ok, ja då syns det ju på ul om hjärtat slår. Och blöda kan man ju som sagt göra utan att det är missfall, känns ju som att det borde göra ont om det vore mf. Jag har fått mf i v 7 en gång och det gjorde ont som tusan verkligen. Men ring BM och be att få göra ul, du kan ju inte gå och vänta tre vckor på att få veta liksom. Och går hon inte med på ul så kan du alltid göra det privat
  • Ginge
    dreamer78 skrev 2010-04-25 17:25:03 följande:
    Sjukt egentligen, men jag blir orolig för att jag inte mår illa... Var på hälsosamtal i veckan och BM tyckte att det var "ovanligt men inte oroande" att jag inte hade känt av nåt illamående.
    INTE ALLA tjejer har graviditets illamående! Det är som sagt ovanligt men helt OK att inte må illa. Du ska nog bli jätte glad över det, för det är inte många som har sånt tur :)  Illamående är bara tecken att kroppen har svårt att acceptera hormonförändringar.  men vissa tjejers kropp tycker kanske att det gör inget att progesteronet stiger, och därför mår man inte illa.

Tänk bara hur olika det kan bli för olika tjejer med t.ex. samma p-piler. Vissa märker inte av det och andra mår jätte dåligt och t.o.m. måste sluta med det.....

allting beror som sagt hur kroppen vill reagera.

Så ta det lugnt och njut det friska graviditet så länge det går :) (för illamående kan komma när som helst....)
Svar på tråden Decemberbebis 2010