LyckligaGatan skrev 2010-04-27 08:36:12 följande:
MEN VA???? Herregud när jag gick med E testade jag mig nog uppåt en 20 ggr. Vi fick veta av sambons dr att vi inte ska kunna få barn och efter 2 mån var jag gravid. Alla har sina anledningar till att testa. Man gör det ju inte för att det är så hysteriskt roligt och billigt
direkt.Nu blir jag verkligen tacksam som fick komma på VUL 2 dagar efter jag varit hos BM. Ni kan inte gå privat?
Vi bor i Norge och här har man en "fastläkare" som man går till med allt, dom flesta kan inte ta VUL utan då blir man skickad till en gynekolog, det kan vara låååååång väntetid. När jag blödde och hade ont i höst (före jag var gravid) fick jag vänta över 2 månader på en tid, helt sjukt.
Den puckoläkaren jag har nu har jag bytt ut från 1 maj och vi kommer tipsa tidningen om hur han behandlar gravida kvinnor som tror dom har fått missfall

Maken blev fly förbannad när jag berättade allt han hade sagt.
Man kan ta VUL privat oxå, det kostar ca 1000 kr och jag ringde en privat klinik. Dom sa dock att dom inte kunde se nåt hjärta så tidigt ändå (var i vecka 5 då) så det kändes som att kasta pengarna i sjön. Dom var jättevänliga och förstog oron och dom erbjöd mig att få komma in med en gång så skulle dom se vad dom kunde se. Men just då kändes 1000 kr för mycket för att bara se en ev hinnsäck.
En vecka fick jag sen gå innan blodprovsvaren kom som visade att i alla fall dom första blödningarna inte var mf.