Ett två tre skrev 2010-04-27 12:47:22 följande:
Han sa dessutom... "-7 tester? Du kanskje skulle ta og teste hodet ditt isteden (så skakade han på huvudet och sa) -Jeg er glad du ikke er kjerringa mi!" Och det här är en läkare som vet att vi har kämpat för att jag ska bli gravid och som vet att jag fick missfall i december och var väldigt ledsen. Nej er stor jäkla idiot! Har ny fastlege från 1 maj, min tredje på 1 1/2 år. Första var det egentligen inget fel på, men han hade kontor utanför stan så jag var tvungen att byta buss och dom passade aldrig så jag bytte till en i centrum, men han visade sig ju vara ett riktigt pucko. Han vägrar t.ex skriva ut levaxin (för hypotyreose) för mer än 3 månader för att han gillar att man blir beroende av att komma till honom, han sa det själv Sjuka man...
näääääää!! Oj vad arg jag blir! Men vilket arsle!! Han kan inte ha pratat med många gravida, jag tog säkert 15 tester förra graviditeten och har tagit 7 denna gången. Det är ju det enda som gör det verkligt för än när det är tidig och man inte känner något. Nä FY för honom! Han ska nog vara glad att han har en "kjerring" öht, grrr!!
Men nu bestämmer jag att alla ni som blöder genast slutar med det så ni kan få lite lugn i hjärtat
Imorgon går jag enligt BM in i v 8 (vilket jag ju naturligtvis vägrar gå med på, enligt mig är jag i 5+5 imorgon), men då skall jag iaf tillbringa hela dagen på sjukhuset. Skall träffa dietist, obstetriker och diabetesläkare och lämna femhundraelva prover (4 rör urin, det ni! Gäller jag är kissig på morgonen!). Hoppas jag inte sagt detta innan, har en liten tendens att blanda ihop trådarna =)