• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • ÄlskadeGryn

Tack alla Ja det känns sååå skönt!
    Vad orättvist det är att man ska få så olika bemötanden, jag ringde kk och fick en tid för vul dagen efter och blev jätte bra bemött tack och lov.
    Usch och fy för otrevlig vårdpersonal de borde verkligen byta yrke 

• Minifer
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-27 17:38:36 följande:
    Hej. Nu vågar jag hoppa in i tråden igen.. Fick ett tu tre jätte mycket bruna flytningar som varvades med färskt blod i nästan två veckor så fick komma på en akut tid till akut gyn förra veckan och till min stora förtvivlan kunde de inte se nåt foster men hade en ny tid idag och fick tack och lov se ett foster med tickande hjärta i v 7 + 4
    jaaaaaaaaaaaa åååh vad underbart!! Åh vad glad jag blir! Vilken lättnad!! :D
  • WilleViking

Hej alla,

Idag har jag blött pytte lite... Men jag ringde gyn idag (och tog kanske i lite väl mycket) men jag berättade att jag blött i 5 dagar och är i vecka 7-8 och att jag håller på att bli tokig, då sa hon bara jaha, passar det att du kommer kl 10.30 i morgon? Har du någon senare tid? Svarade jag. 14.30 sa hon. Perfekt sa jag. Så i morgon klockan 14.30 ska jag få vul på gyn. Jag är så tacksam att få veta vart jag står. Så det blir en rapport i morgon kväll.

Kram till er alla fina mammor.

• Minifer

men vilka idioter ni träffar på, usch =( Jag har alltid extrem otur med vårdpersonal när det gäller saker som inte är vid graviditet. Då träffar jag bara på råpuckade praktarslen, men när det gäller graviditet har jag haft sååådan underbar tur! Har samma BM som förra graviditeten, hon är underbar! Min gamle läkare räknar jag med att ha. Min diabetesläkare jag träffade på diab.mott när jag var där i februari efter att jag fick min diabetes diagnostiserade kunde ingenting, visste ingenting och var helt värdelös, så det är nästan skönt att vara gravid igen bara för den sakens skull, så jag får samme diabetesläkare jag hade under förra graviditeten, som är tryggheten själv. Jag ÄLSKAR verkligen alla på spec-mvc!!! {#lang_emotions_heart} (ok, förutom en av de kvinnliga läkarna som är riktigt riktigt dum i huvudet och har noll empati, men henne hoppas jag attjag slipper)

• Ginge
    Nanniii skrev 2010-04-27 15:19:13 följande:
    HEEEJ!kommer ni ihåg när jag skrev att jag mår alldeles utmärkt , och gärna skulle vilja ha lite av erat illamående .. JAG LJÖG :))Denna dagen har varit jobbig , mina bröst värker så det känns som om dom ska sprängas, och jag vet inte vart jag ska ta vägen med mitt illamående.
    Precis som jag har sagt flera gånger. Man behöver inte oroa sig om man mår super bra :) Illamående kommer ju när som helst...

Verkar att jag hade rätt för din del med :) men samtidigt är skönt att du känner dig gravid på riktigt, eller hur?
  • Ginge
    Minifer skrev 2010-04-27 20:51:19 följande:
    men vilka idioter ni träffar på, usch =( Jag har alltid extrem otur med vårdpersonal när det gäller saker som inte är vid graviditet. Då träffar jag bara på råpuckade praktarslen, men när det gäller graviditet har jag haft sååådan underbar tur!
    då verkar att vi är bara två som har tur med BM.... För jag kan inte klaga med mitt bemötande. Den enda som hon tyckte lite (tror jag) att jag lite bortskämd när jag sade att besök kl.8.00 är för tidigt för mig.... Hon sa inget, men det syntes från hennes min :) 
    Och jag faktiskt delvis håller med henna. jag är arbetslös och brukar passa på och sova på morgorna. Även om nu som gravid blir man så trött på kvällen så går och lägger sig vid 10 och då vaknar man vid 8.00

Hur som helst, jag tycker faktiskt synd om er starkare som kämpar med alla BM besök. Som gravid vill man ju ha det bra och snabbt.
  • Minifer

Men 8 ÄR tidigt!!!! Jag har ett läkarbesök nästa vecka 8.30 blöööö! Usch., Imorgon har jag 9.30, men nio brukar jag gå upp (eftersom knoddlingen min vaknar då, annars hade jag lätt sovit till 11, haha!) Alla är ju inte morgonpigga heller =) Du får gå hem till henne på kvällen när hon är trött och du pigg och räcka ut tungan

• Ett två tre
    Lizzie 83 skrev 2010-04-27 18:14:42 följande:
    Hej allihop! Jag hoppar in här också. Jag är i vecka 6 (5+5) och har beräknad födsel 22 december (väldigt dåligt tajmat ).  Jag har nog inte riktigt fattat att jag är gravid än. Det enda symptomet jag har haft är ömma bröst som jag kände redan dagen innan jag testade. Nu de senaste dagarna har jag känt mig lite ledsen... eller känslig eller vad man ska säga. Men det är väl de berömda humörsvängningarna.  Ni som mår illa, när började det för er? Såg att det var någon mer här som precis har börjat ett nytt jobb. Det har jag också och det känns lite knepigt att behöva berätta att man är gravid efter bara några månader på jobbet... speciellt när de fråga om mina familjeplaner på intervjun... 
    Jag är i en ännu värre situation (om man kan säga så, hehe) jag håller nämligen på och söker jobb. Var på intervju i måndags, med knodd i magen och fick frågan om jag ska ha fler barn, oops... Sa att vi får se, kändes lättast att svara så. Är kallad på ny intervju på samma ställe och det är stor chans för att jag får jobbet. Dom frågade om min hälsa och så eftersom dom får problem om nån är borta mycket. Men vad ska man göra, säger jag som det är så får jag ju inte jobbet, som jag verkligen vill ha! Svårt! Ett alternativ är ju att ljuga sen och säga att jag inte visste jag var gravid när jag var på intervju, men jag vet inte hur jag ska göra...

Jag har ju ingen lust att säga som det är, inte få jobbet pga det, och så händer det nåt nån vecka senare så det inte blir nån bebis andå. Man ska ju inte tänka så, men svårt att låta bli.

Nej jag håller nog masken och tar problemet senare Berätta hur dom reagerar på ditt jobb sen! Går säkert helt fint
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ginge
    Ett två tre skrev 2010-04-28 07:41:15 följande:
    Jag är i en ännu värre situation (om man kan säga så, hehe) jag håller nämligen på och söker jobb. Var på intervju i måndags, med knodd i magen och fick frågan om jag ska ha fler barn, oops...
    Det är ju så fult av arbetsgivare att fråga sånt. egentligen det är t.o.m. olagligt att fråga om man ska skaffa barn eller vilken religion man är. men jag tror alla arbetsgivare gör det ändå...:(
    som arbetslös är man ju i utsatt position. Man vill gärna få jobbet och man gör det bästa för att lyckas. men egentligen jag har funderat vad som skulle hända om skulle säga tillbaka något liknanade: Vet ni att det är olagligt att fråga sånt? eller Om jag nu varit en man , gäller då samma fråga med? eller eftersom ni ställer mycket personlig fråga till mig så betyder att jag kan också ställa ett personligt fråga till dig om när senast du har haft sex med din man/fru?

Jag vet att man definitivt skulle inte få jobbet efter någon av såna "svar", men intresant situation skulle det bli....

så jag tycker du håller det hemligt och säger att du tänker inte skaffa barn, har inte tid för det eller vad som helst. Sen får du ta problemet efter du är anställd.
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-28 12:46:44 följande:
    Det är ju så fult av arbetsgivare att fråga sånt. egentligen det är t.o.m. olagligt att fråga om man ska skaffa barn eller vilken religion man är. men jag tror alla arbetsgivare gör det ändå...:( som arbetslös är man ju i utsatt position. Man vill gärna få jobbet och man gör det bästa för att lyckas. men egentligen jag har funderat vad som skulle hända om skulle säga tillbaka något liknanade: Vet ni att det är olagligt att fråga sånt? eller Om jag nu varit en man , gäller då samma fråga med? eller eftersom ni ställer mycket personlig fråga till mig så betyder att jag kan också ställa ett personligt fråga till dig om när senast du har haft sex med din man/fru? Jag vet att man definitivt skulle inte få jobbet efter någon av såna "svar", men intresant situation skulle det bli.... så jag tycker du håller det hemligt och säger att du tänker inte skaffa barn, har inte tid för det eller vad som helst. Sen får du ta problemet efter du är anställd.
    Precis, tror inte dom frågar en man det samma! Nej jag håller det hemligt, än så länge syns det inte så då är det ju ingen fara. Jag är bara i vecka 8, jag kan lika gärna ha upptäckt det sent, det vet ju inte dom
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010