• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 19:26:44 följande:
    Min sambo vill att vi liger lågt tills det är säkert, men som tur är är det ju inte så långt kvar tills dess... Har massa bekanta här så jag vågar inte skrika ut det ngnstans. Men snart så...
    Att du orkar hålla det hemligt haha jag har berättat då jag vet att jag vågar ta det som det kommer.
    Har redan haft en mf denna gången vet jag att ajg kommer föda i dec
    Men visst var jag rädd då jag v´fick ett + i vecka 6 och fram till vecka 7
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 19:31:25 följande:
    Att du orkar hålla det hemligt haha jag har berättat då jag vet att jag vågar ta det som det kommer.Har redan haft en mf denna gången vet jag att ajg kommer föda i dec Men visst var jag rädd då jag v´fick ett + i vecka 6 och fram till vecka 7
    De som jag träffat har väl fått reda på det men avlägsna har jag (lyckats) varit tyst till. Det är mest M som är nojjig, riktigt varför vet jag inte. Kanske för att vi inte överhuvudtaget skulle kunna få barn, och båda kom till på "försök 1". Vi var så inställda på IVF och hela det köret så när vi blev med E trodde M istort sett att jag varit otrogen. Stackarn, han kan inte ha förstått mkt. Eller det gjorde väl ingen av oss, men jag visste ju att jag inte varit det.
    Förlåt om jag svamlar, det blir bara värre ju längre veckorna går...
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 19:31:25 följande:
    Att du orkar hålla det hemligt haha jag har berättat då jag vet att jag vågar ta det som det kommer.Har redan haft en mf denna gången vet jag att ajg kommer föda i dec Men visst var jag rädd då jag v´fick ett + i vecka 6 och fram till vecka 7
    Du har också jätte fin mage mammsen :)
  • 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 19:37:41 följande:
    De som jag träffat har väl fått reda på det men avlägsna har jag (lyckats) varit tyst till. Det är mest M som är nojjig, riktigt varför vet jag inte. Kanske för att vi inte överhuvudtaget skulle kunna få barn, och båda kom till på "försök 1". Vi var så inställda på IVF och hela det köret så när vi blev med E trodde M istort sett att jag varit otrogen. Stackarn, han kan inte ha förstått mkt. Eller det gjorde väl ingen av oss, men jag visste ju att jag inte varit det.Förlåt om jag svamlar, det blir bara värre ju längre veckorna går...
    Det är nog dags för M att bara lugna ner sig låt honom läsa böker om allt om foster utecklingen osv prata med honom löp beby plagg och njut snart blir det dags för honom och dig att äntligen besätta den stora saken till dom ni inte berättat ännu för.
    När man ger upp och tänker på att nej jag blir inte gravid ja då PANG man blir gravid.
  • 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-05-10 20:03:22 följande:
    Du har också jätte fin mage mammsen :)
    Tack nannnii {#lang_emotions_embarassed}
  • Madrelina

Vad uppmuntrande att se fler här som fått mage redan i vecka 10! Går själv in i v. 11 på torsdag och kan inte längre använda mina tajta jeans, de tar liksom för hårt runtom. Känns nästan som man kan göra illa lille bebben..

Nu är det tajts som gäller och stora tröjor, fram till dess att vi ropar ut på gator å torg att vi skall bli föräldrar!!
    Är förstföderska och undrar hur det är för er som också är det, växer er mage lika fort eller? 
    Har ni haft ont i magen och hur mår ni just nu?
    Intressant att kolla av läget lite med andra i samma sits. har själv inte mått illa överhuvudtaget. Det var någon dag i v. 4 (då visste jag inte att det var en bebbe heller)
    samt någon förmiddag lite sådär "åksjukekänsla" runt v 7, men så fort jag åt något släppte det.
    Tack å hej så länge..
  • Tisseltassel

Fy farao vad jag är less på illamåendet.. Har kräkts nästan varje dag 5 veckor.

• LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 20:06:04 följande:
    Tack nannnii
    Ja den är verkligen mysfin! (Nu hoppas jag inte att ngn tar illa upp men grav.magar är för mig myyyyys! )
  • millemullan

Hej här är en till som plussat in en decemberbebis (prickade in jul-veckan veerkar det som). Det blir vårt andra barn så det känns lite tryggare denna gången, men det är ju alltid kul att se/höra hur det går för andra och få lite tips coh tricks då man stöter på nåt eventuellt obekant.

♥ Oliver 080910 ♥ BF 101219 ♥
  • LyckligaGatan
    Tisseltassel skrev 2010-05-10 20:57:53 följande:
    Fy farao vad jag är less på illamåendet.. Har kräkts nästan varje dag 5 veckor.
    Usch, jag lider med dig. Så hade jag det i början ¨på förra grav, det är verkligen inte kul!!
    Kan du få i dig ngt ändå?
Svar på tråden Decemberbebis 2010