Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO

snuddi skrev 2010-05-31 16:20:00 följande:
    Vad sa ni första gången ni var hos läkaren? Anledningen att jag ska dit : har alltid haft oregbunden mens. senast okt 09.Vill ju ha barn, har kört oskyddat och regelbundet sedan maj 09. -Inget resultat än.Vad tycker ni att jag ska fråga/säga/kräva svar på?Har ni tagit några prover, tittat VUL eller något annat för att utreda vad det var för "fel" på er?Kramar (börjar bli nervös, väntat så länge på det här...)
    tycket du ska kräva en utredning för nu har ni försökt i ett år. och att du mistänker nåt fel.  du har rätt till hjälp
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-31 17:13:16 följande:
    jo utredning är väl det jag får. Ska iaf säga att de måste utreda tills de hittar något svar på vad som är fel.Tog de prover eller gjorde VUL/UL på dig när du fick veta att du hade PCO?
    ja du måste juh få svar. du ska bara inte ge dej. och du ska inte tillåta att dom kommer med att du är för ung för det är du INTE.

dom tog blodprov vilket vissade att jag hade en väldigt hög halt av testosteron och sen gjordde dom ett VUL och då såg dom blåsorna.
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-06-07 08:14:46 följande:
    Idag ska jag till gyn. nervös. ville bara säga det :D
    lycka till Gumman skriv sen så vi får veta hur det gick <3
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-06-07 15:23:53 följande:
    Nu ska jag berätta allt!
    va skönt att du har fått svar gumman och att det va det du trodde.

ska du ditt igen eller vad sa hon?
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-06-07 18:57:12 följande:
    Ja det var skönt. men ställer på något sätt in mig på att jag inte kan få biologiska barn. Vill inte hålla på med IVF så jag tänker testa pregotime sen när det är dags för det. Tänker köra med prego så många gånger som läkaren tycker det är okej. Sedan vill jag hellre adoptera ett barn om det inte funkar. Tankarna har börjat snurra nu.. Synd bara att det är 5 år tills jag och killen ens _får_ adoptera... Undrar om det är 25 år enligt lag för att bli familjehem också? Någon som vet?
    förstår mycket väll dina tankar. och det är naturligt att dom kommer. ge det ett tag ¨så ska du se att du får kontrol på dom
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-06-09 21:36:52 följande:
    Jaha, ännu en bra dag....eller inte! Det här är helt jävla otroligt, sambons brorsa ttäffade en tjej för ca 5-6 månader sedan, dom flyttade ihop nästan direkt, han är 31 och hon 42. Han har två barn sedan tidigare med två olika kvinnor, han sköter inte kontakten med dom särskilt bra. Hon har två barn sedan tidigare med två olika män, barnen bor med henne. Han går på A-kassa som han fått förlängt, hon lever på soc om jag fattade det rätt. OCH NU ÄR DOM MED BARN....HUR JÄVLA ORÄTTVIST ÄR INTE DET??! Jag vill bara gråta :(.
    förstår hur du känner. men värden är så orättviss. har varit med om det samma med min bror. och han har snart ( den dande kommer i oktober) lyckast få 2 barn under den tiden jag och min man har försökt.

jag fick veta i ¨år att mitt ex  hade vivitg pappa.. jag blev sotis på det med. men jag får bita ihop. vet att jag inte kan, men hoppet håller på att försvinna mer och mer juh fler som jag känner som får barn.
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-06-10 11:06:40 följande:
    Blä för alltihopa, jag önskar nästan att jag inte vill ha barn...så mkt enklare då....!
    Fått veta något om operationen?
    ja det ligger nåt i det. men snart är det VÅR tur och då så jävlar.

nej tyvärr tror dom har stängt nu under sommaren så får väll vänta lite till. segt som fan
  • valkyrie

hur går det för er tjejer?

välkommern alla nya hitt!

• valkyrie
    langtanefterdig skrev 2010-06-10 15:48:53 följande:
    hehe vi skrev samtidigt :P

Det går framåt! Har gått hos en gyn i 1 ½ år som vägrat skriva ut pergo, idag gick jag till min nya voila-börjar pergokuren imorgon! :D

Gillar den här tråden.. fått massa tips och stöd faktiskt - som lett mig till att söka efter ny gyn och därmed fått pergo :D
    hehe ja det gjorde vi. varför har dom vägrat ge dej pregro? dom vill inte ge mej helle pregro.
  • valkyrie
    langtanefterdig skrev 2010-06-10 20:12:17 följande:
    För att mannen inte har över 50% framåtsimmande. Men min nya gyn skrev ut pergo utan övertalning .
    okej. vi har inte gjort något spermaprov än. läkaren säger att det är för tidigt. för det är bara aktuelt om vi ska göra provrör.... sen får jag juh inte pregro för att jag har för hökt BMI
Svar på tråden vi unga med PCO