Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO

Jennie1987 skrev 2010-05-19 14:17:50 följande:
    Jag kikar in ibland, men hänger inte riktigt med i tråden :P
    hehe då är vi 2 hehe. men kul att det där är så många iaf. man är inte ensamm i detta hämska som ställer till det för oss.
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 07:44:42 följande:
    Idag ska jag ta min sista provera tablett, sen är det bara att invänta mensen så jag får börja med pergotime :D. Är det bara jag som ser det lite positivt att man har PCO, man får hjälp med pergotime eller liknande, man får göra ultraljud för att kolla "äggen" och man blir rekommenderad när man bör ha sex för att det ska vara större chans att det tar sig? :). Alltså, istället för att man inte har PCO och låter allt gå av sig självt för då vet man ju oftast ingenting :P. Hoppas ni förstår vad jag menar :).
    jag kan inte säga att jag har fått den hjälpen tyvär. visst har fått göra VUL men inte mer.
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-19 22:28:50 följande:
    Jag är i skolan jättemycket och så jobbar jag häcken av mig just nu för att allt ska gå ihop sig innan sommaren. :) Väntar och räknar ned dagarna tills måndag då jag ska till KK. Äntligen, äntligen, snart dags.. :)
    håller tummarna jätte hårt för dej gumman
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-19 22:12:25 följande:
    Nej, det är vi verkligen inte! Många som har samma eller liknande.
    precis. hur går det för dej nu?
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 16:36:58 följande:
    Det hoppas jag också :). Det är så kul att ha saker att se fram emot typ hela tiden nu :P. Hur gick det? Hade du några braiga ägg? :). Verkligen tråkigt för din skull :(. Det är alltså för att du har för högt BMI?
    ja. för dom har tydligen högre jrav i blekinge än i övriga sverige.
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 19:04:32 följande:
    Jag hade ett ägg som var 12 mm, så beräknad ägglossning på söndag-måndag när ägget är 18-20 mm. Så vi skulle börja sexa redan ikväll, får hoppas att det funkar nu!
    okej det låter spänande. håller tummarna jätte hårt!!
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 20:47:23 följande:
    Jaha, men om du inte får göra en magoperation...kan du inte få hjälp av en dietist?JAg har en klasskompis i gymnasiet som var kraftigt överviktig och hon fick träffa en dietist på sjukhuset gratis och hon fick även ett gymkort gratis.
    jag har gått hos en dietist men och testat olika bantningskurer men tyvär funkar inget av att. oprationen har varit mitt sista val och nu är jag här. vissa som har PCO har extermt svårt att gå ner i vikt och jag är tyvär en av dom.
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 21:26:00 följande:
    Hoppas på att du får göra operationen, ska hålla mina tummar :)!Om du inte får göra operationen, vad har läkarna sagt att ni ska göra då då för att du ska bli gravid?
    tack

dom gör inget om jag inte går ner. för dom har sinna gränser. då får jag försöka själv vilket jag vet inte funkar. dom vägrar mej hjälp. och det gör att jag mår väldigt dåligt. jag är juh inte 100 än att jag får oprationen. men det jobbiga är just att det värkar bara vara så i just blekinge. annars är juh ett alternativ privat och då vet jag att jag kommer få hjälp.
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 22:11:10 följande:
    Men då¨försöker ni väl självklart privat eller?
    ja det kommer vi att göra.
  • valkyrie
    Liten blir stor skrev 2010-05-21 09:01:01 följande:
    Jag är i v.13 eller v.14.. Enligt sista mens är jag i v.14 men jag fick ägglossning så sent så jag tror snarare på v.13
    okej gått rätt långt. och över 12 v.  för det är vell efter v. 12 som miskar risk för MF?
Svar på tråden vi unga med PCO