Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO

Emma05 skrev 2010-05-10 21:37:51 följande:
    vad är pco?
    en sjukdom som gör att man har svårate till mycker svårare att få barn än vad en "frisk" kvinna. hoppas du är nöjd med svaret. annars finns det mycket att läsa på nätet
  • valkyrie
    sarsaparill skrev 2010-05-11 11:01:48 följande:
    oj..Kan man få det efter man fått barn?
    det kan jag tyvärr inte svara på. men teknist sett borde men ha det innan med. men det är något som aldrig försvinner. man har alltid det. tror du att du har det?
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-11 11:26:44 följande:
    Denna gången blev det ingen liten knodd i magen.Mensen kom igår. Så på fredag börjar jag med dubbelkur Pergotime. Får hoppas det funkar med den :)Jo, det är lite konstigt att dom inte kunde se på provsvaren, men tydligen så var det precis på gränsen för att det inte kunde bli något egentligt svar.Hoppas svaren blir bättre efter dubbelkuren!
    uch beklagar. men skönt att få svar kanske. har du ätit dubbel innan?
  • valkyrie
    sarsaparill skrev 2010-05-11 13:09:28 följande:
    Jag vet inte jag har ju börjat undra nu eftersom min mens försvinner i månader. Sist jag var och gjorde VUL såg de EN cysta men ja...Ja vi får se , ska till doktorn om några veckor..
    jag tycker du ska tala med din läkar och be den kolla upp om du har det räker med att dom tar ett blodprov på dej så ser dom det. stå på dej är det bästa du kan göra
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-11 13:50:13 följande:
    Har en fråga till er tjejer! Vet alla runt omkring er att ni vill bli med barn? Mor, far, svärföräldrar, syskon, vänner? Vilka vet?Var hos svärmor idag en liten stund och hälsade på. Ingen av våra släktingar vet, endast några av mina vänner. Svärmor frågade hur det var och jag sa att jag hde ont i magen bara. Min killes moster sa att hon tyckte jag skulle kolla upp det -berättade att jag skulle till KK om två veckor och att de skulle kolla då. Men sa inget mer om det. Då började de prata om att det var långa väntetider och att det ju kan vara farligt om det skulle vara ngt i magen som sen gör att man inte kan få barn mm mm. -De vet ju inte att just de ämnet är lite känsligt för mig. Det var min svärmor, hennes syster och min svägerska som pratade. Båda (inte svärmor) har precis fått barn..
    jag har bara berättat det för min lilla syster känner inte att jag kan säga det till min mamma, fast att jag skullle behöva berätta det. men hon vet att jag har PCO. min svägeska vet det men hon fick reda på det genom FL, tyvärr.
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-11 13:33:10 följande:
    Ingen fara :) Känns skönt att något hände efter Pergokuren ialla fall :)Jag har aldrig ätit dubbel innan, så det ska bli spännande!
    okej. kan kroppen reagera på den kuren på ett negativt sett. jag har juh själv inte ätigt dom.
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-12 00:11:14 följande:
    Jag mådde ganska dåligt av enkelkuren när jag tog den för ca 1 månad sen.Fick otroliga vallningar, typ som svettatacker! Och mådde ganska illa. Men det är det värt om det kan ge en finfin ägglossning! :)Vad får du för hjälp?
    fy det låter inte som några roliga tableter! jo man får tänka så.

jag får inte mågon hjälp kan jag inte påstå. jag får provera. men får inte pregro pga min vikt. och får inte göra provrör heller för vikten
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-12 07:42:47 följande:
    Okej lite intressant det där. Kul att höra hur många ni har berättat för i alla fall :) Får väl se om jag gör detsamma någon vacker dag.
    det måste känns rätt för dej. du ska inte vara tvingad att göra det.
  • valkyrie

men tjejer har ni uppleft att många har börjat "tjata" på er om barn? jag kan känna det. typ på släktkalassen och så. så kommer alla och frågar ska ni inte ha barn snart? och jag blir lika ledsen varig gång jag får den frågan. och så vill man inte stå och berätta helle livshistorian för dom.

• valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-12 15:49:17 följande:
    Hej!  JAg ansluter mig till eran grupp om det är okej :). Jag fick veta att jag har PCO i måndas, det var inte precis vad jag hade väntat mig att få höra när jag bara ville kolla om jag kunde få provera för att min mens skulle komma igång efter p-piller stop. Jag ska iaf få börja med Pergotime redan nu, eller när mensen kommer efter proverakuren. Inte trodde jag att det skulle gå så fort att få ordentlig hjälp :D. Jga hoppas lyckan kommer till oss alla så snart som möjligt :)!
    hej och hjärtligt välkommen hit.

har du mistenkt att du hade det eller? förstår att det va en chock aldrig kul att få veta. skönt att du får hjälp direkt. hur länge har ni försökt?
Svar på tråden vi unga med PCO