snuddi skrev 2010-05-11 13:50:13 följande:
Har en fråga till er tjejer! Vet alla runt omkring er att ni vill bli med barn? Mor, far, svärföräldrar, syskon, vänner? Vilka vet?Var hos svärmor idag en liten stund och hälsade på. Ingen av våra släktingar vet, endast några av mina vänner. Svärmor frågade hur det var och jag sa att jag hde ont i magen bara. Min killes moster sa att hon tyckte jag skulle kolla upp det -berättade att jag skulle till KK om två veckor och att de skulle kolla då. Men sa inget mer om det. Då började de prata om att det var långa väntetider och att det ju kan vara farligt om det skulle vara ngt i magen som sen gör att man inte kan få barn mm mm. -De vet ju inte att just de ämnet är lite känsligt för mig. Det var min svärmor, hennes syster och min svägerska som pratade. Båda (inte svärmor) har precis fått barn..
jag har bara berättat det för min lilla syster känner inte att jag kan säga det till min mamma, fast att jag skullle behöva berätta det. men hon vet att jag har PCO. min svägeska vet det men hon fick reda på det genom FL, tyvärr.