Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO

VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-21 15:57:25 följande:
    Men som jag skrev till dig ... hör av dig till en rpivat klinik i ett annat län ... inte så farligt långt till malmö ju !Dom struntar i hur högt BMI du har , med tanke på att dom har gjort en hel del undersökningar som visar att vikten inte har så stor betydelse som folk tror!
    jo men jag vill hölst ha oprationen gjord först. sen blir det att kolla om jag får för hjälp efter det.
  • valkyrie

tjejer jag behöver hjälp. jag har fått ett jätte konstig kännsla. jag har börjat drika kaffe jag som ALDRIG driker kaffe. och så har jag varit illa mående. är det normalt att ha sånna konstiga saker för sig när man har PCO?

• valkyrie
    MalinmedPCO skrev 2010-05-21 20:54:05 följande:
    Hej hej! Jag har börjat plugga till syrra och har 2 år kvar innan utbildningen är färdig. Jag vill alltså ha barn om 2-3 år. Nu vet jag ju sedan innan att jag har PCO. Ska jag ta kontakt med någon klinik redan nu, vilken framförhållning behövs? Vad gör man för typ utav utredning? Jag vill ju helst inte bli gravid under utbildningen. Börjar man med pergotime eller vad det heter?
    hej

ja det skaddat aldrig att kolla vad du kan få för hjälp sen. och vad du ska tänka på.
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-22 08:56:01 följande:
    Du kan ju vara illamënde för att du dricker så mycket kaffe? Det är ju starkt om din mage inte är van vid det? Annars har jag ingen aning :P Visst, vi kan ju alltid hoppas på att du är gravid;) håller tummen i alla fall för säkerhets skull :D
    hmm...illamånendet kom innan kaffe beroändet. fan är förvirad av detta. mm...nej tror inte att det är så väll tyvärr.
  • valkyrie
    Mimmi86 skrev 2010-05-22 19:52:50 följande:
    Hejsan på er!Är rätt ny just inne på detta forum, och om just PCO.Tänkte om jag fick komma med här för en stunds prat mellan hopp och glädje och även ibland tråkigheter.Fick det konstaterat att jag hade PCO i Mars månad, gått och knaprat provera i 14 dagar sen uppehåll och sen knapra på igen.. Var hos gyn igår och hon trodde min ÄL kommit igång igen då jag hade haft en egen blödning med. Men Hon var ej säker.. Har ni hört att man kan ha blödning vid äl? Enligt min menscykel så skulle det stämma.Men fick nu utskrivet pregotime för första gången. Är lite förhoppningsfull, men också givitvis lite nervös för att de inte ska gå på första försöket.I mitt bagage har jag ett missfall då jag blivit spontan gravid. Så hoppet är inte helt släckt =)Kanske man bara behöver en knuff... Har min ena syster som suttit i samma sits, de hann aldrig äta prego, hon blev gravid innan, av sin egna ÄL som hoppat igång =) Har ju inte läst HELA tråden så jag frågar, kanske upprepar någon gamal fråga, så bli inte arga ;)Har någon av er ätit provera eller pregotime? Erfarenheter? :)
    hej och välkommer.

klart du ska få hjälp med dina frågor tyvärr kan inte jag svara på Pregro delen. men provera har jag ätit. den erfarenhetern jag har av dom är att jag fick mens direkt. och att dom hjälper.
  • valkyrie

hej alla nya i tråden. har inte hunit läsa allt ni har skrivet. men hoppas att allt är bra med er annars

• valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-30 07:44:37 följande:
    Tror de flesta andra med mig bara väntar på olika saker. Jag väntar på att det ska bli 7:e Juni så jag får komma till KK. Jennie i tråden har ju en blogg där man kan följa henne -hon väntar på om det blir något efter sin pregokur nu. Valkyrie vet jag inte, men hoppas att det går bra för henne och att hon får göra sin GBP snart. :)Följer er i tråden litegrann men orkar inte skriva fören jag har varit hos gyn och fått reda på vad det är jag har..
    bra och bra vet jag inte om jag kan säga snarare oförändrat. en evig väntan på nåt som aldrig kommer. har varit väldigt deprimerad till och från lite därför som jag inte heller har orkat skriva. har fortfarnde inte fått någon tid till GBP.
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-30 14:34:17 följande:
    Skickar styrkekramar till dig sötnos!! Hoppas att du får göra en snaaaart!!!
    tack gumman det behöver jag. tänker på dej med det vet du
    langtanefterdig skrev 2010-05-30 12:19:51 följande:
    Vad är GBP? Usch, vet precis vad du menar tyvärr, men går mot ljusare tider nu . Det är mkt jobbigt att vara deprimerad.
    Gastric ByPass= magsäksförminskning.
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-30 21:32:03 följande:
    USch, vilken ångest jag har...är så jävla rädd att inget ska ha hänt med pergon, tänk om hon säger att inget har hänt?! Ååååh, jag blir knäpp av alla dessa tankar :(. JAg vill bara grina över alltihopa!! Jävla skit, förbannade röv!!!! Var bara tvungen att svära av mig lite. Hoppas ingen tog illa vid sig :P.
    förstår din oro. men man kan juh inte få 100 garanti att det funkar. man kan bara hoppas. klart att du ska svära
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-30 23:02:49 följande:
    JAg vet, men jag hoppashoppashoppas ändå ;). JAg vill verkligen inte behöva hålla på med sprutor i slutändan, jag HATAR sprutor så pergo måste funka!!!!! Vi vill ju bli med bebis snart :).
    håller tummarna. och även för er andra.
Svar på tråden vi unga med PCO