Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO

Liten blir stor skrev 2010-05-17 02:45:06 följande:
    Jag är 24 år och har PCO-s.Väntar mitt andra barn med hjälp av en halv tablett pergotime i 5 dagar (första kuren).Har varit gravid 3 gånger varav den första graviditeten slutade med missfall i v.9.
    hej och välkommen.

grattis till den lille i magen. kul att pregro funkade så lätt för dej
    men din första gaviditet fick du av dej själv eller?
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 15:10:16 följande:
    Vi går hos en IVF speciallist i malmö Leif Hägglund som också driver kliniken :)
    så han har bara hand om IVF med mera då eller?
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 16:16:08 följande:
    Ja precis , men ofta vi som gör ivf har ju Pco/pcos eller endometrios.Och därför specialliserar dom sig på det :)
    japp.. tur att det finns specialster. tyvärr finns det ingen i min närhet. vad jag vet iaf
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 17:56:30 följande:
    Men var bor du någonstans? det finns privata ivf kliniker lite var stans...
    jag bor i västra blekinge.
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 18:08:05 följande:

vi är i utredning via lanstingen. men dom vill inte hjälpa mej specielet mycket. för att jag har för högt BMI. så därför har jag vallt att försöka göra en GBP. min läkare säger att jag varken får pregro eller provrör med tanke på vikten
    .
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 18:54:30 följande:
     "vi är i utredning via lanstingen. men dom vill inte hjälpa mej specielet mycket. för att jag har för högt BMI. så därför har jag vallt att försöka göra en GBP. min läkare säger att jag varken får pregro eller provrör med tanke på vikten. " ¨Vi råkade ut fær exakt det samma.Har ni råd till det ekonomiskt sätt eller möjlighet till att ta ett lån, DO IT!Ingen ska få hindra er från att få ett barn!Kolla upp möjligheterna på en eventuell privat klinik! :)
    vad kostar det att göra det privat? känns som att allt hindrar just nu. man orkar lixom inte att angaskera sig i det för jag vet att det inte kommer bli nåt.
  • valkyrie
    Liten blir stor skrev 2010-05-17 19:00:43 följande:
    Nej både första (mf) och andra vart till med pergotime också.. Men då fick jag ta först 6 kurer och sen 4 kurer och nu bara ½ tablett i 5 dagar..
    okej. vilken vecka är du i nu?
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 19:39:58 följande:
    Vi har köp ett paket med 3 försök ... det gör mig mer avslappnad att veta OM det inte skulle lyckas på första så har vi 2 försök till.Sen kan du köpa ett och det kostar 28 000 tror jag.Gå in på www.ivfkliniken.se och läs
    okej ja det är juh rätt smart. oj det va biligare än vad jag trodde faktist. ska kolla länken du skickade
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 20:00:03 följande:
    jag rpovade att googla nu , kunde inte hitta några i blekinge ... dom flesta verkar bege sig till malmö ... kunde det vara något?Humanfinance är det som lånar ut pengar till öresundsklinikens patienter ... maila dom vetja :)
    tack för att du tog dej tid att googla. ja jag ska vänta och se om jag får göra min opration först sen ska jag ta tag i det. borde få svar innom en månade iaf
  • valkyrie

tjejer var har ni tagit vägen??!!!

Svar på tråden vi unga med PCO