• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen

Inte länge kvar till kl 13 nu :P. Hoppas det inte är så lång väntetid!

• langtanefterdig

Inget svar så får ge mig till tåls :P

Nu måste jag rusa till jobbet , men har nyligen skaffat iphone så kan gå online närsom :D

Skönt för mig som har en lång bit till jobbet :)

• Laisen

Haha okej :P.

Oh, high tech ;P.

Är det skönt att ha långt till jobbet? :P

• Coffy

Hej hej, här passar jag in!

Är 23 år och har haft konstaterad PCOs i 1½ år nu, har nu käkat p-piller (yasmine som ska få upp östrogen), men planerar barn nu till hösten, är såå sugen :).

Vet inte ritkigt när jag ska sluta med pillrena dock eftersom jag inte vill bli gravid INNAN hösten (börjar ettnytt jobb då) men vill heller inte vänta för länge på barnet efteråt.  Har i normala fall utan ppiller en menscylek 40-60 dar o troligen ingen egen ägglossning.

O efter att jag slutat med ppiller ska jag fråga om jag får pergo direkt eller ska vi försöka "naturligt" ett tag först? Vill ju inte "slösa på tid" när jag ändå troligen inte kommer ägglossa av mig själv..ush dilemmor. Hehe

Finns det någon med samma erfarenhet?

• Laisen

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig iaf, för vi vill ha barn nu och därför slutade jag med p-piller. Fast jag åt Yasmin precis som du innan :).

• odepark

Skrev tiiidigt i den här tråden att jag hade pco liknande äggstockar., men nu efter viktnedgång har jag fått tillbaka den regelbundna mensen! :D
    Så får hålla tummarna att dom ser "normala" ut :D

• langtanefterdig
    odepark skrev 2010-05-24 17:47:00 följande:
    Skrev tiiidigt i den här tråden att jag hade pco liknande äggstockar., men nu efter viktnedgång har jag fått tillbaka den regelbundna mensen! :D Så får hålla tummarna att dom ser "normala" ut :D
    Får man fråga hur mycket du gick ner, var du överviktig innan?
  • langtanefterdig
    Laisen skrev 2010-05-24 13:51:29 följande:
    Haha okej :P. Oh, high tech ;P. Är det skönt att ha långt till jobbet? :P
    hehe nä men skönt att ha nått att pilla med , iphone är en tidsfördrivare som heter duga ;D

Pratat med octaviakliniken också och hon jag pratade med skulle tala med läkaren om att jag gjort utredning osv, verkade inte vara några problem att byta så blir spännande när hon ringer.

Pratade även med min nuvarnade om ivf och pergo men fick blankt nej! usch, hon var faktiskt otrevlig även fast jag var vänlig och lugn. Nä efter det samtalet känner jag bara att jag vill byta. Vet inte om det är språksvårigheterna som gör allt värre att man inte förstår varandra, vilket fall så vill jag byta. ALLA som jag talat med idag om pergo utefter våra förutsättningar har inte sagt blankt nej utan snarare mer det borde du få testa..
    Hur kommer det sig att de säger såå olika? eller har jag bara åkt på en nitlott? Hon jag hade innan min nuvarande satte mig på p-piller fast jag ville ha barn , vill bara komma till en mottagning som man kan slappna av o lita på.

Frågan är nu bara, ska jag gå på möte hos både den privata o octavia eller bara ta ena?

Måånga frågor nu ;)

Ringde även ivf-klinik och rådfrågade, så nu vet jag lite mer där också =)
  • langtanefterdig

någon som går/gått på octavia??

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-05-24 20:45:38 följande:
    hehe nä men skönt att ha nått att pilla med , iphone är en tidsfördrivare som heter duga ;D Pratat med octaviakliniken också och hon jag pratade med skulle tala med läkaren om att jag gjort utredning osv, verkade inte vara några problem att byta så blir spännande när hon ringer. Pratade även med min nuvarnade om ivf och pergo men fick blankt nej! usch, hon var faktiskt otrevlig även fast jag var vänlig och lugn. Nä efter det samtalet känner jag bara att jag vill byta. Vet inte om det är språksvårigheterna som gör allt värre att man inte förstår varandra, vilket fall så vill jag byta. ALLA som jag talat med idag om pergo utefter våra förutsättningar har inte sagt blankt nej utan snarare mer det borde du få testa.. Hur kommer det sig att de säger såå olika? eller har jag bara åkt på en nitlott? Hon jag hade innan min nuvarande satte mig på p-piller fast jag ville ha barn , vill bara komma till en mottagning som man kan slappna av o lita på. Frågan är nu bara, ska jag gå på möte hos både den privata o octavia eller bara ta ena? Måånga frågor nu ;) Ringde även ivf-klinik och rådfrågade, så nu vet jag lite mer där också =)
    Jag hade helt klart bytt, så det tycker jag att du kan göra! :).

Jag tycker du kan gå till båda och känna efter vilken som passar er bäst, för sån otur som ni haft så kan ni inte bara nöja er med första bästa (om dom nu inte ger er pergo ;)).

Ska ni ställa er i kö nu utifall att? :)
Svar på tråden vi unga med PCO