• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen

Det låter ju som riktigt bra skäl :).

Ja, det ger rätt mkt att jobba med männsikor :).
    Jag tycker bäst om att vara på småbarnsavdelningen, man ser deras utveckling såååå väl när dom är så små :D.

Det är väl skönt att få göra det du vill utan att plugga mer :P. VAd gick du på gymnasiet?

JAg är 23 år, sambon blir 29 :).

• langtanefterdig

Jag gick något heelt annat , samhälle :P

Okej då är vi ju nästan lika gamla :) jag är 24 år och mannen blev nyss 30.
    Nu ringer jag till IVF-kliniker , lika bra känns det som.......

• Laisen

Jag gick samhäll ett år men det var för tråkigt, fick börja om på BF som är det roligaste jag gjort hittills :D.

Mm, det är vi :).

JA, det är väl rätt lång kö så det är nog lika bra....blir ni med barn innan så är det ju bara att gå ur kön :).

Nej, nu ska jag ut med vovven innan han blivit ihjältråkad :P. Kikar in sen när jag är hemma igen :).

Lycka till!

• langtanefterdig

Åååhhh :D :D:D Ringde nyss en gynekolog som har samarbete med carl von linne kliniken. Berättade om min sits , att jag önskar få pergo, och så frågade jag utreder ni mannen först också? Nej i första hand är det dig vi behandlar!

Ohhhhhhhhhh låt oss hoppas jag får hjälp här!!!!!! Shit vad jag blev glad nu!!

• langtanefterdig

Hehe nä var inte själva läkaren visserligen ,men en kvinna som svarade (vet inte om hon bara är sjuksyrra ) men iaf ! om hon sger det rakt på sädär så låter det som att hon kan sin sak!

Hennes data strula så jag fick maila mina uppgifter så skulle de återkomma senast imorrn me besökstid!

haha kommer ha värsta anstormningen med telefonsamtal i eftermiddag dock, han ringa en del hahah :D

• Laisen

Hoppas för er skull att det går vägen :).

Hur lång väntetid hade dom där då? Det kan ju inte skada att boka tid på flera ställen om dom inte är medgörliga på något/några ställen, det går ju att avboka sen ;P.

• langtanefterdig

Det glömde jag fråga men verkade inte vara värsta anstormningen då brukar de inte svara så snabbt...

Sen frågade hon var jag va i menscykeln så det blir rätt timing. Hmm kanske ska ringa o höra hur lång väntetid.?.eller ge mig till tåls :P svårt.. :P

• Laisen

Äh, varför inte ringa om man kan? :P Hellre de än att plåga sig själv med otålighet och nyfikenhet :P.

• langtanefterdig

Haha ringde nyss men nu är det lunch :D Ska testa efter kl 13 igen.. :P Känner mig som en riktig telefonterrorist :D

Svar på tråden vi unga med PCO