• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • IssaPissa

Jag är på cykeldag 38 idag *suckar* Ingen mens i sikte så jag får hoppas den dyker upp denna vecka!

• langtanefterdig

Hoppas det går framåt för er snart !

• langtanefterdig

Har två ägg på gång till äl inom de närmsta dagarna:) blir att mysa på nu;)

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-22 11:52:55 följande:
    Har två ägg på gång till äl inom de närmsta dagarna:) blir att mysa på nu;)
    Å spännande! Det blir säkert ett, eller två , midsommarbarn för eran del! Jag håller tummarna för det!
  • langtanefterdig

Issa: ja åååh så underbart det vore:) känner mig lite nervös , pirrar i kroppen:) försöker å tänka på annat, men det går ju inte;) var du nervös o så ?

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-22 15:44:36 följande:
    Issa: ja åååh så underbart det vore:) känner mig lite nervös , pirrar i kroppen:) försöker å tänka på annat, men det går ju inte;) var du nervös o så ?
    Förstod inte riktigt din fråga, men vad undrade du ifall jag var nervös för?

Jag förstår att det känns pirrigt! Vi får hålla tummarna för att det är kanonägg du håller på och släppa!
  • langtanefterdig

Nä asså ja menade inför själva situationen att det känns pirrigt / nervöst att inte veta om det tar sig:) märker att ja skriver lite slarvigt , är på jobbet o. Surfar på iPhone ;)

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-22 16:14:32 följande:
    Nä asså ja menade inför själva situationen att det känns pirrigt / nervöst att inte veta om det tar sig:) märker att ja skriver lite slarvigt , är på jobbet o. Surfar på iPhone ;)
    Aha, jag förstod nästan det men tänkte jag skulle fråga iaf så jag inte svarar och så menade du något helt annat

Jag har fått sjukt ont i mina bröstvårtor, var ute och sprang igår och tog efter duschen på mig en tröja utan bh och aj aj... Det är också det enda jag känner nu, på dag 39. Jag hoppas ju givetvis att det ska vara ett tecken på något men tänkte vänta till fredag morgon med att testa ifall den bara är sen helt enkelt.

Jag ställde mig på vågen och har äntligen kommit ned på ett normalt BMI och väger nu 70 kg till 168 cm.
Svar på tråden vi unga med PCO