• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • langtanefterdig

Grattis! Är det löpningen som gjort att du minskat eller ändrad kost? Själv har jag godisförbud, undviker onyttig mat. Hoppas att det ska göra skillnad.. Väger 77kg till 173cm , verkligen ingen trivselvikt. Mitt drömmål är 68kg:) vägde det förr o det känns som min måbravikt;)

• IssaPissa

Det är promenader och ändrad kost. Börja jogga nu i veckan så det har nog inte gjort skillnad ännu förutom en jäkla träningsvörk i benen

Har också godisförbud och försöker undvika kolhydrater, äter liite potatis men annars andra tillbehör som bulgur.
    Äter annars allt men i rätt mängd!

När jag och maken träffades vägde jag 55 kg så det är lite skillnad nu Kommer ju inte direkt i stl 36 längre *skrattar*

• langtanefterdig

Ja vi är i samma sits där, dock har min man oxå gått upp ;) oki då kör vi typ samma kost.. Har du gravtestat nån gång i cykeln nu eller har du kunnat hålla dig?

• IssaPissa

Det är helt otroligt men jag har hållt mig helt och hållet! Har test ligger i lådan men har inte rört dem!

• langtanefterdig
    IssaPissa skrev 2010-06-22 19:00:03 följande:
    Det är helt otroligt men jag har hållt mig helt och hållet! Har test ligger i lådan men har inte rört dem!
    :) Bra gjort fan! Att du har kunnat hålla dig , det skulle jag inte kunna göra.. tror ja ;) ska du inte testa rååå ? ;)
  • IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-22 21:11:21 följande:
    :) Bra gjort fan! Att du har kunnat hålla dig , det skulle jag inte kunna göra.. tror ja ;) ska du inte testa rååå ? ;)
    Hihi, tror det är första månaden jag inte gjort det! Tänkte vänta till fredag morgon, så jag vet om jag kan dricka på midsommarlunchen eller inte!

Med dottern fick jag inte ett positivt test förrän i v.7 så jag väntar lite till
  • langtanefterdig

Ok v7 alltså... Intressant de där, ska försöka hålla mig från att testa ja me på länge. Hoppar nog biran på fredag, men det gör mig inget:) mannen sover , försöker skaka liv i hono så vi kan börja göra bebis;)

• langtanefterdig

Någon som vet om det spelar någon roll om mannen är överest , blir det lättare för spermierna att ta sig i mål då?

• snuddi

Hej allihop!

Jag har käkat min P-Nor karta nu i tio dagar. Precis fått mens som varat i några dagar. Idag tror jag att den är helt slut. Nu ska jag vänta till den 7 Juli och köra igång på nästa mens-tablett-karta :)

Hoppas på att jag kan få en normal ägglossning om någon vecka nu =)

Fått tillbaka alla svar på mina hormonella prover.  Enligt doktorn ingen nedsatt funktion i äggstockarna vad de kan se på de proverna. Men enligt UL är äggstockarna något förstorade (3cm i diameter) vilket ju kan försvåra ÄL.

Men tydligen fanns det stor chans att jag skulle kunna lyckas ägglossa i alla fall av mig själv. Trots att hon kallade det för att jag har PCO

:D:D:D

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-23 09:56:28 följande:
    Någon som vet om det spelar någon roll om mannen är överest , blir det lättare för spermierna att ta sig i mål då?
    Jag har förstått att det inte ska ha någon betydelse, De tar ju sig in och startar sin väg mot mål på bara några sekunder.

Men jag tycker det känns "säkrast" att avsluta med mannen överst och sedan ligga kvar några minuter innan jag går upp och duschar av mig.
Svar på tråden vi unga med PCO