valkyrie skrev 2010-07-20 21:16:49 följande:
okej ja det blir juh ett par månader. håller tummarna att det kanske lyckas för er.
har du pärlbandet? det har jag så min kropp är värkligen inte som den ska. men men.
du lär juh få provera direkt iaf. ock har du tur pregro med. men det är olika får län till län har jag märkt.
jag tog ut min P-stav i januari 2009 så över 1 ½ år nu. fy va tiden går. och i januari i år fick jag reda på att jag hade PCOs men hade misstänkt det länge. då mina systar med har det med en lättare variant än mej.
har din man/kille gjort sperma-prov?
Tack så mycket! Jag fick diagnosen "på riktigt" i mars i 2009, men hade det misstänkt sedan tidigare men i och med den klumpiga läkaren så fick jag det aldrig riktigt "på riktigt".
Ja det blir ett par månader, men det är ju inte alls lång tid. Men så som jag förstått gynekologen tidigare så skulle vi få hjälp direkt, så jag hoppas verkligen på det. För det är det jag litat på. Och det lär nog bli provera på direkten och sedan förhoppningsvis pergo direkt efter det!
Så det är alltså sedan januari i år som du vetat på riktigt att du har PCO? Men får du någon hjälp nu då?
Ja, min sambo har gjort sperma-prov. Han fick göra det i mars. Fick tjata i två månader på att få svar på proverna (som såg mycket bra ut!), riktigt irriterande att det skulle ta sådan tid!!
Heobea skrev 2010-07-21 08:04:36 följande:
Valkyrie: Spontan menstruation, spännande måste jag säga! Possitvit som attans! Grattis, även om det kommer lite sent.
Höstflickan: hoppas att den nya gynekologen är bra och att skriverierna bara är överdrivna (hoppas kan man ju alltid)!!
Bruden: Hm, det låter tungt. Ja gå ned i vikt är verkligen inte det enklaste. När man dessutom får en hög med moraliserande kakor öst över sig så blir det inte enklare. Ibland skulle jag önska att jag kunde få lite konkreta råd istället för att bara få bannor. Men det kan man nog se sig i himlen efter.
Usch, har haft ett par riktigt tuffa dagar. Fick världens bakslag när det gäller träning och maten. Bara grät och grät. Vågen står still och jag tycker att jag gör allt jag kan för att den ska gå nedåt. Min pojkvän hör till den där typen som bara behöver säga träna så går han ned ett kilo. Inte enkelt att mäta sig med honom.
Dessutom är det gamla demoner som spökar, den där dåliga självbilden som gör att jag faller tillbaka i gamla destruktiva tankar och mönster.
Men jag har en fråga. Har ni några bra p-piller att rekomendera? Har ett besök hos gynekologen då jag måste diskutera p-piller/minipiller med henne. Jag vet att jag har läst om p-piller som inte bara fungerar som skydd utan som även kan påverka behåring, acne, fet hy och fett hår. Vet nån vad det heter? Jag har helt glömt namnet på det. Vill ju gärna ha just effekten på behåringen för just nu är den överjävlig. Egentligen bryr jag mig inte om andra har håriga ben/hakor/bröst/magar men hos mig själv är det viktigt. Ytterligare ett tecken på att jag är äcklig och ful. Har man fått höra just det från det att man går i fyran till nian etsar sig orden fast.
Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen. Jag har bara 1,5v kvar till min sista semestervecka! Heja heja heja!
Tack, hoppas också att hon ska vara bättre än vad det skrivs om henne. Vi får se. Är lite rädd för när kallelsen dimper ner bara för att träffa henne, men samtidigt längtar jag massor så att vi kan få köra igång ordentligt!
Jag har också läst om nåt sådant p-piller, men jag är dock inte säker på vilket det var. Kan det ha varit Diane? Eller Yasmine?
Själv har jag ätit mini-piller (Mini-Pe) pga blodproppsrisk, så jag har inte så mycket koll på p-pillerna.... Har du försökt googla på det?