valkyrie skrev 2010-07-16 10:57:48 följande:
hej och välkommern till tråden.
det låter som att du råkat ut för en dålig gyn-läkare. kunde hon inte hjälpa dej med mensen? har du funderat på att söka en annan?
tyvär har jag själv ingen solskens historia att berätta. hoppas på att någon annan kan hjälpa till här med det.
Tack så mycket!
Ja de första läkarna tyckte jag inte var bra, men hon som nu forskar, som jag fick diagnosen på riktigt av, hon tycker jag är bra. Än så länge i alla fall. Därför känns det lite jobbigt att jag inte kommer få träffa henne, utan att jag kommer få träffa en annan som jag läst dåliga saker om.
Jag fick alternativ när läkaren diagnostiserade mig.
1. Äta p-piller
2. Äta mini-piller
3. Äta provera då och då.
Eftersom det inte är aktuellt med p-piller för min del då vi har en hel del blodproppar i familjen, så blev det alternativ nummer två, att äta mini-piller, eftersom vi inte ville ha barn när jag började äta dessa (i mars 2009). Sedan har jag fortsatt äta dem till för ett tag sedan då vi äntligen bestämde oss för att strunta i att läget inte är helt perfekt och försöka i alla fall.
Min gynekolog sa att man kan äta mini-piller och då behöver man inte blöda ut, det minskar riskerna för cancer ändå jämfört med att inte äta något alls. Så då blev det som det blev. Det har fungerat bra tycker jag, har inte mått dåligt på pillerna och mensen försvann helt. Var rätt skönt eftersom man aldrig vet när den tänkt dyka upp när man har så oregelbunden mens som jag (och säkert väldigt många här inne) har.
Men nu vill jag bara att det ska bli september så att jag kan få komma på ett besök och få lite instruktioner och piller att knapra!
Ser att det är några här inne som börjar med provera i helgen/veckan, håller tummarna för er!