valkyrie skrev 2010-07-27 21:16:43 följande:
men det är först nu som ni har börjat planera barn eller är det länge? har ni varit tillsammans länge?
ja man ska hälst gå ner lite innan oprationen men det är olika hur mycket. det det siskuteras med läkaren jag ska gå ner 7 kg på 6 veckor och då får jag bara drick sån pulver diet. men ska inte börja med det än. ska göra en gastroskopi först. japp en GBP är en gastric bypass. ja det är rätt vanligt nu att folk gör den oprationen.
förstår att det va det

ett problem mindre att tänka på. då har ni inga problem med att få en provrös....
det är 13 år mellan oss. jag är 21 och min man är 34. och han längtar nog mer efter att allt ska gå fortare nu. alla hans kompisar i hans ålder har barn sen länge. det alla pratar om barn. vi har juh inte varit öppna med att vi har svårt/inte kan få barn. man känner sig värderlös.
ja man kan tycka att dom kan hjälpa oss mer. men dom skyller bara på att jag har för hökt BMI. SUCK!!!!!
vi har pratat barn i 1-1½ år men alltid haft "ursäkter" till varför det inte varit aktuellt (pluggat osv). Nu har vi bestämt oss för att vi inte vill vänta längre och att det aldrig kommer finnas en situation som är helt perfekt på alla sätt. Det finns alltid saker man kan hitta som gör att man skulle kunna skjuta på det.. typ plugg, bara en har fast jobb och den andra vikariat (som i vårt fall) osv.
Vi har varit tillsammans i 3 år, förlovade i 2 år, sambos i 2½ år och har känt varandra i 5 år. Ni då?
Det har du nog rätt i, det är nog rätt vanligt med sådana operationer nu för tiden. Hoppas i alla fall att du ska få göra den snart om det är något du vill! Min kompis är jättenöjd med att hon genomgick operationen.
Precis, då är det ett mindre problem att funder över. Vi har ju inte börjat med några behandlingar ännu, så vi har inte funderat något på provrörsbefruktning, hoppas att det ska lösa sig med pergo... Det kanske är naivt, men jag och min sambo hoppas och tror på det. Det är väl rädsla också som gör att man vill tro att det ska lösa sig snabbt...
Ja det förstår jag.. Det är ju många som har barn när man börjar komma i 30-års åldern och högre än det. Börjar vara många i min bekantskapskrets som funderar på det och försöker nu också, jag fyller 27 i höst.
Vi är inte heller öppna om att det kan bli problem, min bästa vän vet men det är den enda.
Hoppas ni alla har en bra helg! Själv har jag varit och sett Winnerbäck, min husgud! Fantastiskt.