• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Puchiko
    langtanefterdig skrev 2010-06-27 21:27:05 följande:
    Missfall är inget ja hört nåt om iaf. Fan. Känner ni ibland att det känns som att ni aldrig kmr bli gravida? Sen vi fick problem , har ja liksom känt mi så okvinnlig - att ja inte kan få barn. Låter dramatiskt, men att inte vet att det kmr gå tids nog kör ner mig i deppiga tankar. Hur gör nu för att hålla modet uppe?
    jag har börjat få hos en kurator och det hjälper mig jättemycket!!
  • Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-27 21:27:05 följande:
    Missfall är inget ja hört nåt om iaf. Fan. Känner ni ibland att det känns som att ni aldrig kmr bli gravida? Sen vi fick problem , har ja liksom känt mi så okvinnlig - att ja inte kan få barn. Låter dramatiskt, men att inte vet att det kmr gå tids nog kör ner mig i deppiga tankar. Hur gör nu för att hålla modet uppe?
    Jag har tvingat mig själv att accepterat att det är som det är, sen att inte tänka så mkt på själva problemet..eller egentligen så försöker jag tänka på hela grejen så lite som möjligt :).
    OCh för att peppa mig själv när jag inte kan skjuta ifrån mig problemen så kollar jag upp barnvagnar, spjälsängar m.m så jag har rätt bra koll på vad jag vill ha sen ;).
  • Laisen

Just ja, min storasyster har nyss fått diagnosen PCO, så det känns skönt att jag kan vara ett stöd för henne :). Så för att få henne att må bättre berättade jag om alla saker som jag ser som positiva med PCO, så jag får bearbeta och övertala mig själv samtidigt :P.

• langtanefterdig

Hihi brukar oxå spana efter sånt, dock tkr min man att det kan vi ju vänta me tills du är gravid, men det är ju så kul:D är så svårt att inte tänk på problemen bara, men ska försöka:)

• Laisen

Det tycker min också, ibland kan vi prata om det men oftast sitter jag för mig själv och tittar utan att säga något så han inte känner press :).

Jag vet att det är svårt, men försök leva på som vanligt... det är ju sommar nu så försök hitta på grejer och ha andra saker att se fram emot :).

• snuddi

frukt:
    ja det är klart att man ska hitta ett sätt som funkar. behövs det lite frukt så är inte det världens onyttigaste iaf :)

missfall:
    läst ngnstans att vi med pco eller pco-s har minskad sannolikhet att få missfall. tror de berodde på att äggen, när de väl släppte, var av bättre kvalitet. Men inte en aning om ifall det stämmer..  

ska borsta bissingarna nu och krypa till kojs. :)

• langtanefterdig

Puchiko; har gjort det det senaste året, och det har hjälpt:)

• valkyrie

hej vänner hoppas alla har hatt en underbar midsommar det har iaf jag hatt i dag har jag varit inne på sjukhuset och lämnat 8 rör blod inget jag gillar. och på onsdag ska jag till Lund. ska till en privat klinik där och träffa läkare med mera. och då får jag reda på om jag får oprationen. HOPPAS!!!!

• langtanefterdig

Valkyrie: håller tummarna å lycka till!

• snuddi
    valkyrie skrev 2010-06-28 15:29:40 följande:
    hej vänner hoppas alla har hatt en underbar midsommar det har iaf jag hatt i dag har jag varit inne på sjukhuset och lämnat 8 rör blod inget jag gillar. och på onsdag ska jag till Lund. ska till en privat klinik där och träffa läkare med mera. och då får jag reda på om jag får oprationen. HOPPAS!!!!
    Håller tummarna och hoppas för din skull!
Svar på tråden vi unga med PCO