Höstflickan83 skrev 2010-08-03 19:16:12 följande:
Vi har pratat om att gifta oss längre fram, men det känns inte aktuellt ännu. Det dröjer nog ett par år till innan det blir så. Vi vill båda två göra det, men inte ännu =)
Det är ju på ett sätt skönt att mensen kommer så sällan, just för att man slipper den, men jag hade hellre haft den 12 gånger per år och en fungerande cykel....
Jag har en vän som i våras fick reda på att hon har pco och typ inte kan bli med barn. Men nu är hon det i alla fall. De körde oskyddat för att de trodde att det inte skulle gå, men så blev hon gravid... När de upptäckte det hade det redan gått 10 veckor.... Det är en konstig situation med tanke på att vi hade pratat om att försöka så länge... och så hips vips är de gravida och har inte varit tillsammans nå länge alls och det bara råkade hända. Men jag är ju såklart glad för deras skull! Men det känns ju lite konstigt... Bland det första hon sa till mig var "jag trodde du skulle vara före"..... Så vi pratar inte om PCOn nåt eftersom hon fick diagnosen nyss och direkt blev gravid utan hjälp och utan planering.
Njae, jag tycker nog inte det blivit sämre. Jag har ju misstänkt det hela tiden, och ändå haft diagnosen väldigt länge i vårt förhållande, så det är nog samma som förut. Men det är klart att det känns lite hopplöst... Men samtidigt har man ju inte sex bara för att försöka få barn heller, utan för att det är skönt :)
Men det känns ju inte som att det ger något på barnfronten, utan det är ju på andra fronter det ger något... Förstår du hur jag menar?
va kul att ni går i dom tankarna iaf.

då har du lång tid på dej att fundera på ur ditt bröllop ska vara.
håller hellt med dej 12 gånger hade varit kanon. men jag kännde av i dag att jag har nog mens på Ge. men vi får se.
oj där ser man. hade hon den lätta varianten? men då vet man att det kan gå trotts att man har PCO. och det gör en lite gladare iaf.
ja jag förstår hur du menar. visst har man det för att det är skönt och för att man har ett behov av det. men man känner inte att det är nåt man behöver varig dag inte jag iaf. men jag har inga stora förhoppningar om att det blir något i magen bara för att vi har sex. känns väldigt avlägset. men hoppas att saker och ting börjar fungera sen är jag har gjort min opration.