Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

WeWant skrev 2010-04-28 14:56:56 följande:
    Hejsan, hoppas in här.. Fixa inte det med BF listan... Men är plussat i veckan och har BF den 25december.. Hade MA i vecka 14 runt jul förra året. Men hoppas på ett mycket bättre slut detta året =)känner ni nån skillnad än från förra gången ? Kanke är för tidigt än .. Är det erat första barn ? Kram på er !
    Hej och välkommen till oss! Beklagar ditt MA! Denna gången ska det gå bättre för oss. Jag kan fixa in dig på listann, no worries :)

Faktiskt så känner jag mig lite mer diffust illamående denna gången tidigare. Ni andra känner ni någon skillnad??
  • rontgensyrran

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-04-28 17:02:22 följande:
    Förra graviditeten berättade vi för familjen (och därmed hela jorden kändes det som) redan v. 6. Nu ska vi vänta. Dels för att varken jag eller min sambo vågar vara glada eller hoppas, och dels för att det inte är så kul att tvingas ringa runt och berätta att det inte har gått bra. Jag har inskrivning imorgon! Det är ju jättetidigt! Det känns inte heller roligt. Jag är rädd att bli "klappad på huvudet" och att min oro inte kommer att tas på allvar. Jag vill ha ett UL i v.10 kanske, så att jag vet att allt är ok. Hoppas att jag får det!
    Förstår det!Jag har tur att jag får det automatiskt när jag går privat. Så mitt VUL kommer att bli när jag är 7+4. Fast jag är ändå väldigt skeptisk då jag ändå efter ett normalt VUL dog  fostret snart där efter. :/ Så när det bli NUP -test i vecka 13 kommer nog jag att kunna slappna av lite mer :)
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-28 21:24:01 följande:
    Jag blöder... är nog ett till mf på g... F-n, f-n,f-n!! Har sjukanmält mig imorgon- samt pratat med gyn... men det är ju inget de kan göra... Föra mf v 5+1 denna blir v 4+6... Visst det är tidigt, men har ju ändå hunnit ställa sig in på graviditet... Har känts i hela kroppen... i em avtog bröstspääningarna och i kväll började jag blöda... Får väl hoppa tillbaka i den gamla tråden!
    Usch Pixan!!! Blöder du mycket??? Hoppas på en nidis. Håller tummarna för dig! Kram
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-29 08:33:23 följande:
    Tack, eller vad man säger! Känns skönt att ha er här! Jag blöder men har inte ont... så det r ju iaf bra... men nån jan baby har jag svårt att tro att jag får... Förstår din oro Mini- men det får inte hända en gång till!! Lycka till!! Nu ska jag städa innan jag hämtar hem lillan från dagis...
    Tack ett nytt gravtest om några dagar och se hur det ser ut om det fortfarande är pluss!
  • rontgensyrran

Välkommen Maris och Mini, Mini skriv gärna in dig i BF listan :)

Aldrig kul med mf/ma, men hoppas att det går vägen för oss alla. Just nu känner jag inte så mycket symptom mer än molvärk och ibland lite lätt illamående. Men inget i tuttarna. Jag vill ha ömma bröst med!!! Känns som det är ett bra tecken samt det gör ju inget om de blir lite större hahahhaa :P

• rontgensyrran
    WeWant skrev 2010-04-29 13:23:21 följande:
    Var hos min barnmorska idag på ett litet hälsosamtal, inte längesen vi var där sist men jag ville ha boken igen som vi slängde när ma kom..Jag frågade om man få göra ett ultraljud eller Vul, men hon sa att de var tok för tidigt ännu.. Jag tänkte mer runt vecka 8 eller nått.. Jag vill ju inte gå 14 veckor igen och sen blir allt pannkaka ännu gång. Men hon vägrade. Jag skulle minnsann vänta till Nupp testet. Om jag nu ville göra det..Får eller kan man inte få göra ett vul? Eller måste jag gå till privat då? Kostar det isåfall?Blev så himla lack på kärringen. Ingen försåelse alls, men den här gången kommer de gå bra ska du se. "Ät dina vitaminer och fisk hundra gånger i veckan så går det bra". Lätt för henne o säga !  *morr*
    Äsch det är bara att åka in på kk-akut och sätta dig, då brukar de boka tid till VUL någon dag senare på blödnings mott och det kostar 300 :- att åka in akut. Det är ju ett tips, hur mycket det kostar privat vet jag inte då det ingår i mitt gratis.

I Lund vet jag att de har en mott där man kan komma när man är orolig och göra vul. Det är bara att ringa dit och beställa tid borde väl finnas i andra städer med tycker jag :)
  • rontgensyrran

Kan ju vara lite kul att se hur länge vi försökte också tänkte jag :)

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)

Februari 2011

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-04-29 22:26:16 följande:
    Hej igen tjejer och hej nya nya tjejer oxå! vill inte riktigt skriva inmig på listan ännu men undrar hur ni mår??Jag har inga som helst symtom eller spända bröst? hade sjukt ömma bröst långt innan jag plussade förra gången samt mycket mer molvärk... Hur är det för er?Kramar!!
    Hej sötast du!!! Välkommen till oss är väldigt glad att du hittat hit!!! Ser fram emot på lördag då du förhoppningsvis vågar sätta ditt namn på listan. Jag har bara molvärk  i mellanåt och vid hunger diffust illmående.

Välkommen också till dig No Way! Här kommer du trivas som fisken i vattnet! Vi är ett gäng glada tjejer trots vår historia :)
  • rontgensyrran

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)

Februari 2011

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma