• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Så kul att läsa om era förberedelser. Även om de som fått bebisar det ger liksom hopp känner jag! Jag längtar tills jag också får börja greja fast det är typ 20 veckor kvar innan jag är i v36. Vi har ju allt kvar vagn, bilstol och skötbord. SKötbordet har vi inte tagit bort fast sonen varit blöjfri sedan i somras det är bra som avlastnings plats det enda vi egentligen saknar är skötväska och babysitter. Skötväska tänkte jag nog köpa en ny och babysittern ska vi se om den vi hade tidigare finns kvar!

• Evve81

Odd: Det är ju klart att lite nytt (eller om jag känner mig själv mycket nytt) ska vi köpa främst då i klädväg. <dessutom är ju båda mina stora barn vinterbarn denna kommer i augusti så kläderna vi har kommer nog behövas endel nytt. Men det köpter man nog nytt ändå sedan har vi ju endel kläder kvar både flick och pojk eftersom vi har en av varje så när bebis kommit ut ska jag sälja bort det som inte kommer användas och sälja/skänka bort. Har betämt att spara 1 banankartong/barn så de kan ha lite kläder kvar. Jag tyckte ju det var jättekul att botanisera bland mina egna gamlabebis kläder nu till mina egna barn!

• Evve81

Det är en stor förändring att få barn men ni kommer klara det galant!!!

Måste bara berätta att just nu är det inte kul att vara min man. På hans jobb luktar det speciellt (hydraulolja) det tycker jag även när jag inte är gravid. Nu har han kommit hem och dragit en antennkabel och ville visa mig att det funkade. Men jag köjdes och kunde inte vara i samma rum.... Tror det inte var så uppskattat men lite kul tyckte jag!

• Evve81

Idis: Vad fina ni är!

Jag har ju min lediga dag idag och ingen mer har fått magsjuka heller men vi blir ju hemma imorrn med för man ska ju vara hemma 48h efter sista symptom.

Nu håller jag på försöka få tag i BVC och det är ju inte det lättaste. Min treåring har så konstiga symptom iofs har han ju haft magsjuka nu men när han blir låg i blodsockret blir han helt orkeslös. Han åt ju dåligt igår men han drack massor men nu imorse var han  helt utslagen. Orkade inte klä sig, skakade och orkade inte hålla upp huvudet. Han är ju 3 år och det var inte första gången. Riktigt otäckt. Dagis har tidigare påtalat att de tycker att han dricker mycket och det har vi pratat med barn om när vi var där för hans allergi men jag är livrädd att det är någon variant på diabetes......

• Evve81

Nu sitter jag här och är så nojjig igen. Hade egentligen tänkt berätta för barnen att de ska få ett syskon idag men det blev liksom inte av. Jag har inte känt bebis idag och jag mår riktigt bra så nu kommer tankarna på att det är nåt som är fel.... De här tankarna kommer inte gå över på hela graviditeten va?!

Förra gången kom mf när vi skulle berätta för barnen så jag antar att det är därför jag drar mig. Jag är i v 15+3 så jag har ju passerat den kritiska tiden och jag vet att man inte känner bebis varje dag men ändå...... Nåja vet inte vad jag ville med detta mer än att skriva av mig lite

• Evve81
    Muffe skrev 2011-02-11 20:21:16 följande:

Satan vad ont jag har i magen just nu, kan inte säga om det har med bebis att göra eller m det är ngn slags magsjuka... kan knappt gå, och sambon är inte hemma utan på fest... :-/ Vänta, eller vad göra?

känns kanske som en form av magsjuka... men inte vet jag.....

Vänta en liten stund men om du är orolig ska du väl ringa hem maken och förlossningen så du får kolla tycker jag. MEN om du misstänker magsjuka vill de förmodligen inte ha dit dig. Så det kan du hålla för dig själv om du ringer dit. Hoppas det går bra!

Dagen innan sonen föddes kräktes jag en hel dag samma med dottern så min kropp reagerar kanske så innan förlossning men jag kunde ju inte veta att det inte var magsjuka. BM på förlossningen blev INTE glad när jag ville komma in. Det var ingen magsjuka utan sonen som ville komma ut
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 20:23:18 följande:
    Kommer alltid att finnas där men den du har inne i dig med kärlek kommer vi att se på bild när den kommer ut jag LOVAR gå och berätta nu gumman jag vill sen veta vad dem sa
    Lycka till
    Din Hjärta kommer att stanna kvar i magen tills det är dags att träffa er
    TAck! Jag hoppas ju det! Barnen sover men jag tänkte vi skulle berätta det imorrn så de inte får höra av någon annan. nackdelen med att berätta för dem är väl att risken finns att ALLA får veta. Sonen som är 3 lär väl inte säga nåt för han brukar inte göra det men dottern som är 6 lär nog säga det på dagis och sedan vet nog hela byn om det. Man kanske kan säga att det är en hemlis tills vi varit på RUL men det funkar kanske inte eller????
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 20:41:40 följande:
    Pommis:
    Gör Rul först och sen visa om du kan hålla dig
    Sottern lär ju undra varför hon ska följa med mamma till doktorn nästa vecka. Är väl egentligen där skon klämmer mest annars skulle vi nog vänta till efter RUL. Det är ju ett antal personer som vet men som sagt inte barnen. Men å andra sidan så tror jag att dottern är tyst om vi säger att det är en hemlis och mutar henne om hon kan vara tyst....... Jag prata med maken nu när vi lägger oss!

Har kommit på 2 daker som ger mig halösbränna läsk och choklad........ Läsken klarar jag mig utan men choklad?!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma