• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

inga76: Det var våra grannar som blivit mycket nära vänner som har gift sig i Thailand och nu var det bröllopsfest, mycket trevligt! Visst känner man oro.... och det är inte så konstigt. Jag tar en dag i taget och försöker tänka positivt för så länge allt är som det ska så får man förutsätta att det är som det ska. Är så tacksam att jag har en underbar läkare som gör mig mindre orolig då jag får koll varannan vecka. På tors ska jag göra KUB och då får man tydligen en video med liten :) om allt ser bra ut.

Lallan: Du ska se att dina fina två mår bra och 2 veckor går fort.
    PåVägMotSyskon: Alltid skönt att varit på inskrivning och fått prata med sin BM och speciellt när man har nåt i bagaget.

KRAM

• toksnippa

Inskrivning för mig imorgon, och så ska jag till läkaren också på förlossningen (de håller till där) för bm ville att jag skulle dit också. Blir ett rännande fram och tillbaka imorgon

• rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-06-14 19:30:02 följande:
    inga76: Det var våra grannar som blivit mycket nära vänner som har gift sig i Thailand och nu var det bröllopsfest, mycket trevligt! Visst känner man oro.... och det är inte så konstigt. Jag tar en dag i taget och försöker tänka positivt för så länge allt är som det ska så får man förutsätta att det är som det ska. Är så tacksam att jag har en underbar läkare som gör mig mindre orolig då jag får koll varannan vecka. På tors ska jag göra KUB och då får man tydligen en video med liten :) om allt ser bra ut.

Lallan: Du ska se att dina fina två mår bra och 2 veckor går fort.
    PåVägMotSyskon: Alltid skönt att varit på inskrivning och fått prata med sin BM och speciellt när man har nåt i bagaget.

KRAM
    Spännande med KUB, hoppas du kan lägga in en lite videosnutt i ditt galleri sen som man kan få titta på. Vilken vecka är du i då?

Är det fler som ska göra KUB inom det närmaste???

God morgon på er kanske man skulle skrivit först ;P
  • Cat79

Godmorgon!

rontgensyrran: Jag kommer att vara i 11+6 (11+5 enligt BM) och om allt är som det ska så ska jag försöka lägga upp videon i galleriet :) Vi har velat fram o tillbaka om KUB men min sambo har hela tiden velat göra det och för att vi båda ska kunna njuta mer av graviditeten så är det bäst om vi gör de kontroller som finns. Det blir ju även UL varannan vecka för mig t o m v 20 så läkaren har stenkoll på mig o liten - känns tryggt! Nu ska jag snart iväg för blodprov som jag hoppas ska komma fram till KUB-testet.

Jag tror det är någon mer som ska göra KUB men du får nog respons.

Ha en bra och solig dag! Kram

• Finmamma

Cat79. Nu har jag inte riktigt hängt med i tråden men jág undrar varför dem kommer ha stenkoll på dig ?

Vad är ett KUB test? vilka gör detta?

Ursäkta men är inte alls insatt i detta.
    kram

• Cat79
    Finmamma skrev 2010-06-15 12:58:11 följande:
    Cat79. Nu har jag inte riktigt hängt med i tråden men jág undrar varför dem kommer ha stenkoll på dig ?

Vad är ett KUB test? vilka gör detta?

Ursäkta men är inte alls insatt i detta.
    kram
    Jag har ett MA i v 13 + en avbrytande graviditet i vecka 21 i bagaget därav fler kontroller med ultraljud då båda fallen upptäcktes på det sättet.

KUB är ett blodprov kombinerat med ultraljud och då får man en sannolikhet på hur stor risken är att man väntar en bebis med Down Syndrom. De mäter nackspalt och näsben och slå ihop en siffra ihop med blodprovet. Vi vill göra allt för att utesluta kromosomavvikelser samt missbildningar därav täta kontroller.

Kram
  • kajsalisa

Halloj tjejer!
    Har varit dålig på uppdateringar senaste dagarna. Sorry!
    Allt bra här annars. Semester om tre dagar, så ni kanske kan ana att jag räknar ner...
    Hur mår ni andra? Några spännande vul/ul på g?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-16 08:50:23 följande:
    Halloj tjejer!
    Har varit dålig på uppdateringar senaste dagarna. Sorry!
    Allt bra här annars. Semester om tre dagar, så ni kanske kan ana att jag räknar ner...
    Hur mår ni andra? Några spännande vul/ul på g?
    God morgon.

Jag mår hyffsat, vaknade i natt kl 01.30 av vrålhunger så att jag inte kunde somna om så jag var tvungen att käka en banan. Nån annan som känner sig väääldans hungrig emellanåt.

Även jag har en vecka semester om tre dagar det ska bli skönt! hur är det med dig då kajsalisa?
  • No way

Ska på Ultraljud på fredag , ihhh nervös. Har i 2 dagar haft skitont i magen och nedre delen av rygen så nu tror jag såklart allt har gått åt skogen. Samtidigt försöker jag intala mig att det är växtvärk... Nojigt värre!!

*Elias*
  • rontgensyrran
    No way skrev 2010-06-16 10:04:38 följande:
    Ska på Ultraljud på fredag , ihhh nervös. Har i 2 dagar haft skitont i magen och nedre delen av rygen så nu tror jag såklart allt har gått åt skogen. Samtidigt försöker jag intala mig att det är växtvärk... Nojigt värre!!
    *Elias*
    Det är säkerligen växtverk! Inget att oroa sig över. Vilken v är du i då?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma