• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • No way
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 10:08:12 följande:
    Det är säkerligen växtverk! Inget att oroa sig över. Vilken v är du i då?
    Hoppas inte det, men man KAN ju verkligen inte sluta noja.. V 14 är jag i..
    *Elias*
  • rontgensyrran
    No way skrev 2010-06-16 10:14:19 följande:
    Hoppas inte det, men man KAN ju verkligen inte sluta noja.. V 14 är jag i..
    *Elias*
    Ojdå då har ju du kommit långt! Även jag känner oro till och från. Har en patient som uteblivit och sitter nu och överväger om jag ska "låna" u-ljuds maskinen och kolla lite nu när jag har en lucka. Men försöker att tänka att det bara är dumt att göra det själv. Är ju nu bara två veckor kvar till KUB. jag tror iaf ditt u-ljud kommer att gå jättebra!
  • No way
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 10:22:37 följande:
    Ojdå då har ju du kommit långt! Även jag känner oro till och från. Har en patient som uteblivit och sitter nu och överväger om jag ska "låna" u-ljuds maskinen och kolla lite nu när jag har en lucka. Men försöker att tänka att det bara är dumt att göra det själv. Är ju nu bara två veckor kvar till KUB. jag tror iaf ditt u-ljud kommer att gå jättebra!
    Hade INTE kunnat hålla mig med en UL-apparat i närheten ;)

Ja jag hoppas det går bra men samtidigt finns alltid tanken att de kan ha gått fel. Är nästan inställd på att det ska gå åt skogen så man inte blir lika besviken om det gjort det. Nää usch positiva tankar nu!
    *Elias*
  • inga76

Hej allihopa! Idag är jag glad för att min matförgiftning från igår verkar ha gått över... och för att BM som jag pratade med sa att jag inte behövde oroa mig för att den skulle påverka ärtan negativt! Såå skönt att höra. Det är en skum känsla att må så himla dåligt, hänga över toaletten och ändå bara tänka en sak: måtte det inte vara farligt för embryot!!!

No way - förstår att du är nervös, men visst 17 måste det kännas när det växer? Jag kan också gå igång på smärtor av olika slag, men när jag tänker på det i princip vore det ju väldigt konstigt om det inte gjorde ont alls..! Du ska se att det går bra.

Sommaren - TACK för dina vänliga ord!! Jag ska försöka tänka så - just nu är jag ju faktiskt gravid. Och med tanke på att det var vårt första försök efter MA så är det ju FANTASTISKT att faktiskt vara gravid alls. 5+5 idag, vul om två veckor.

rontgensyrran - snacka självdisciplin . Imponerande!

• Lallan

Idag har jag passerat längden på förra graviditeten och jag tror att jag kände lite fladder igår. Har väntat några dar på att känna ngt då jag kände tidigare sist men samtidigt så är det ju fortfarande väldigt tidigt.

• Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-16 15:58:23 följande:
    Idag har jag passerat längden på förra graviditeten och jag tror att jag kände lite fladder igår. Har väntat några dar på att känna ngt då jag kände tidigare sist men samtidigt så är det ju fortfarande väldigt tidigt.
    Å, fladder! Jag vill också känna fladder! Mysigt!

Var på inskrivning nyss. Världens sötaste bm. Så sävlig och långsam och mysig. Jag började gråta så klart när jag pratade om min oro. Hade gärna velat höra hjärtljud men hon sa att hon inte får lyssna innan v 20 och det fattar jag ju!
    Jag känner inte nåt därinne. Känns som innan jag blev gravid. Har lite ont i huvudet, det är allt. Slutat med porgesteronvagitorerna också precis så det gör ju mig lite nojig. Men men, nu ska ju moderkakan ha tagit över om allt är som det ska. Äh, jag ska ha en julbebis så är det bara!
  • Lallan
    Bjornis skrev 2010-06-17 10:40:51 följande:
    Å, fladder! Jag vill också känna fladder! Mysigt!

Var på inskrivning nyss. Världens sötaste bm. Så sävlig och långsam och mysig. Jag började gråta så klart när jag pratade om min oro. Hade gärna velat höra hjärtljud men hon sa att hon inte får lyssna innan v 20 och det fattar jag ju!
    Jag känner inte nåt därinne. Känns som innan jag blev gravid. Har lite ont i huvudet, det är allt. Slutat med porgesteronvagitorerna också precis så det gör ju mig lite nojig. Men men, nu ska ju moderkakan ha tagit över om allt är som det ska. Äh, jag ska ha en julbebis så är det bara!
    Ja det är härligt men nu vill jag känna mer och gärna regelbundet också men förhoppningsvis så kommer det med tiden. I övrigt känner jag mig också totalt ogravid, brukar knappt få i mig ngt alls när jag är gravid men just nu äter jag mycket av dom få saker jag är sugen på.

Grät också som en tok förra gången när jag var på inskrivning men inte den här gången, tror att jag hållt lite mer distans till allt men nu börjar ju även det att bli svårare desto längre man går.
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-17 11:10:04 följande:
    Ja det är härligt men nu vill jag känna mer och gärna regelbundet också men förhoppningsvis så kommer det med tiden. I övrigt känner jag mig också totalt ogravid, brukar knappt få i mig ngt alls när jag är gravid men just nu äter jag mycket av dom få saker jag är sugen på.

Grät också som en tok förra gången när jag var på inskrivning men inte den här gången, tror att jag hållt lite mer distans till allt men nu börjar ju även det att bli svårare desto längre man går.
    Ja, jag har inte gråtit så mkt hemma alls men nu när vi började prata plus att maken inte var med så kom tårarna. Kan vara orolig och vilja gråta hemma men vill inte oroa maken.

Skönt att vi är gravida trots ogravidkänslan. Det är bra alltså!
  • Odetta

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Nataliesliv
    Odetta skrev 2010-06-18 11:09:09 följande:

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

Håller tummarna!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma