• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    inga76 skrev 2010-06-13 22:44:14 följande:
    Hej på er! Önskar också Mabaja en fin bröllopsresa (fast du väl inte lär se det förrän du är tillbaka ).

Cat79 - kul med bröllop, vem var det som gifte sig? Jorå, jag mår riktigt hyggligt (tackar som frågar ). Lätt illamående ibland och ganska trött, lite ömma bröst och så, men inga dramatiska symptom på varken det ena eller det andra... Men orostrollet har slagit klorna i mig och jag fantiserar alldeles för mycket om x, nytt MA eller diverse andra hemskheter jag inte ska skita ned tråden med. Jag brukar kunna hålla mig lugn, men med detta är det svårt. Försöker att tänka att oavsett hur det går den här gången så är det väldigt positivt att jag blivit gravid igen, och så fort - det hjälper lite. Har vul 29/6, men tror att det är någon annan före mig..?

Har ni några bra oroshanteringstips, tjejer?
    Jag är efter dig med en dag fast då ska jag på KUB.  Även jag nojar och tänker i MA banor titt som tätt men försöker slå det ifrån mig. Borde ju helt klart vara nån innan oss eller?
  • Lallan

Nu blsev jag nervös. Har velat ha en trid för att kolla om båda lever fortfarnde efter v 12+4 då fostret dog då sist. Ringde för att boka tid idag men det var fullbokat men fem minuter senare ringde hon upp mig och jag fick en tid redan i morgon, är då i v 12+4. Ni får hålla tummarna för mig då!

• Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-14 09:02:10 följande:
    Nu blsev jag nervös. Har velat ha en trid för att kolla om båda lever fortfarnde efter v 12+4 då fostret dog då sist. Ringde för att boka tid idag men det var fullbokat men fem minuter senare ringde hon upp mig och jag fick en tid redan i morgon, är då i v 12+4. Ni får hålla tummarna för mig då!
    O... Håller tummarna så klart!!! Denna ågngen går det bra! Det bestämmer jag!
  • Lallan

Hittade en remiss till specmv i brevlådan idag, helt oväntat! Så just nu funderar jag allvarligt på att avboka privatbesöket i morgon och vänta två veckor istället. Skulle ju kunna gå på båda men samtifigt skulle allt se bra ut så lär det bli många ul ändå och det kankse inte är helt fel och försöka att inte dra på sig några i onödan. Men jag är helt klart bra sugen på att ta tiden redan i morgon men tänk om ngt är fel, hatar denna oro! Skulle vara skönt att bara utgå från att allt är bra och kommer att gå bra!

• PåvägMotSyskon

Idag är de inskrivningsdags, om ca 1tim40min =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sommaren2005
    inga76 skrev 2010-06-13 22:44:14 följande:
    Hej på er! Önskar också Mabaja en fin bröllopsresa (fast du väl inte lär se det förrän du är tillbaka ).

Cat79 - kul med bröllop, vem var det som gifte sig? Jorå, jag mår riktigt hyggligt (tackar som frågar ). Lätt illamående ibland och ganska trött, lite ömma bröst och så, men inga dramatiska symptom på varken det ena eller det andra... Men orostrollet har slagit klorna i mig och jag fantiserar alldeles för mycket om x, nytt MA eller diverse andra hemskheter jag inte ska skita ned tråden med. Jag brukar kunna hålla mig lugn, men med detta är det svårt. Försöker att tänka att oavsett hur det går den här gången så är det väldigt positivt att jag blivit gravid igen, och så fort - det hjälper lite. Har vul 29/6, men tror att det är någon annan före mig..?

Har ni några bra oroshanteringstips, tjejer?
    Åh, jag känner så mycket igen mig i det du skriver (nu igen). Det är så hemskt när oron kommer. Den liksom tar tag i en och drar iväg så att man tappar all förankring i verkligheten. Jag är också lätt illamående, ganska trött och har lite ömmande bröst och ena sekunden är jag säker på att det ska komma blod på pappret och att alla symptom ska avstanna och andra sekunden är kan jag nästan le åt min ångest. Det är så hemskt jobbigt. Samtidigt har det blivit lite, lite lättare för mig sedan vul:et. Inte för att jag definitivt tror att det ska gå bra och att jag ska undvika alla farhågor utan mer för att jag kan vara här och nu, känna att jag ändå inte kan göra något åt det. "Just NU är jag gravid" kan jag känna "och om jag får ma eller mf imorgon kan jag inte förändra något idag". Men det är en känsla som kommer till en, den går liksom inte att framkalla. Jag önskar så att du också ska kunna landa och vila i den. Vilken vecka är du i?

Och du, med tanke på symptom... när jag väntade min pojke för snart sex år sedan så hade jag inga symptom alls! Inte det minsta ont i brösten, illamående, trött eller något. Men jag var ju jättegravid hela tiden

Kram på dig!
  • Sommaren2005
    Lallan skrev 2010-06-14 09:02:10 följande:
    Håller självklart tummarna! Och håller med Bjornis om att det här kommer att gå bra. Det har alla vi i den här tråden enhälligt BESLUTAT. Lyckokram
  • Sommaren2005
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-14 12:20:49 följande:
    Hur har det gått idag? Vad spännande, det är en stor dag. Jag bokade min inskrivning till om en vecka. Längtar.
  • Lallan
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Kul, en till milstolpe att passera
    Sommaren2005 skrev 2010-06-14 15:19:31 följande:
    Håller självklart tummarna! Och håller med Bjornis om att det här kommer att gå bra. Det har alla vi i den här tråden enhälligt BESLUTAT. Lyckokram
    Tack

Beslutade mig tillslut för att avboka kollen i morgon och vänta dom dryga två veckorna. Då är man i alla fall på rätt ställe om ngt skulle vara fel och då är det barab för sambon att snällt följa med.
  • PåvägMotSyskon
    Sommaren2005 skrev 2010-06-14 15:21:05 följande:
    Hur har det gått idag? Vad spännande, det är en stor dag. Jag bokade min inskrivning till om en vecka. Längtar.
    Det har gått bra idag, ja bad henne känns på magen om de livmodern känns nått. o hon sa först inget men sen sa hon att hon kände, för ja e ju så smal så de känns =)) så de känns jättekul att få de lite bekräftat av en bm som kännt. (annars e de gynkoll man gör runt den här tiden innan den kommit upp riktigt, men ja hade tur )

annars vanliga koller, BT. tog blodprover i rör via armen.. osv.. Nästa tid e om 1v för glucos. Annars e de Ul som kommer kallelse på när hon skickat en remiss nu.

Sen får ja boka in nästa möte efter RUL.. å hon sa att de e lite nytt nu, att man inte kommer till bm förrän i v24..  de e ju evighet dit typ, för då har man mage o känner sparkar, som hon påpeka. Men men så är det iaf. De gick bra.

Spännande me inskrivning nästa vecka för dig =) alltid skönt o  ha de gjort

Lallan: Ja, de känns skönt att äntligen få börja rullningen av denna karusell =))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma