• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79
    rontgensyrran skrev 2010-06-19 18:19:54 följande:

Bjornis, låter som du har det skönt på din semster. Härligt!

Idag var jag på rean på stan. Kan tipsa om att de på hm rear mamma-jeans för 100:- Köpte 3 par :)  Har jag ju äntligen lite kläder som inte spänner över magen. Men man ser ju helt klart gravidare ut med dessa byxor.

Hej. Kul att du skriver ang rean på H&M, ska ner idag och förhoppnvis hitta jeans :)

kram
  • Daniela01

Åh h&m rea! smask.. daxs att shoppa lite, kläderna har blivit alldeles för trånga vid magen (v.11) Gravid

• MB73

GRATTIS till alla fina VUL/RUL och extra UL på arbetsplatsen Flört!

Tipsar även om POP:s rea...deras jeans är outstanding tycker jag, superkvalitet, såklart lite dyrare än H&M men väl värda en investering! Även snygga jeanskjolar...

Jag som ligger" i topp" på BF listan har precis gått in i v 27, så vanliga byxor har varit uteslutet en längre tid...Förvånad

• rontgensyrran
    MB73 skrev 2010-06-20 17:12:08 följande:
    GRATTIS till alla fina VUL/RUL och extra UL på arbetsplatsen Flört!

Tipsar även om POP:s rea...deras jeans är outstanding tycker jag, superkvalitet, såklart lite dyrare än H&M men väl värda en investering! Även snygga jeanskjolar...

Jag som ligger" i topp" på BF listan har precis gått in i v 27, så vanliga byxor har varit uteslutet en längre tid...Förvånad
    Hahahaha..kan jag tänka mig att du inte kunnat ha det på ett tag. Var även inne på deras rea, men i malmö var det tyvärr rätt utplockat på mammaavdelningen. Syns att man inte vet könet på bebisen annars hade jag shoppat loss på barnkläder där...massa fint :)
  • kajsalisa

Nu har jag precis varit inne på hm:s webshop och klickat hem ett par mammajeans från rean. Beställde min vanliga storlek, men man vet ju aldrig när man inte har provat. Tog du din vanliga sorlek Röntgensyrran? Du som hade möjlighet att prova i butik menar jag...
    Har inte så jättemycket planer på att köpa så mycket mammakläder annars utan försöka klara mig på "vanliga" kläder fast kanske i något större storlek. (bortsett från byxor då förstås) Tycker att dom flesta mammakläderna man kan hitta till hyfsat pris, t.ex på hm, oftast är supertråkiga och tantiga. Vill ju fortfarande kunna känna mig snygg trots att jag är gravid...

• Cat79

Jag fyndade mammakläder på H & M idag, 3 par jeans, 2 par 3/4 byxor och två snygga längre skjortor - helnöjd! Har varit lite till o från med att köpa redan men vad fan nu ska det gå bra.

Kajsalisa: Givetvis vill man vara fin när man växer men jag tycker H & M har mycket mammaplagg o speciellt byxor. Inte lika kul att köpa jeans för 500 kr men 100 var bättre :) Idag kan man ju ha mycket vanliga plagg snygga plagg då modet är som det är. Det blir bra med din vanliga storlek när du beställt kanske att man behöver gå upp en storlek i mammaplagg?

Daniela: Kul att se dig här igen :)

Nu snart sova så att man orkar jobba imorgon.
    KRAM

• Lallan

Nu kan jag inte hålla mig längre utan lyckades få en tid senare idag för att se om båda lever. Känns som att jag behöver massor av tummhållning. Nervös till tusen!

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-20 21:04:10 följande:
    Nu har jag precis varit inne på hm:s webshop och klickat hem ett par mammajeans från rean. Beställde min vanliga storlek, men man vet ju aldrig när man inte har provat. Tog du din vanliga sorlek Röntgensyrran? Du som hade möjlighet att prova i butik menar jag...
    Har inte så jättemycket planer på att köpa så mycket mammakläder annars utan försöka klara mig på "vanliga" kläder fast kanske i något större storlek. (bortsett från byxor då förstås) Tycker att dom flesta mammakläderna man kan hitta till hyfsat pris, t.ex på hm, oftast är supertråkiga och tantiga. Vill ju fortfarande kunna känna mig snygg trots att jag är gravid...
    Tyvärr så måste jag gå upp en storlek. Anledningen till att jag måste ha stora mammabyxor på hm är att jag är väldigt bred över baken, har rejäla höfter. Och hade jag köpt min normala storlek så får jag inte över dem över häcken. De är normalt sett rätt små i storleken där. Samt att det går inte att knäppa upp nånstans. Det säger även en tunn lite tjej i kassan som har provat deras mammabyxor utan att ha vart gravid för nöjes skull, även hon var tvungen att gå upp en storlek.
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-06-21 09:03:01 följande:
    Nu kan jag inte hålla mig längre utan lyckades få en tid senare idag för att se om båda lever. Känns som att jag behöver massor av tummhållning. Nervös till tusen!
    Oj tumhållning var det här! Håller tummarna så en i bergen.

Idag ska jag förresten gå och lämna mitt blodprov till KUB testet som är på onsdag nästa vecka. Ska bli så spännande att se smurfen min igen :)
  • rontgensyrran

Åhhh förresten Kajsalisa du vet att veramoda också har en del mammakläder?? Vissa butiker, tror 3 av butikerna här i malmö har. De har ju lite modernare "mammakläder", kanske faller dig i smaken. ¨Många snygga jeans :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma