• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-06-18 17:29:49 följande:
    9mm liten mini med underbara hjärtslag!!!!

v6+6 enligt hennes mätning, vilket faktiskt stämmer med min egen ÄL-känning (fast enligt tempkurvan är jag v6+4 så vi får se vid nästa VUL)

Hon ska skicka remiss till SpecMVC åt mig och på måndag ska jag ringa vanliga BM. Sedan den 22/7 har jag en ny tid hos henne för nytt VUL (men jag kanske får ett tidigare genom specMVC)

Haha....får nog inse att jag faktiskt ÄR gravid Nu jävlar ska det gå bra hela vägen också, så det så! Tänk vad glad man blir av att se en pulserande liten grå blobb, helt stört egentligen!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Härligt SÅ härligt odd. supergrattis till ditt lyckade vul!!!! så glad att de finns en liten som stämmer in på din beräknade tid =)))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Grattis igen Odd. Superglad för din skull!! Ledsen tjejer att jag varit inaktiv senaste veckan. Jag finns här i bakgrunden hela tiden, och jag läser alla inlägg. Mycket på jobbet kombinerat med trötthet och dålig datortillgång har lett till dålig uppdatering. Går in i v 13 idag och jag hoppas att tröttheten ska börja avta snart. Jag börjar faktiskt se lite gravid ut, och jeansen börjar kännas obekväma när jag sitter ner. Vill helst mysa runt i leggings och klänningar. Ni andra som befinner er runt v 12-14, hur känner ni er?

• Cat79

Odd: stort GRATTIS! Helt underbart att allt är som det ska :) Det ska gå vägen för oss alla här inne för det har jag bestämt.

Själv gjorde jag KUB igår och det gick så bra! Min bebis är perfekt för att vara 12 fulla veckor och vi fick risken 1 på 11 000 att bebis ha kromosomavvikelser - så skönt med så bra siffor. Det var en helt fantastisk ultraljudsapparat och vi fick några bilder inkl en 3D-bild och en film :) Är så lycklig!!! Ska lägga upp det så småningom i galleriet.

Kajsalisa: jag känner med att magen börjat puta o lite tajtare byxor och som du skriver så blir det gärna sånt som inte sitter åt i magen.

Ta hand om er och era små. KRAM

• Lallan

Tycker inte min mage växer så mycket ännu. Känsligheten har blivit bättre nu än vad det var i början. Jag började ju med mamma byxor väldigt tidigt men inte pga av storleken utan pga att jag inte klarade av ngt som tryckte längst ner som vanliga byxor gör. Lyssnade med min doppler idag (igen) och nu har åtminstonet en av bebisarna (förhoppningsvis båda) passerat förra gången och det känns skönt. Oddsen att ngt ska hända efter 13 fullgångna veckor är ju inte så stora som tur är.

Längtar tills den 30 då jag ska till specmv och troligtvis få se bebisarna.

• rontgensyrran

Grattis ODD!!! Underbara nyheter, du är här för att stanna!

Kajsalisa, även min mage putar. Men jag tycker den har gjort det nästan från början, men den börjar nu längre ner och går högre upp än innan.

Igår var jag på vinprovning med en massa till tugg med 10 tjejer på jobb. Hahahahah...det var så supertrevligt fick en spottkopp att spotta ut mitt vin i. Kändes så konstigt att sitt med en klunk i munnen och känna smaken och sen spotta ut det.

Igår kunde jag förresten inte stå emot längre utan "lånade" ultraljudsmaskinen på jobb. Och vips där var det våran alldeles egna bebis! Så otroligt söt liten sak. Man såg nu näsan, benen och armarna så mycket tydligare än sist när jag var på VUL. Ville inte titta för länge om nu bebis störs av  vågorna. Även hjärtat låg och surrade där inne i kroppen. Så det känns verkligen kanon nu. och bara 1,5 vecka kvar till KUB! Idag 11+1 LYCKA!

• kajsalisa

God morgon alla fina flickor. Är bara så himla glad över alla lyckade ul/vul/kub resultat här inne. Tänk att vi alla har små pytten som studsar omkring därinne. Är inte det helt magiskt?!

• Bjornis
    Odd: Kikar in från Vietnam och blir så glad över din fina bild! Härligt när det verkar stämma också och kanske till och med lite större kotte! Alltid najs!

Kajsalisa: Jag mår fortf fint. Har ju flugit i 18 timmar nu och magen är svullen men kanske för att jag suttit still så mkt. Jag hoppas ju växa mig tjock under de här semesterveckorna! Hehe. Men min mage är med svullen och huden på magen känns annorlunda. LIte fastare på nåt sätt... Aldrig fel.

Skickar en hälsning från ett hårt trafikerat ho chi minh city, varmt, fuktigt och alldeles fantastiskt skönt. Bebben har fått sin första vietnamesiska nudelsoppa nu på kvällen så den norde va nöjd. Nu blir det äntligen nanna på hotellet som har fritt internet (GÖTT)!

OCH Grattis till alla fina vul/ul!
  • rontgensyrran

Bjornis, låter som du har det skönt på din semster. Härligt!

Idag var jag på rean på stan. Kan tipsa om att de på hm rear mamma-jeans för 100:- Köpte 3 par :)  Har jag ju äntligen lite kläder som inte spänner över magen. Men man ser ju helt klart gravidare ut med dessa byxor.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma