Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MelikaH skrev 2011-04-08 13:13:32 följande:
    Har en fråga till... när började ni som tidigast känna av bebben i magen? Någon märklig känsla under naveln?
    Med först barnet i v.16-17
    Andra i v.20
    Tredje v.16 om jag minns rätt.

Denna gång har jag inte känt något än och är i v.11+5 idag och vill också känna, men får nog vänta tills v.15 minst skulle jag tro.
    Gravid v.11+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:33:30 följande:
    Jag vet inte om jag ska tro på att det var det men det kändes inte som ¨kurr¨ i magen utan lite under naveln som vet inte hur jag ska förklara men lite bubbligt på något sätt i bara en sekund typ. Det var på morgonen när jag la mig på rygg o sträckte ut benen lite smått. Gick väldigt fort, förstod inte något. Men jag e ju bara 11+1 idag så det var nog tarmarna som spökade till tror jag. Måste vara fööör tidigt.
    den är ju så liten än i v.11, bara typ 5 cm så jag tror inte man kan känna så tidigt men man ska väl aldrig säga aldrig. finns ju förstföderskor som känner första gången i v.11-12, låter lite väl tidigt enligt mig men men.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 15:21:17 följande:

Hunger-Flytningar-kissnödig-Fiser-ömma bröstvårtor-Trött = sen mens skulle ha kommit för 3 dagar sen eller 2 dagar sen.
    Jag väntar på någon tecken men vi får se.
    Inbilning ?
    Kan säga att fisningarna + trötthet+ kissande+ hunger var ett stort tecken på att elias var i magen sist.
    Har berättat för sambon redan nu.

Låter som jag brukar må när jag ska ha mens.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 15:35:59 följande:
    Inga tester nu men om den inte kommit nu om 11 dagar som är snart så köper jag hem
    Lite pinsamt att köpa ett test igen när han har en som ligger i vagnen.
    Men man får stå för sit spel och spela vidare likom.
    Så om 11 dagar då antingen mens eller bebbe
    Kan du inte gå till MVC då och testa?
  • telgebo

Trycker på så jädra mycket neråt, ska till MVC först på måndag och kolla upp det. Vet inte om jag ska våga ta mig hem till syrran ikväll hon har bjudit mig på middag och lite fredagssällskap då hennes man är bortrest och hon känner sig lite ensam. Är rädd att jag bara ska sitta där och ha ont som fasen och långt hem att åka.

Hur skulle ni gjort? Åkt eller hållt er hemma?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 15:57:55 följande:
    Om du åker buss då tar du och gör det men åker du tåg lite jobbigare.
    Näh jag tycker du ska bara hemma och ta hand om bebben inne i magen
    Och hoppas det bara är foggisar som går att göra något åt.
    Det är inte foglossning säger BM iaf.

Jag ska åka till min syrra nu och får jag mer ont åker jag in akut och då följer hon med. Jag ska åka buss, p-tåg och byte p-tåg wish me luck, får stå upp gör ont att sitta.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 10:59:49 följande:
    okej så slipper jag vara orolig eller ?
    Såg att man kna ha 36,9 då enligt googel ägglosnsing eller mensen på g eller graviditet men att den höj vid ägglosning eller mens om det e mens så går den sen ner till vanliga temp o vad e vanliga temp på 36 ? tror jag har 35-36,5 ca
    Tempen går ner vid mens, 1 dag innan ca. Men du måste tempa regelbundet för att ha koll, bara ta tempen på måfå nångång ibland ger ingen fingervisning och tempen ska dessutom tas efter minst 3 timmars sammahållen söm direkt när man vaknar (van tempare ska tilläggas)
    Gravid v.11+6 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-09 11:03:56 följande:
    men e de inte den tempen man har innan man stiger upp dom pratar om?
    och de e ju väldigt individuellt vad tempen stiger till kring äl.
    så jag tror inte du ska tänka för mycket på den just nu.
    om 10dagar vet du säkert. iaf..  
    Tempen sjunker vid ÄL.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-04-09 08:07:27 följande:
    Jepp, alltså jag fick 1: 16 000 på Trisomi 21, 1:36 000 på Trisomi 18 och 1: 120 000 på Trisomi 13, så sannolikheten för det är ju minimal. Dessutom såg barnmorskan ett normalt näsben under ultraljudet och redan då lugnade hon oss för det brukar vara ett tecken på att allt är normalt. Så det kändes skönt! Men visst var vi nervösa när vi satt där och väntade på siffrorna! Förvånad 
    Vilka toppen resultat. Jag skulle bli överlycklig och så ta allt med ro om jag fick samma, men det kan jag inte räkna med vid min ålder.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 10:44:18 följande:
    Kjaam:
    Kan du göra en sak åt mig ?
    Kan du ta en temp och se hur den ligger på dig du som e gravid.
    Min ligger på 36,9 som gravid med elias 37, ?? kommer ej ihåg
    Kolla min kurva, länk till finns på FF här på FL, ligger på 37,0-37,4 som gravid.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma