Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

kjaam: Vad har jag gjort dig? Hur skulle det kännas om du kom tillbaks och fick ett sådant bemötande?

Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Puffar för mitt inlägg som jag skrev tidigare idag om min oro.

• telgebo
    Bellas7 skrev 2011-05-10 15:48:32 följande:
    Oj prommis vad stor bäbis :) men bra bättre med en stor än en liten :)) mysigt i v 29. Usch jag ligger bara 23 veckor efter hmm vill ju oxå vara längre gången.. Haha 6+1 idag skoj va ändå känns det som evigheter sedan jag plussade. Vul om fem långa dagar
    Känns också som en evighet sedan jag plussade.

Ska du göra VUL nu på söndag den 15 maj?
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-05-10 16:49:24 följande:
    Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  
    Jag gjorde TUL pga hepatos och viktnedgång.
  • telgebo

2 barns mamma: har du testat? Fast du kan ju inte ha det såhär varje månad att du tror att du är gravid. Du ska inte ta nåt p-medel då om du vill vänta med bebis ett tag till?

Gravid v.16+3 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 17:08:15 följande:
    har inte testat mig näh men jag måste vänta på test först.
    jag kan inte ta p-piller jag tål dom inte o jag har testar några st .. o kondom kan ja inte ha då muttan kliar.
    okej så testet har inte kommit än.

men det finns ju andra p-medel än p-piller och kondom som spiral, pessar, nuvaring, p-spruta, p-plåster.
  • telgebo

men bm fixar ju p-medel också och gyn undersökning behövs inte om du inte ska ha spiral eller pessar. Det är värt det än att slippa och vara orolig att man är gravid varje månad.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 18:07:50 följande:
    Varje mån de e ju konstigt då jag fått mens ja detta skulle vara 4:e mens o förra gången ja då kom han in.
    Alla andra ggr ej varit orolig alls.
    Så jag vet inet vad du pratar om.
    Sen är jag 26år jag har redan 3 barn jag vet hur barn kommer till och jag vet att jag kan ta hand om en till OM det skulle bli så.
    Och nej jag går inte till bm då det är inte som i sv precis.
    Jag tycker du har oroat dig att vara gravid varje månad länge nu du ställer ju alla i fall frågor om det varje gång du ska ha eller har mens om du kan vara gravid, men du kanske vill bli gravid. Jag menar inget illa och jag vet att du har 3 barn, det har jag med och jag har inte påstått att du inte skulle kunna ta hand om ett barn till eller?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 20:32:52 följande:
    Jag vet inte var du fått det ifrån jag har varit orolig 2 ggr 2 ggr är inte 4 ggr precis.
    Jag har läst att du var orolig redan i januari att du var gravid och i mars och så nu, jag får det till 3 ggr.
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-05-11 20:38:49 följande:
    Vi är ju i andra tråden 2barnsmamma...
    Vilken tråd då?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma