-
Vid ÄL sjunker tempen, stiger igen ja och sjunker igen vid mens.MCT79 skrev 2011-04-09 16:07:04 följande:Min stiger direkt efter äl om ägget släppt men sjunker inför mens.. -
Ja, jag vet väl inget efter 18 månaders tempande. Jag skrev att tempen går ner vid Äl och så höjs tempen (ska höjas 3 dagar i rad) när Äl skett och sjunker sedan 1 dag före mens eller samma dag under coverline.Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-09 16:22:14 följande:de e vad jag läst med!!!! -
Spydig? Nej det är jag inte, less på att bli kritiserad och ha fel när jag inte har det.Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-09 16:36:40 följande:lägg ner den spydiga attityden. Å du skrev de efter åt! -
Vaddå? Vad menas?MCT79 skrev 2011-04-09 16:39:28 följande:Kör du med tre över sex metoden?
Jag kör ingen metod alls då jag redan är gravid. -
Ta inte alls så personligt som du skulle svarat mig, jag känner mig väldigt kritiserad av dig och som du är bitter och arg på mig och har du bara taskiga saker att komma med till mig så behöver du inte svara alls för du gör mig bara ledsen när du ska påpeka saker som jag vet är rätt.MCT79 skrev 2011-04-09 16:48:56 följande:Det där var ju kanske lite onödigt, är målet att göra mig ledsen? misslyckades... jag vet att du är gravid, men vi pratade om tempning och du hade 18-månaders erfarenhet så jag ställde en enkel fråga.
Man brukar säga att om tempen de tre senaste dygnen varit högre än den var de 6 senaste dagarna i genomsnitt så har man ägglossning.. kruxet är att den ofta redan _varit_ få eftersom tempen stiger efter äl.. det brukar kallas för tre över sex.
För övrigt kritiserade jag inte dig jag bara talade om att min sjunker inte alls före äl, utan stiger efteråt... före äl håller den sig skapligt stabil men skiljer sig lite från dag till dag... efter äl går den tydligt uppåt och sen sjunker den vid mens.
Allas temp sjunker vid ÄL, det är den lägsta tempen på hela kurvan och sedan går den upp.
Jag har inte sex efter ÄL, jag är inte dum och helt novis, jag har bara haft otur dessa månader då jag försökt bli gravid, dom andra barnen har vart fullträff på en gång.
Jag känner på mig när ÄL är på intågande och kan enkelt räkna ut när den borde vara så här har jag aldrig haft babymaking i nåt sex i tre metod. -
Jag vet det, jag är inte ny på att tempa med FF som du vet så du behöver inte förklara det för mig.3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 18:09:15 följande:Till telgebo:
Tempen höjs med ca 0,2 - 05 grader efter ÄL och håller sig hög fram till mens (eller fortsatt hög vid graviditet), -
Info om FF (jag hade rätt som jag visste)
FF markerar ägglossningen med ett rött kors över kurvan vid den dag du haft ägglossning. Typ dan efter ägglossningen ska man få en temp-höjning på ca 0,5-1 grad (men det verkar vara väldigt individuellt) och det är det som FF går på, och också om man skriver in hur ens sekret är, om man fått plus på ÄL-stickor (om man kör med sånt).
Tror det behöver gå några dagar efter ägglossningen osm FF sätter ut krysset, för man behöver ha den högre tempen några dagar i sträck först, för att visa att det inte var en tillfällig temp-höjning.
Så som svar på din fråga så ska den kunna lägga in krysset bara några dagar efter att du har ägglossning, och den behöver alltså inte flera cyklers info för att göra det.
-
Hej på er!
Nu är jag tillbaks här hos er igen
Hur är det med er?
2barns mamma84: Vad får dig att tro att du är gravid?
-
Här var det lugnt, förmodar att ni har annat att göra än att hänga här som att njuta av sommarvärmen t.ex
I Stockholm är det 25+ idag.
-
Jag känner mig så orolig. Det är en evighet till RuL, nästan 3 veckor dit.
När jag gjorde mitt KUB den 12 april så daterades bebisen till 12+3, 1 dag mer än vad jag trodde, men ändå sa UL-BM att hon ville flytta fram RuL pga att jag inte var så långt gången som de trodde och att de var lättare att mäta och få fram korrekt BF datum i v.18 än tidigare. Det flyttades fram 4 dagar från den 26 maj till den 30 maj. Kändes inte så farligt då, men nu håller jag på att bryta ihop av oro. Jag har inte fått någon gravidmage än och känner inga rörelser från bebisen och det är ändå min sjätte graviditet och 4:e barn och när jag var i denna vecka jag är i nu så hade jag det med mina 3 andra barn.
Jag funderar på att ringa min BM/MVC men det känns som de nonchalerar min oro och jag vet inte hur jag ska lägga fram det.
Ska man inte känna något i v.17 när man gravid med barn nr 4? Jag tycker nästan det. Vid RuL den 30 maj kommer jag att vara i v.19+1 så jag förstår inte varför UL-BM flyttade fram det i 4 dagar, om hon kanske tänkte fel eller vad.