• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Odd, eller någon annan som fött barn på Förlossningen i Västerås, finns det kylskåp/micro där pappan kan lägga in sin mat eftersom han inte får någon mat på förlossningen? Jag tänkte det kan ju faktiskt ta både 1-2 dygn innan bebisen är ute och då kommer pappa vara riktigt hungrig på annat än bara energybars eller annat som klarar sig i rumstemperatur. På BB får han ju mat sen om vi betalar för det, jag tänker mest på tiden innan bebisen kommit. :) Måste börja planera inköpslistan till BB-väskan. :)

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2011-02-03 11:10:03 följande:
    Hej allihopa! 
    Ååh vad fina barn ni har fått, det är ju så många nu så ni får ett gemensamt GRATTIS från mig! Man blir ju alldeles sjuk av längtan när man ser alla fina bilder.
    Och Sugarrush!! Äntligen är du tillbaka i tråden där du hör hemma, stort grattis! Solig 
    Och om MCT läser det här så gäller samma sak henne nu {#emotions_dlg.flower} 

Jag hoppas ni mår bra annars. Här har chocken lagt sig och sorgen tar sig ett annat uttryck nu än genom tårar dygnet runt. Blir alltid ledsen när jag berättar för någon att vi har förlorat vårt barn men jag kan prata om det på ett annat sätt nu. Har ett stort stöd av min sambo, familj, vänner och kuratorn som vi träffat en gång i veckan. Redan efter några veckor ville jag titta på bilderna av henne. Nu tittar jag nästan varje dag och tycker att hon är så fin mitt lilla hjärta. Hjärta

Jag har inte börjat jobba än men börjar på måndag. Det kommer att bli sjukt jobbigt de första dagarna och jag ser inte fram emot det men samtidigt vill jag tillbaka till vardagen igen och få in rutinerna igen. Vi hoppas att vi snart blir gravida igen men jag har inte fått tillbaka mensen än. Jag hade, i alla fall som det verkade, ägglossning förra veckan och vi lyckades väl pricka det ganska bra. Men det känns som att det inte blev något så vi får ta det som det kommer helt enkelt...

KRAM från mig
    HEJ Havsklippan!
    Vad fantastiskt stark du är gumman, vad skönt att du mår lite bättre.
    Vet du något helt sjukt, jag har ju inte haft kontakt med dig på jättelänge, men jag DRÖMDE om dig inatt!
    Jag drömde att vi var gravida båda två, och bräknade inte långt från varann.
    Lustigt att du tittade in i tråden just idag, efter den drömmen!
    Och HOPPAS att jag drömde en sanndröm!
    KRAM
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Havsklippan, det låter som att ni är starka! hoppas ni får ett plus snart och en mysig liten bebis!
    Tänker på er.

Har lagt upp en ny magbild nu, v 27... men snart 28 på lördag!

• Längtan efter liten

havsklippan: gud  så stark du är vännen.. inte många som klarar det så bra som det låter att du/ni gör.
    Bra att ni får ett så bar stöd som ni har, det öär viktigt.
    Hopas ni snart är tillbaka på banan... du har mina lyckönskningar iaf.

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Havsklippan:
    Du är en stark kvinna och mamma och är så stark och så fantastisk man blir så glad av att läsa det du skriver för jag skulle inte klara av det du går igenom.
    Nu är det syskon som gäller för ängelHjärtatänk om du redan är gravid och har en bebis inne i magen som växer och växer och gror inne i din mage.
    Nu ska jag hoppas på att mensen INTE kommer.
    Ger massa 1000 tals krammar till er båda !!!

Sötfiluren hihi:
    Ska genast springa iväg och titta på bilderna
    Åh ska bara skriva snabbt bara

Odd:
    Hälsa Mabaja !!
    Trevlig träff

Syskon:
    Jag ammar ju så jag får inte ta piller ..
    Delammar ..
    Och undersökning har jag inte haft det är inget super måste då man gjort snitt.
    Och hmm senaste mensen ja ska man räkna bakot eller framåt
    Håller tummarna att jag SLIPPER bli gravid VILL inte vara gravid nu VILL inte ha en november bebis nej nej nej nej nej nej jag vill bara ha min Elias själv ca 3 år så jag slipper ha 1 eller 2 år mellan tror jag fått nog nu mellan Amadeus och Elias shit det är ass jobbigt !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Jättefin mage sötfilur!
    Jag har inte lagt upp nån än för det har inte synts så mycket men det kanske är dags att göra det.

• Miltons Mamma

Hej.

Hörde att man kanske kunde få lite info här.

Var på VUL idag och gynläkare sa att jag var i v 6. Inget foster syntes dock.
    hinnsäcken mättes till 6 mm.

Jag har inte haft en mens efter mitt mf den 16:e dec.
    Fick svagt plus den 12 januari.

Extremt orolig för ett till mf nu.

Har ni någon koll på vad man borde se i v 6? (v 7 enligt FL)

• 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 13:25:44 följande:
    Hej.

Hörde att man kanske kunde få lite info här.

Var på VUL idag och gynläkare sa att jag var i v 6. Inget foster syntes dock.
    hinnsäcken mättes till 6 mm.

Jag har inte haft en mens efter mitt mf den 16:e dec.
    Fick svagt plus den 12 januari.

Extremt orolig för ett till mf nu.

Har ni någon koll på vad man borde se i v 6? (v 7 enligt FL)
    Var hinnsäcken tjock ?
    Om den är tjock är man gravid är den tun är man inte gravid eller så är den i början på hela graviditeten.

Ett svagt + kan vara länge efter MA och MF ..
    Men HOPPAS på att du är gravid men att det var tidigare än du trott
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Miltons Mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-03 16:15:40 följande:
    Var hinnsäcken tjock ?
    Om den är tjock är man gravid är den tun är man inte gravid eller så är den i början på hela graviditeten.

Ett svagt + kan vara länge efter MA och MF ..
    Men HOPPAS på att du är gravid men att det var tidigare än du trott
    Vet inte om den var tjock. Hon mätte liksom bara tvärs över den.

Har fått ett neg test mellan mf och detta plusset. de digitala testen har stegrat med.

hoppas med att det är tidigare än jag tror. tyvärr så känns det omöjligt.
  • färnik

Idag går jag in i v 34 ochså  har vi gjort TUL igen, bebis Hjärta väger ca 2340g, vilket är + 7,3%. Så hon växer, om än lite långsammare än tidigare (för två veckor sedan var hon +11%)

Pratade även lite mer med läkaren om igångsättningen, om vad som krävs för att det ska vara möjligt att sätta igång förlossningen. För är det alldeles hårt och stängt, så går det tydligen inte... Åh, hoppas verkligen att det ska fungera... för isf är det bara 5 veckor kvar tills det är dax! Det är min livlina liksom.

Jag är verkligen trött på att vara gravid nu, fast det egentligen inte är så fysiskt tungt den här gången. Jag är ganska smidig, magen är inte direkt ivägen eller ngt faktiskt. Stor skillnad mot barn nr ett när magen var stor och jag hade gått upp 15kg. Nu med liten mage och bara + 4kg så känner jag mig rätt rörlig! Nu är det mest tungt psykiskt med all oro. Extrakontrollerna och psykologen varje vecka känns ju bra, men oron och ångesten är fortfarande väldigt jobbig.

Samtidigt så känns det sorgligt att det här med stor sannolikhet är sista gången jag är gravid. Vad hemskt att det är sista gången jag får känna sparkar, föda barn, ha spädbarn...  Gråter Det är liksom en epok i livet som snart går mot sitt slut, och därtill en väldigt stor och viktig del för mig. Jag är liksom en sådan där som tycker att barn är meningen med livet, typ... Hade det inte varit för att varken kropp eller psyke orkar mer påfrestningar av det här slaget, hade jag velat ha mååånga! Ett helt fotbollslag... Men så blir det inte, det blir "bara" två, men det är väl inte fy skam heller. Om lillasyster brås det allra minsta på storasyster, så kommer det ju vara världens två finaste barn iaf! Flört

Men visst är det like skumt att tänka på det här nu, när bebis fortfarande är kvar i magen... Obestämd Skulle verkligen vilja ta tillvara på de här sista veckorna maximalt, men vet inte hur jag ska göra det. Hur har ni gjort/tänkt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma