• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Odd fin fina pojkar =) Sött namn Vidar...va ni är påhittiga allihop!! Jag har namnstiljte... Odd visst pratade du och jag om "bilbältesgrej"  typ tummyshild. Vad skulle du ha för din och vilket skick var den i?

Sötfilur- Föräldrautbildning har du anmält dig hos BM eller var får man tag i sådana? Jag ska ju till Bm v 25 ska fråga då tänkte jag ....

Hänger också på "dagensfråga" Jag reser ju mycket i jobbet (utan mannen så klart) + planerad sthms resa en månad innan bf (utan man)  + planerad (men inte spikad) sverigetur ca 200 mil (TOR) ca 1 och en halv månad innan BF (med man) ,

Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Cat; råkade ge dig en komplimang för Odds fina pojkar... ;)

• Muffe

Dit vi ev kommer åka på weekend ca 3 veckor innan BF är Stockholm så det finns nog förlossningar där att välja på om det händer ngt, vi får se om vi kommer iväg eller inte, funderar att ge bort det som present till sambon som fyller år snart!

Mallanis, i v 13 typ på inskrivningen fick vi med oss en folder hem som vi skulle fylla i om vi ville gå föräldrautbildning och nu meddelade de oss att det börjar snart. Dock missar sambon ett tillfälle men det får väl gå ändå, bm sa att vi kunde låna hem förlossningsfilmen om vi ville om det visar sig att det är den han missar Snällt.

Insåg just när jag kollade på FL´s nedräkning att jag har gått in i trimester TRE, shit, var tar tiden vägen???

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-03 08:28:06 följande:
    Dit vi ev kommer åka på weekend ca 3 veckor innan BF är Stockholm så det finns nog förlossningar där att välja på om det händer ngt, vi får se om vi kommer iväg eller inte, funderar att ge bort det som present till sambon som fyller år snart!

Mallanis, i v 13 typ på inskrivningen fick vi med oss en folder hem som vi skulle fylla i om vi ville gå föräldrautbildning och nu meddelade de oss att det börjar snart. Dock missar sambon ett tillfälle men det får väl gå ändå, bm sa att vi kunde låna hem förlossningsfilmen om vi ville om det visar sig att det är den han missar Snällt.

Insåg just när jag kollade på FL´s nedräkning att jag har gått in i trimester TRE, shit, var tar tiden vägen???
    Hahahaha, jaa här finns det nog nåra sjukhus o föda på om de skulle va så ;) De är nog inga probleem! ;D

Jotack.. jag hinner inte me själv här känner jag, tiden springer iväg! Drygt 55-60 dgr kvar för mig nu o de är såå mycket jag vill fixa innan, men de går långsamt framåt.
  • Muffe

Jag tycker tiden gå snabbt just nu, eller hela tiden efter RUL gick snabbt.

Sammandragningar i natt som vanligt, kanske ska ta det ännu lugnare än jag gör, speciellt nu när sambon är bortrest ett tag.....

Vi har också massor vi vill fixa innan men har nu bestämt oss för att det nog inte blir barnrum utan att den lilla får en mysig plats inne hos oss. Vi kommer däremot piffa till sovrummet lite, det ska bli jätteroligt

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-03 08:42:37 följande:
    Jag tycker tiden gå snabbt just nu, eller hela tiden efter RUL gick snabbt.

Sammandragningar i natt som vanligt, kanske ska ta det ännu lugnare än jag gör, speciellt nu när sambon är bortrest ett tag.....
    Jag har också fått lite sammandragningar på natten. Fattade inte vad det var först men har insett att det är sammandragningar. Har inte frågat barnmorskan om det men ska dit på måndag så då kan jag fråga. Är det inte lite tidigt att känna det redan i vecka 24? Hur länge har du kännt det?
  • Muffe

För mig började dem i v 26 tror jag, nån gång då och då och nu kommer de nog lite oftare.
    Tror det är normalt om de inte gör ont men kolla med bm, ska jag göra nästa gång om 2 veckor, tills dess lever jag på att de är ofarliga. Känner mig inte så orolig faktiskt!

Däremot blev jag faktiskt rädd i går för när jag kom innanför dörren rann det ngn mellan benen på mig, trodde det var vattnet som gick haha. Men sen kom inget mer så jag vet inte vad det var....?!

• mallanis
    Pancakes skrev 2011-02-03 08:54:16 följande:
    Jag har också fått lite sammandragningar på natten. Fattade inte vad det var först men har insett att det är sammandragningar. Har inte frågat barnmorskan om det men ska dit på måndag så då kan jag fråga. Är det inte lite tidigt att känna det redan i vecka 24? Hur länge har du kännt det?
    jag har läst på flera ställen där de beskriver vad som händer under graviditeten och att det inte är alls ovanligt att det börjar från v 22-23 och framåt .... och visst har bland annat sofy haft det länge?

helsicke- hur har ni andra gjort med föräldrautbildning...jag behöver all utbildning jag kan få i detta ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Evve81
    mallanis skrev 2011-02-03 09:02:22 följande:
    jag har läst på flera ställen där de beskriver vad som händer under graviditeten och att det inte är alls ovanligt att det börjar från v 22-23 och framåt .... och visst har bland annat sofy haft det länge?

helsicke- hur har ni andra gjort med föräldrautbildning...jag behöver all utbildning jag kan få i detta ;)
    Vi har ju 2 barn sedan innan så vi ska inte gå någon föräldrautbildning. Annars är det ju ett bra sätt att lära känna andra som ska ha barn samtidigt.
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-03 09:02:22 följande:

Ja de började väl i vecka hmm.. 22-23 för mig eller ngt sånt.. de va ju då jag började "leva" igen haha, efter månader av sängläge pga illamåendet..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma