• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-03 08:57:14 följande:
    För mig började dem i v 26 tror jag, nån gång då och då och nu kommer de nog lite oftare.
    Tror det är normalt om de inte gör ont men kolla med bm, ska jag göra nästa gång om 2 veckor, tills dess lever jag på att de är ofarliga. Känner mig inte så orolig faktiskt!

Däremot blev jag faktiskt rädd i går för när jag kom innanför dörren rann det ngn mellan benen på mig, trodde det var vattnet som gick haha. Men sen kom inget mer så jag vet inte vad det var....?!
    Vattniga flytningar antagligen :) "Heeelt normalt" såklart haha, som allt annat när man e gravid.. ;)
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2011-02-02 22:58:11 följande:
    Cat; råkade ge dig en komplimang för Odds fina pojkar... ;)
    Flört
  • Odetta
    mallanis skrev 2011-02-02 22:49:43 följande:
    Odd fin fina pojkar =) Sött namn Vidar...va ni är påhittiga allihop!! Jag har namnstiljte... Odd visst pratade du och jag om "bilbältesgrej"  typ tummyshild. Vad skulle du ha för din och vilket skick var den i?

Sötfilur- Föräldrautbildning har du anmält dig hos BM eller var får man tag i sådana? Jag ska ju till Bm v 25 ska fråga då tänkte jag ....

Hänger också på "dagensfråga" Jag reser ju mycket i jobbet (utan mannen så klart) + planerad sthms resa en månad innan bf (utan man)  + planerad (men inte spikad) sverigetur ca 200 mil (TOR) ca 1 och en halv månad innan BF (med man) ,
    Japp, det gjorde vi Jag tänkte en hundring plus porto för den...funkar det? Den är i bra skick, men inte sprillans ny ju. Kan inte du inboxa mig så det inte förvinner bland alla inlägg om du fortfarande är intresserad?

Nu ska jag se att jag kommer iväg...ska till stan och fixa och senare ta en fika med Mabaja

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Odd: Vi har också tänkt köpa en tummy shield! Den kostar ju multum här i sverige, men i england kostar den bara 500 spänn! Har den varit bra? Bekväm/obekväm?

Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Pancakes; jag kände också sammandragningar från v 22 ungefär, speciellt efter att vi haft sex. Vad jag förstår så är sd inget att oroa sig för så länge dom inte kommer väldigt ofta eller gör ont...

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-03 09:23:04 följande:
    Vattniga flytningar antagligen :) "Heeelt normalt" såklart haha, som allt annat när man e gravid.. ;)
    Så är det nog. Jag har också drabbats av det en del. Känns så där halvfräscht liksom..
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-02-03 10:06:33 följande:
    Pancakes; jag kände också sammandragningar från v 22 ungefär, speciellt efter att vi haft sex. Vad jag förstår så är sd inget att oroa sig för så länge dom inte kommer väldigt ofta eller gör ont...
    Ja precis, efter sex och efter träning. Näe, inte väldigt ofta och inte gör det så ont heller.
  • Dag och natt

Hej allihopa! 
    Ååh vad fina barn ni har fått, det är ju så många nu så ni får ett gemensamt GRATTIS från mig! Man blir ju alldeles sjuk av längtan när man ser alla fina bilder.
    Och Sugarrush!! Äntligen är du tillbaka i tråden där du hör hemma, stort grattis! Solig 
    Och om MCT läser det här så gäller samma sak henne nu {#emotions_dlg.flower} 

Jag hoppas ni mår bra annars. Här har chocken lagt sig och sorgen tar sig ett annat uttryck nu än genom tårar dygnet runt. Blir alltid ledsen när jag berättar för någon att vi har förlorat vårt barn men jag kan prata om det på ett annat sätt nu. Har ett stort stöd av min sambo, familj, vänner och kuratorn som vi träffat en gång i veckan. Redan efter några veckor ville jag titta på bilderna av henne. Nu tittar jag nästan varje dag och tycker att hon är så fin mitt lilla hjärta. Hjärta

Jag har inte börjat jobba än men börjar på måndag. Det kommer att bli sjukt jobbigt de första dagarna och jag ser inte fram emot det men samtidigt vill jag tillbaka till vardagen igen och få in rutinerna igen. Vi hoppas att vi snart blir gravida igen men jag har inte fått tillbaka mensen än. Jag hade, i alla fall som det verkade, ägglossning förra veckan och vi lyckades väl pricka det ganska bra. Men det känns som att det inte blev något så vi får ta det som det kommer helt enkelt...

KRAM från mig

• Pancakes

Åh, Havsklippan vad roligt att höra från dig! Jäklar, vad du är stark vännen! Har tänkt på dig mycket!
    Snart är ni där igen och väntar ett nytt barn och då kommer det gå vägen för nu har ni haft er otur med råge. Sorgen kommer nog alltid finnas där över lilla tjejen ändå men såsmåningom så går den att leva med tror jag. Många kramar till dig!!!

• acure
    Dag och natt skrev 2011-02-03 11:10:03 följande:
    Hej allihopa! 
    Ååh vad fina barn ni har fått, det är ju så många nu så ni får ett gemensamt GRATTIS från mig! Man blir ju alldeles sjuk av längtan när man ser alla fina bilder.
    Och Sugarrush!! Äntligen är du tillbaka i tråden där du hör hemma, stort grattis! Solig 
    Och om MCT läser det här så gäller samma sak henne nu {#emotions_dlg.flower} 

Jag hoppas ni mår bra annars. Här har chocken lagt sig och sorgen tar sig ett annat uttryck nu än genom tårar dygnet runt. Blir alltid ledsen när jag berättar för någon att vi har förlorat vårt barn men jag kan prata om det på ett annat sätt nu. Har ett stort stöd av min sambo, familj, vänner och kuratorn som vi träffat en gång i veckan. Redan efter några veckor ville jag titta på bilderna av henne. Nu tittar jag nästan varje dag och tycker att hon är så fin mitt lilla hjärta. Hjärta

Jag har inte börjat jobba än men börjar på måndag. Det kommer att bli sjukt jobbigt de första dagarna och jag ser inte fram emot det men samtidigt vill jag tillbaka till vardagen igen och få in rutinerna igen. Vi hoppas att vi snart blir gravida igen men jag har inte fått tillbaka mensen än. Jag hade, i alla fall som det verkade, ägglossning förra veckan och vi lyckades väl pricka det ganska bra. Men det känns som att det inte blev något så vi får ta det som det kommer helt enkelt...

KRAM från mig
    Stor kram till dig, vad stark du är!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma