• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....

• kärlekspyre

Prommis: hoppas du slipper gå över tiden 10 veckor!

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-03 19:08:35 följande:
    Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....
    1:a Drick mjölk det blir bättre
    2:a Ta jogyrt
    3:a imorgon går du till apotecket och köper renne tabletter mot halsbränna det är tuggtabletter smakar mint GOTT enligt mig då jag hade detta som gravid

Och grattis till bebisens rörelse
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 16:44:31 följande:
    Vet inte om den var tjock. Hon mätte liksom bara tvärs över den.

Har fått ett neg test mellan mf och detta plusset. de digitala testen har stegrat med.

hoppas med att det är tidigare än jag tror. tyvärr så känns det omöjligt.
    Du ska inte oroa dig jag blev sabbt gravid efter mitt MA trodde aldrig det var möjligt
    Grattis till dig du ska inte oroa dig att få ett till MF då enligt läkarna säger dem att så fort du haft MA-MF blir du snabbare gravid och man får inte MA-MF igen på raden utan det leder alltid till en graviditet
    Du kan oxå ringa och fråga vad hon tyckte om det hon såg.
  • färnik
     Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????
    Losec mups! Räcker med en/dygn, eller tom en/ varannat dygn. effektivt för mig iaf!
  • färnik

Jag tycker synd om mig själv! Det här har jag inte varit med om tidigare. Jag är så förbaskat förstoppad, att det blöder när jag försöker bajsa! Skrikandes

• Bjornis

Från apoteket: Rennie, Losec
    Allmänt: Drick inte så mkt (av nåt!) innan du ska sova (typ helst inget alls en timma innan) om du har problem på natten.
    Och undvik så klart sånt du märker det blir värre av. För mig var det: Sockergodis (typ gott och blandat), vitlök, apelsinjuice (efter v 30) osv.
    Halsbränna är inte så festligt. I know!
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-03 19:33:43 följande:
    Jag tycker synd om mig själv! Det här har jag inte varit med om tidigare. Jag är så förbaskat förstoppad, att det blöder när jag försöker bajsa! Skrikandes
    Lite äkligt men vadå man måste så måste man ..
    Ta din finger och massera anusen du stoppar inte in fingret i hålet där bajset kommer men du masserar så mjuknar det upp liiiite ..

Och en till ska du kan göra för att få bajset lite mjukare ta liiiite olja och svälj oljan gör så bajset blir mjuk !
    Du kan oxå ta oljan och massera in med.
  • Bjornis
    färnik skrev 2011-02-03 19:33:43 följande:
    I Hear you. Här änr ungen ute men har exakt samma problem!! Idag var det HEMSKT. Grät nästan.
  • Miltons Mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-03 19:29:50 följande:
    Du ska inte oroa dig jag blev sabbt gravid efter mitt MA trodde aldrig det var möjligt
    Grattis till dig du ska inte oroa dig att få ett till MF då enligt läkarna säger dem att så fort du haft MA-MF blir du snabbare gravid och man får inte MA-MF igen på raden utan det leder alltid till en graviditet
    Du kan oxå ringa och fråga vad hon tyckte om det hon såg.
    Tack för uppmuntran. Är det nåt allvarligt fel på mig då tack vare att att vi nu isf får ett tredje missfall och jag inte hade mest mellan de förra graviditeterna heller?
    Usch vill så gärna vara positiv men klarar inte av att ta till denna besvikelse igen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma