• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 19:40:57 följande:
    Tack för uppmuntran. Är det nåt allvarligt fel på mig då tack vare att att vi nu isf får ett tredje missfall och jag inte hade mest mellan de förra graviditeterna heller?
    Usch vill så gärna vara positiv men klarar inte av att ta till denna besvikelse igen.
    Det jag tror på är att din ägglossning var sen bara men ett + är ett + LYSSNA på mig det är så ett + är ett +
    Jag testade svagt svagt + på BIM-6 och jag tittade på testet efter 10 timmar !!!
    Man säger efter bla bla bla ska man inte tro på testet men jag gjorde det och nu ligger min pojk i sin vagga och sover
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Miltons Mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-03 19:43:26 följande:
    Det jag tror på är att din ägglossning var sen bara men ett + är ett + LYSSNA på mig det är så ett + är ett +
    Jag testade svagt svagt + på BIM-6 och jag tittade på testet efter 10 timmar !!!
    Man säger efter bla bla bla ska man inte tro på testet men jag gjorde det och nu ligger min pojk i sin vagga och sover
    Tack!!

Vågar jag hoppas igen..kanske kanske det tåls att tänka på.
    Alltid skönt att bli peppad iallafall Skrattande
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 19:51:18 följande:
    Tack!!

Vågar jag hoppas igen..kanske kanske det tåls att tänka på.
    Alltid skönt att bli peppad iallafall Skrattande
    HjärtaTro på dit hjärta låt handen föra dig mot magen och njutHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Usch vilken tandvärk jag har! Har aldrig haft det innan men AAAAJJJJJ! är troligen en lagning som egentligen skulle behövts rotfyllas för 2 år sedan som nu är inflamerad istället. Drickyoghurt har jag fått i mig idag, känns som om det räcker med allt annat som höggravid men nej då! Därför jag inte orkat vara så aktiv idag... Mest vilat och försökt sova hela dagen.

Längtar tills imorgon 9.05 så de ska borra upp tanden, så att trycket förhoppningsvis släpper. Satan va ont det gör!!!

• kajsalisa

Härligt att se dig här Havsklippan. Skickar alla kramar jag har till dig!!

• Dag och natt

Åh vad fina ni är, tack för alla kramar, de är alltid lika välkomna och behövda *kramar tillbaka* 
    Jag hoppas också att du drömde en sanndröm Sugarrush, tänk om det vore så bra!! Jag känner ju lite saker i tjejmagen men det kan ju vara precis vad som helst efter det min kropp har gått igenom så jag vågar inte hoppas nånting. Min sambo sa för några dagar sen att han tror att jag är gravid och tillade att han alltid har haft rätt när han har sagt så tidigare i tidigt skede (2 ggr som resulterade i graviditet av 3 försök). Nåja hoppas kan man ju alltid göra. Flört

Även fast jag ibland inte känner mig stark så vet jag inte hur jag skulle kunna göra saker annorlunda. På nåt sätt klarar man av det men man rusar ju inte direkt in i saker och ting. Jag blev t.ex. bara sjukskriven i tre veckor efter förlossningen, men jag var överhuvudtaget inte redo att gå tillbaka till jobbet redan då. Det var den tredje veckan som chocken hade lagt sig och jag började förstå, kände efter, och var ensam för första gången efter förlossningen vilket resulterade att alla känslor bara släpptes fram och jag storbölade hos kuratorn... Jag var långtifrån redo att gå tillbaka till jobbet i det skicket.  Blev sjukskriven tre veckor till efter det och det behövdes för nu känner jag att jag är starkare och kan klara av att jobba. 

Något jag inte hade räknat med var att jag skulle läcka bröstmjöl i snart sex veckor trots att jag fick piller som skulle motverka just det. Det får en att ständigt bli påmind om vad som saknas en. Rynkar på näsan Men nu kommer det knappt nåt tack och lov så kroppen verkar ha börjat fatta galoppen nu.

Men imorgon ska jag få träffa liten bebis som föddes den 21 dec! Jag har ett uppdämt behov av att köpa bebiskläder eftersom jag aldrig fick chansen att göra det till Wilma, vilket resulterade att jag gick loss inne på Polarn och Pyret idag och köpte 2 jeans, 2 tröjor, en body och mjukisbyxor och strumpor till den lille pojken. Skrattande Sen vet jag inte exakt HUR det kommer att kännas att se och hålla den lille och samtidigt berätta om allt som hände där i december. Jag tror inte att det är några problem under tiden men känslorna kan nog komma ifatt en i efterhand, den där längtan efter att få hålla sitt eget barn och påminnelsen om att det inte blev som vi ville den här gången... 

Åh jag saknar er HELA BUNTEN så jag kommer fortsätta titta in lite då och då! Mitt FL-användande har ganska obefintligt senaste tiden men jag har börjat gå in mer nu och skriver även i en tråd för oss som försöker få syskon till våra änglabarn. 

Ni som har fått era raringar får "snusa" lite på dem från mig {#emotions_dlg.flower} 
    KRAMAR!! 

• Odetta
    acure skrev 2011-02-03 11:30:12 följande:
    Odd, eller någon annan som fött barn på Förlossningen i Västerås, finns det kylskåp/micro där pappan kan lägga in sin mat eftersom han inte får någon mat på förlossningen? Jag tänkte det kan ju faktiskt ta både 1-2 dygn innan bebisen är ute och då kommer pappa vara riktigt hungrig på annat än bara energybars eller annat som klarar sig i rumstemperatur. På BB får han ju mat sen om vi betalar för det, jag tänker mest på tiden innan bebisen kommit. :) Måste börja planera inköpslistan till BB-väskan. :)
    Japp, det finns både kyl, frys och micro på förlossningen

och när du sedan äter deras mat undvik "köttfärslimpan".... den är Kräks . pyttipannan däremot är god
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Evve81 skrev 2011-02-03 19:08:35 följande:
    Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....
    Du kan äta gaviscon  som finns receptfritt på apoteket. det är rätt gott också...tänk bara på att gaviscon och andra saker mot halsbränna kan påverka ditt järnupptag (till det sämre) så ha rätt lång paus mellan mat och gaviscon
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Havsklippan, sänder massor med kramar till dig och hoppas att du snart sitter med ett nytt stakt pluss i fin hand. Kan inte alla förstå hur jobbigt det måste vara för er att förlora ett barn så sent. Hoppas ni finner styka i varandra och detta på något sätt gör er starkare tillsammans! KRAM

• mallanis

Havsklippan-  Skönt att höra av dig har tänkt massor på er!!! Kan inte föreställa mig hur ni haft det men håller med övriga du/ni verkar så starka! Kämpa på och sänder ett helt fång med styrkekramar och lycka till kramar!!!!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma