• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

du kommer dagens kluring som ni kan få hjälpa mig med och berätta hur ni skulle göra

Jag har ju bf 6 maj.
    Skulle vilja sluta jobba den 15 april för det känns skönt och lagom. Har dock inte kommit på om jag ska klara mig på en halv lön den månaden + föräldrapenningstillägget på ca 10000 kr  som kommer när bebis är född (vilket dock är bra att spara...) eller om jag ska ta ut FP för några få dagar eller gå hemma utan lön dessa 15 dagar i april för att sedan plocka ut FP från 2 maj typ.

Sen läste jag i en annan tråd att en tjej jobbar april ut, men hon tar semster många dagar i slutet för att 2 dagar är röda. påsken ligger ju sent i år.
    Frågan är om jag ska meddela arbetsgivaren att jag jobba till den 30 april, men tar ut ca 5-8 semesterdagar och då får betalt för de 2 dagar som är röda i påsk?

Har ca 18 sem.dagar detta år plus att jag får nya nästa år beroende på när jag jobbar. Så jag har inte jättemycket dagar sparade egenlligen, man kanske vill ha nytta av dessa nästa sommar istället om sambon är föräldraledig då??

• Dag och natt

Tack smålandsjänta och mallanis Glad Drömde faktiskt att jag var gravid inatt (och en massa andra konstiga drömmar) Glad Jag kör iaf med tempmetoden nu eftersom jag tycker det har varit det som funkat bäst för mig (jag får aldrig positiva utslag på ÄL-tester). Nu har jag mest bara slarvat med tempen men jag tror inte det blir nåt den här månaden för min temp går bara neråt i kurvan nu... Märker ni, nu är jag fast i den här fällan av att analysera allt igen....  Glad

• Muffe

Havsklippan, det är väl skönt att du är fast i analyseringsfällan igen

• 3 barns mamma84

Tempen ska den vara hur hög då när man är gravid och hur ska den vara när man inte är gravid ?
    Min temp var ca 37 som gravid och nu är den bara 36,5 testade mig precis ..
    Jag har inte tempat mig nu alls då elias kom till värden skulle testa mig nu i more men glömde !!
    3 barn att ha hand om en till FYFAN jag kommer dö då !!
    Hur länge ska jag vänta på att mensne kommer om den nu fan vill komma !!
    Ammar typ inget längre ger bröst då o då han får ersättning nu deltid haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2011-02-04 10:25:34 följande:
    Tack smålandsjänta och mallanis Glad Drömde faktiskt att jag var gravid inatt (och en massa andra konstiga drömmar) Glad Jag kör iaf med tempmetoden nu eftersom jag tycker det har varit det som funkat bäst för mig (jag får aldrig positiva utslag på ÄL-tester). Nu har jag mest bara slarvat med tempen men jag tror inte det blir nåt den här månaden för min temp går bara neråt i kurvan nu... Märker ni, nu är jag fast i den här fällan av att analysera allt igen....  Glad
    Lilla vännen, så gott att se att du är fast i träsket igen, det är ju ett super gott tecken :D
    jag vet att du snart är gravid igen, magkänslan vettu :D
    Längtan efter liten är stor
  • Lallan

Havsklippan: Tänker på dig och håller tummarna. Kan inte fatta att det ska vara så svårt med sjukskrivning efter sådana saker. Jag fick tjata mig till några dagars sjukskrivning efter mitt mf i v 14. Dom tyckte att en vecka borde räcka men jag stannade hemma från den jag jag fick reda på att fostret inte längre levde men själva "förlossningen" var ju inte förrän nästan en vecka efter det. Var i alla fall inte redo att gå ich jobba sen jag heller egentligen och då var mitt ändå inte så att det på långa vägar går att jämföra med det ni var med om. Massor av kramar till er!

• acure

Tack Odd, vad bra, då ska vi börja planera lite matlådor. Kanske måste göra till mig själv också, är ju halft vegetarian (äter fisk och fågel), men jag ska varna sambon för köttfärslimpan ifall de har den på bb också. Hihi. Bra att du varnar oss! :)

• Evve81

Odd: tack för tipset. Det känns ju som att om det inte blir äbttre kanske det är bättre att prata med BM och att hon i sin tur konsulterar någon läkare......... För alternetiv till järntabletterna är ju en järnspruta men jag vet inte.......

Havsklippan: Skickar en bamske kram. Jag håller mina tummar för dig!

Jag har jobbat idag första dagen denna vecka. Jag jobbade 6-12 och hämtade sedan barnen. När vi kom hem mutade jag dem med godis och så la vi oss i soffan. Sonen somnade och jag med. Så nu är jag mer än död och har halsbränna samt mår illa.... Nästa vecka är ju en hel vecka så jag undrar hur det ska gå....

• needtobreathe
    Havsklippan;

Åh vad skönt att höra av dig igen! Kan absolut inte föreställa mig det ni gått igenom ens i min vildaste fantasi, men ni verkar oerhört starka tillsammans och jag hoppas så för er skull att ni snart är gravida igen, ni har fått er beskärda del av olycka nu!

Massa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma