Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-15 10:39:54 följande:
    Härligt! :D Stor kille! ;) Han kanske är startklar nu då... kan man ju tycka ;) Hoppas han tittar ut snart iallafall!

Nej, blir tyvärr (?) på CFM.. läkaren från specen bokade in mig där så de är väl bara gilla läget, får hoppas dom är lika bra där..
    Vad är CFM för ställe?
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-15 11:03:44 följande:
    Småland: skönt att TUL gick bra!  Hjärta Jag har mitt på fredag att se fram emot...

EGO: Varför måste det göra så förbannat ONT att vara gravid så här på sluttampen? är det för att man ska vara van vid smärta tills förlossningen eller? Oskyldig

Det gör ont att röra sig, ont att sitta, ont att ligga, sova är omöjligt... Ryggen bränner, det skär som knivar i bäckenet... Ljumskarna, underlivet, magen; både högt och lågt, allt bara gör ont mest hela tiden! Sammandragningarna, halsbrännan, bebis sparkar... Att bajsa, då blöder det dessutom... Fasen, jag är verkligen trött på det här nu!!!
    Man ska väl vara spyless på gravidtillståndet och längta efter smärta kanske och på att föda, vet inte alls.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-15 11:22:33 följande:
    Hej! Jag hoppar in här efter en rekommendation av en av er.

35 dagar sen förra mensens första dag.

Nu har jag fått mina tester och testat, strecken syns tydligare irl.
    Men eftersom jag har mina rosa flytningar, mer idag än innan så hoppas jag inte för mycket.

Imorgon ska jag ringa MVC och be om en tid och ett blodprov.

Hej, det var nog jag som tipsdae dig om denn atråd.

Välkommen hit även om det är jävligt tråkigt att du har varit med om skittråkiga saker innan detta plus.

Hoppas allt går bra, jag ser 2 streck på ditt test men kan inte svara på var blödningarna beror på. Jag är livrädd för allt blod från underlivet vid graviditet så jag överlämnar sådant till nån annan att svara på eller vårdpersonal.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-15 11:23:20 följande:
    Ska man överleva familjeliv får man se mellan fingrarna med sånt....man blir tokig annars. Jag har skitsvårt att hålla reda på alla i en tråd, det blir ren gröt i skallen. Så när jag önskar nån lycka till och glömmer en annan är det inte för att vara elak utan för att jag faktiskt gör just det. Glömmer.
    Ju mer aktiv man själv är och önskar lycka till, desto mer får man igen har jag märkt. :)

Smålandsjänt, jag har också haft äventyr med SL´s buss på morgonen. Vi hamnade i diket utanför coops centrallager.... kul! Fick vänta 20 minuter på buss tillbaka åt samma håll som jag kom från... nästan två timmar från det att jag lämnade hemmet är jag tillbaka hemma utan att ha lyckats ta mig till jobbet.... iböand är det inte roligt med halvtimmestrafik med pendeln... oh well. Semester idag då! 8)

Sugar! Skrattade sååå gott åt dig! Jag känner igen mig sååå väl.... jag läste högt för sambon och han höll en helt neutral mask och sa "I have the right to remain silent, anything I say can and WILL be used against me..."  Jag fattar inte vad han menar?!  Hahhahah!
    Ja FL verkar ju vara himmel och helvete. vissa trådar är ju bara för mycket och sådana undviker jag.

Men jag tycker det är jobbigt när det gaddas ihop och det önskas lycka till dig och mig och gulle gulle och alla lämnas utanför och det hålls monolog mellan dom sida upp och sida ner, det känns lite...ja vad ska jag säga...du förstår känlsna va?  Man kan ju fundera på varför man har en inbox i det läget liksom. Jag är ju oerhört känslig just nu så jag reagerar väl gånger 10 000 på allt också nuför tiden och skulle väl inte bry mig i vanliga fall.

Ang buss, var härligt insnöad i fredags, inte en bussjävel gick på halva dagen då Telge är en backe i stort sätt men en dal där centrum ligger så vågade man ju inte ta ut bussran. men på em började bussarna gå. Tog mig 40 min att komma till 2 km från centrum och det tar 13 min annars, kan ju säga att jag var less på att åka buss efter det, jag fick iaf ett plus på gravtestet för slitet
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-15 11:25:26 följande:
    Äh, strunta i dem telgebo. Jag tror att de som skriver är de som har symptom.
    Jag var bara törstig och gråtmild första veckan tror jag. Sedan fick jag så ont i magen en dag att jag trodde jag skulle få mf och ringde akuten, men det gick ju bra. Vecka 6 började det smaka illa i munnen, och jag började samtidigt känna av brösten litegrann. Illamåendet kom typ vecka 7.  
    Jo humörsvängningarna har kommit arg och grtåig som attan och törstig och fryser som fan idag. Känner inte för nånting idag, bara lust att skrika åt någon och bråka och vara otrevlig. Känner frustration varför vet jag inte.

Hade ett konstigt ont i magen när jag skulle sova igårm typ hungersug känsla men jag somnade iaf och sov bra, men drömmarna man drömmer nu alltså...dom är ju ett skämt...håller det för mig själv för jag skäms.
  • telgebo

När kan ma se hjärtat på VUL? vill inte boka tid med risk att det är för tidigt.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-15 16:47:10 följande:
    Jag såg hjärtat på 6+2.
    Det är så skumt, ringde ett ställe och dom sa att dom inte gör vul förräns tidigast i .10 för man kan inte se nåt före dess. Tycker det låter sent så jag bokade ingen tid. Vet inte vad jag ska ringa och boka tid, känner bara att jag måste ha en tid så snart som möjligt.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-15 17:23:48 följande:
    Ring oxbackskliniken :) Jag va där 7+5!
    Ska man boka tid hos gyn då eller hos BM? Jag vet inte om jag vill gå på deras mödravård nämligen och det blir så dumt om dom vill skriva in mig på deras mottagning.

Hur tidigt kan man boka då? Skulle vara helt katastrof om man fick en tid i tex v.6+ och så syns inget men jag vill ju inte vänta i en evighet heller.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-15 17:55:16 följande:

Min syster såg också hjärtan i v 6+2

Så jag borde alltså kunna boka ett VUL om 2 veckor då för då är jag i v.6+, det blir alltså första veckan i mars.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-15 18:56:46 följande:
    Säg bara att du vill boka en tid för tidigt VUL för att se så allt är som det ska, dom ifrågasätter inte heller eftersom det är privat och du betalar (om du inte har frikort..) Boka till 7+0 iallafall så är du ganska säker på den fronten. Jag såg hinnsäck på 3mm i 5+0, hinnsäck 14 mm + gulesäck i 5+6, och hinnsäck, gulesäck + foster i 7+2 (åkte in me blödningar..)
    Ska ringa och boka imorgon på oxbacken from v.7+0 alltså när jag i 8:e veckan, känns långt dit 3 långa veckor ju, men jag vill vara säker på att kunna se nåt om nu inte det gått käpprätt åt helvete igen. Kommer vara galet nervös fram till dess.
    Marlyn skrev 2011-02-15 19:08:03 följande:
    Tegebo: Ja det ska vara lugnt då. Min syster hade 3 pickande små hjärtan och dom såg alla i v 6+2.

Jag ska själv beställa ett VUL i slutet av nästa vecka. På tisdag är jag på v 6+0.
    åhh trillingar, jisses.

Jag tänkte ringa imorgon och hoppas få en tid då jag önskar i.7+, vill och orkar inte vänta längre än så för att få veta om allt ser bra ut. Undrar om man kan boka in ett till några veckor senare när man redan bokar det första? Jag är så nojjig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma