-
Okej tack... jag äter inte Levaxin alls nämligen...Bellas7 skrev 2011-10-18 14:53:16 följande:MCT mina värden ligger på tsh 0,01 och T4 18 just nu. Hade mina värden på t4 legat så lågt som dina. Be om höjd dos. -
Helt okej!plutten02 skrev 2011-10-18 15:08:38 följande:alvedon är väl okej att ta när man är gravid?
Mimmi vilken tid är det dags i morgon? Jag ska vara hos barnmorskan kl 9... -
So far so good! Känner igen det där! Men nångång måste det gå vägen Javisst... å det är denna gången ska du se!Javisst skrev 2011-10-18 15:09:04 följande:Härligt att få komma "hem", Leaeva!
Idag har vi varit på det första första ultraljud denna graviditeten och vi fick se ett foster som stämde i storlek samt hjärta slå så då är iaf mål ett avklarat. Känner dock ingen glädje, har sett hjärtan slå förut men... någonstans måste man ju börja
Fått en ny tid för ultraljud vecka 10 så idag börjar nedräkningen mot nästa mål.
Håller tummarna för dig imorgon Mimmi! -
Jag gissar att hon kollar mitt blodtryck, tjatar om min vikt, jag får lämna en urinsticka och vi lyssnar på hjärtan... min gissning.... ;)FruW skrev 2011-10-18 15:52:03 följande:Kl 8:40 ska vi va där, blä börjar bli nervös!!! Va ska du göra hos bm MCT?
De kollar mig ofta. Känns bra. =)
Sen fick jag lämna blodprover igår också som inte var sådär jättebra. Hoppas få träffa läkaren också...vi får väl se.. -
Leaeva, jaaa ska göra det om jag får träffa honom!Bellas7 skrev 2011-10-18 16:13:24 följande:MCT be läkaren ta infektionsprov på livmoderstappen och kolla uvi... Viktigt viktigtTack söta du...men jo typ 20 kg...=)FruW skrev 2011-10-18 16:15:29 följande:Varför tjata om vikten? Du är väl inte överviktig? -
SoMa72 skrev 2011-10-18 16:27:03 följande:Och var skulle du ha placerat de 20 kg?
Om du har 20 kg övervikt har jag säkert minst 40 kg!
Sötnötter! Ni är bäst! ;) Vi får tokpeppa varann i morrn mimmi!! Jag kommer smsa dig! =)FruW skrev 2011-10-18 16:28:14 följande:Kunde jag inte se när vi träffades!en i så fall är vi 2!
Gah, nervös för i morgon, hoppas så på ett bra resultat! Har vi tur får vi ju se vår skatt både i morgon o på torsdag.. Vill bara åka hem o sova nu så det kan bli i morgon!Både och. De gånger jag gjort privat har de även varit anslutna till landstinget så det har kostat "som vanligt".plutten02 skrev 2011-10-18 16:42:05 följande:Ni som gjort tidiga VUL:.. Har ni gått privat eller genom landstinget?
Var bor du? -
Ja det måste gå bra! Måste måste....FruW skrev 2011-10-18 20:50:21 följande:Skönt att höra MissT, när har du bf? Vet du vad ni väntar?
Ganska skönt att vi har en tidig tid hos gyn i morgon, så man slipper gå o ha ångest hela dagen! Är så trött så jag tror att jag kommer kunna sova ganska bra ändå.. Men, tänker lite dumma tankar, som att nu får jag njuta för det kan vara sista dagen jag är gravid, om det går dåligt i morgon..
Det bara måste gå bra!
Själv har jag under dagen blivit ASFÖRKYLD...igen. Ja jag har ju varit frisk en hel månad....wooow... -
Ohh vad fin Flickanfin!
Min mage är så himla HÖG! Sitter liksom under bysten! haha!
Här har jag varit vaken sedan 04... snorar hostar och astman har ballat ur... IGEN. Blir galen. Bara jag slipper antibiotika denna gången!!
Mimmi, idag finns du i mina tankar hela tiden!
-
Mitt första vul förra grav så sa läkaren "nu har jag lite livlig fantasi men jag tycker mig se något som pulserar där...".. å det var ett hjärta! =)FruW skrev 2011-10-19 10:10:04 följande:Vi fick se ngt på Vul, tyckte vi kunde se mer än förra veckan, i ev ngt som pulserade. Dock är fostret ej så gammalt som vi trott (om man räknar på sista mens. Men jag vet att äl va senare, så tror det kan stämma)
Fick en bild på den iaf, en liten grå klump :) nytt besök hos min andra läkare i morgon em, då blir det ett Vul till.. Får se vad han säger. -
Jag fick mig en rejäl skrämselattack idag.. jäkla unge.. Hon erbjjöd mig i slutet av besöket att lyssna på hjärtat... å vi hörde bara ett... tillslut blev hon stressad själv och så fick jag sitta i väntrummet och vänta på en läkare som tittade lite snabbt med UL... Båda mår bra och hjärtana slog fint. Läkaren lyssnade igen med annan doppler och då hördes det!
Under tiden jag väntade hann jag både få panik, föda fram och sörja... bläää!
NU ska jag sova en stund.. helt slut...