• MCT79

Plus igen efter mf/ma

plutten02 skrev 2011-10-22 08:24:08 följande:
    Ett litet test så här på helgen... Ja det är starkt fortfarande iallefall. BIM+6 idag enligt mina räkningar.

Ohh grattis Plutten!
    Väntar tvillingar! 21+3 idag!
  • MCT79

Sov till halv nio idag!! Visserligen var jag vaken en massa mellan 02-05 pga sambons snarkningar... när han vaknade för att gå på toa passade jag på att styra om hans slutdestination till soffan istället för sängen igen och så fick jag några timmars sömn! Hjärta

Straffet? Ryggont! Har nog legat för länge...=)  Undrar om man ska kratta lite löv idag.... vi har en del..

Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • MCT79
    Liberté skrev 2011-10-23 10:42:44 följande:
    MCT79: Kikade in på din profil.... jisses vilken resa ni har haft Helt fantastiskt att det gått vägen nu- och att det är TVÅ!!!! 

Jag var på vul förra veckan, mätte 8+1, såg fint ut. Kände mig lite säkrare efter det, men nu såg jag att du fått mf i just de dagarna....... Sa läkaren något om det var vanligt vid den tiden? Kände du dig annorlunda de sista veckorna?  
    Näe jag kände mig inge annorlunda. Den här gången märkte jag av mer förändringar kring den tiden, symtom klingade av etc så jag fick panik... men allt var bra.
    Vad jag förstått så är det vanligast med mf dels i v 5-6 när hjärtat ska börja slå. Sedan i v 9-11 när moderkakan ska ta över.
    Det var förmodligen något med moderkakan som gick fel i mitt fall men det får jag aldrig veta...

Det är OVANLIGT med mf efter man sett hjärtat slå... jag tror risken i vårt fall var 3%... Så vi hade sjuk otur..
  • MCT79
    Liberté skrev 2011-10-23 11:02:43 följande:
    Ja sjuk otur måste ni ha haft.....beklagar verkligen. Hade två ma och ett mf innan vi fick vår första pojke, trots att vi har positiva upplevelser av graviditeter också så sitter de negativa upplevelserna som hugget i sten i själen.....
    Att det gör ja... man blir ju aldrig sådär lyckligt naiv igen... Som man var när man plussade första gången...
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-10-23 12:08:19 följande:

Idag har jag varit inne och kollat! Jag älskar akuten här. Snabbt och alla är så trevliga. Kom in kl 9, 9.15 låg jag i gynstolen. Läkaren var fantastisk och tog min oro på största allvar.......

Vår lill* stjärna sträckte på sig och höll en himla show därinne Såååå härligt att se! Känns konstigt att man ser babysen röra sig men man känner inget.... Bjuder på en liten bild.

Ohh vad härligt!!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-10-23 13:00:45 följande:
    Tjockis MCT :)

Winston har blivit storebror...

Lördags morse kl 00,54, 00.55, och 00,57 kom våra tre små. Elliot vägde 1350g Kelly vägde 1510g och Elton vägde 930g. Alla tre är stabila fast Elton behöver lite mer hjälp än de andra. Men vi tar en dag i tagen än så länge.

Jag hade ett härligt kejsarsnitt utan bedövning Haha ett snitt med lustgas bara :)
    Ohhh stort grattis!!!! Hjärta Vad säger du?? Snitt med lustgas?!?! Vad hände?!?
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-10-23 13:38:38 följande:
    Jag är tydligen en på tusen som ryggmärgsbedövningen inte tar på. Så ena delen av magen sov (vänster) medans höger var vaken så jag var fullt rörlig på den sida. Och jag kan lova att det känns när man sätter en kniv i magen. Narkosläkaren mådde skit och kunde inte söva mig då tre i magen.
    Men fy sjutton... jag hoppas du får hjälp att bearbeta det där...  :((
    Skönt att de är på utsidan nu iaf, och att alla tre och du mår skapligt bra! T
    Blev ni tillbakaflyttade till Lund igen eller?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 14:37:38 följande:
    Mct din filur. Varför har du 39+6 som bf? Såg i tvillingtråden du skriver i att det bara skiljer en dag mellan våra bf ju men två dagar i hur man räknar då jag har 40+0 som bf. :)
    Jag går bara på det datum jag fick vid RUL Mabaja... Har inte räknat själv alls...=)
     När har du bf?

Jag har bf 27/2
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 14:37:38 följande:
    Mct din filur. Varför har du 39+6 som bf? Såg i tvillingtråden du skriver i att det bara skiljer en dag mellan våra bf ju men två dagar i hur man räknar då jag har 40+0 som bf. :)
    Skrev jag om dig i tvillingtråden btw?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 17:09:18 följande:
    Mct: nej du skrev att du har bf 27/2 och jag har 26/2 och är i 22+0 idag. :)
    Okej...  tar de hänsyn till nått mer då? När jag var hos bm i onsdags sa hon att jag var 21+1... stämmer med bf och senaste mens 24/5?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma