• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Nu knappade jag in mina uppgifter i gravidappen här på fl.... senaste mens 24/5, 28 dagars cykel. Får att jag idag är 21+5 och beräknad förlossning 27/2....

verkar ju stämma???

Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • MCT79

Ahh såg det här nu också..

"En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.

Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda detta."

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 17:44:48 följande:
    Haha precis. Här i Uppsala län har vi 40+0 som bf och du måste då ha 39+6 som ditt bf.
    Haha... fan vad sjukt... en länsgräns...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 17:54:19 följande:
    haha ja... och vi bor typ 7 km ifrån varandra! :) 
    Mmm... oh well enligt rul är det en dag mellan oss! =) Sen lär väl inte BF i sig vara aktuellt för mig.. men man vet ju aldrig..=)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 17:57:24 följande:
    haha nej jag tror inte det jag heller.. Du kommer få dina i mitten på feb och jag i början på mars! :) Tycker bara att det är så sjukt att vi pricka in typ samma bf även denna gång! haha
    Jaaa! Men den här gången hänger jag med dig! Solig
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 18:01:14 följande:
    japp och sen när vi närmar oss får jag vara avis på dig för att du har dina hos dig! ;) I väntan på att mini ska komma ut! haha
    hehehehe..=)
  • MCT79

Vet inte hur vanligt det är finskaflickan... Här inne har alla haft flera...

• MCT79
    kajsalisa skrev 2011-10-23 19:25:33 följande:
    Ja du Mct, man vet aldrig hur det kan gå. En tjej i mitt fotbollslag fick sina tvillingpojkar i januari, födde vaginalt 1 v före bf och dom vägde 3,4 och 3,6... ;)
    Japp! Så länge de kommer efter årsskiftet är jag nöjd! =)
  • MCT79
    MissT skrev 2011-10-23 19:45:18 följande:
    Mct och Mabaja såg at ni diskuterade BF datum. Där jag bor räknar de olika....Min BM på MVC räknar med BF i v 40+0 vilket gör att jag har brytdagar på torsdagar medan BM på sjukhuset som gjorde mitt RUL räknar med BF som 39+6 vilket gör att brytdagarna ligger på fredagar. En aning förvirrande och knepigt att de räknar olika i samma stad......går efter RUL för det stämmer även med appen här på FL och med hur de räknar på förlossningen.
    Härligt... olika inom samma stad dessutom! Knasigt egentligen.
    Jag kan ju tycka personligen att 40+0 borde vara fullgången.. å andra sidan diffar det på en dag...
  • MCT79
    Alicias skrev 2011-10-24 19:56:51 följande:
    Jag plussade idag. Exakt en månad efter att jag plussade förra gången (slutade i mf). Känner mig dock orolig. Har bruna flytningar och mensvärk/molvärk. BIM på fredag. Jäkla ovisshet det här. 
    ohhh håller tummarna!! Hjärta
    Väntar tvillingar! 21+6 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma