• MCT79

Plus igen efter mf/ma

HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:57:21 följande:
    Kruxet är att vi inte har dom där tusen kronorna som en full försäkring kostar.. och hittar ingen gratis som täcker så mkt :/
    Aj fan... :(
    Vi ska teckna den hos TryggHansa...

NI kan inte låna pengarna av någon då? förälder eller så?
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-11-02 16:57:16 följande:
    Ang försäkring, ett tips från oss som är efterkloka nu....

Teckna för Guds skull en gravidförsäkring som ni betalar för, INTE en gratis!!!!!!

Dem flesta man betalar för går nämligen över i en barnförsäkring UTAN att det krävs en hälsodeklaration om man tecknar barnförsäkringen innom 6 månader.

Hade vi gjort det hade vi haft försäkring på Vidar nu, men vi tecknade bara en gratis och V blev sjuk så istället har vi blivit nekade av 5 bolag hittils som inte vill ha oss som kunder och ungen är oförsäkrad....

Så teckna en betalgravidförsäkring...mitt efterkloka tips!
    Tack Odd! Ska ta ditt råd! =)

Här fick jag precis ett samtal från min barnmorska... lämnade en urinodling i går... och tydligen har jag UVI igen... vilket förklarar mina sammandragningar. Så i morgon måste jag hämta ut en kur penicillin igen.... kuuuuuul....
  • MCT79

Jag tror det är 17+. Men det verkar som de flesta får komma efter 18+...

• MCT79

Jag hoppas på något annat än selexid som jag fick sist. Spydde som f-n av den...

• MCT79

Mmm har käkat de där nångång också. =) Vi får väl se vad det blir... det hänger ju mer på typen av bakterie än något annat.. =)

• MCT79
    FruW skrev 2011-11-02 20:17:14 följande:
    Hur mår ni tjejer?

I dag har jag varit hos frissan, klippt o färgat håret så det ska vara fint till bröllopet. Var såå skönt att bara sitta där, läsa skvallertidningar, bli ompysslad, prata bröllop... Glömde för en stund bort vad som har hänt, kändes bra!

När jag kom hem o stod i tvättstugan o vek kläder slog sorgen mig hårt i huvudet igen, antar att det är så här det kommer att vara ett tag fram över...
    Jaa det kommer vara lite berg-o-dal bana... jag tyckte det vände är alla hormoner sjönk undan... innan dess var jag rätt labil..
    Lyxigt det lät med frissan.... det kanske man skulle unna sig....  Oskyldig

Får man fråga när det är dags? Är det nästa helg?
  • MCT79
    FruW skrev 2011-11-02 21:15:26 följande:
    Ja det hade du, nästa lördag är det dags! :)
    Hjärta
  • MCT79

Oh vad skönt att höra leaeva! Hoppas lillmyggan växer å sig i rask takt också! Solig

Sofy, nåååååå??? Väntar på ditt sms....

Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • MCT79

fick mitt foglossningsbälte idag.... satte på det...skönt... satte mig vid datorn... tog en tio minuter... började snurra... må illa... hann säga "anders" sen svimmade jag på golvet och var enligt A borta en stund...

fredagsmys! not..

Väntar tvillingar! 23+3 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma