• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Fan jävla skit Mimmi... jag trodde verkligen du skulle få se mer idag.... :(( Tusen kramar till dig vännen.....  Hjärta

Väntar tvillingar! 22+2 idag!
  • MCT79

Sofy "jag är inte så fertil"... ;)  Kram på dig! Solig

Väntar tvillingar! 22+2 idag!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-10-28 01:00:18 följande:
    Uppdatering härifrån

Kelly väger 1280g är 37,5 cm lång och huvudomfång är 27. Hon vägde 1510g när hon föddes.Hon är stabil och får lite hjälp av cpap att spruta ner luft i lungorna när hon sover. Hon är den lugna i gänget. Hon föddes som nummer två.

Elliot är storebror och föddes först han vägde 1350g och väger nu 1160g är 37 cm lång. Huvudomfång 26,5 cm.
    Han är oxå ganska stabil och ligger i cpap förutom när han får komma ut ur kuvösen.

Elton är lilleman som kom sist. Han vägde 930g. I dag väger han 884g är 36cm lång och huvudomfång 25cm. Har har värst humör och blir skitarg om han inte får som han vill. Han ligger oxå i kuvös och cpap men får vara utan cpapen när han kommer ut och ska ligga på magen. Ingen har extra syrgas.

Läget kan ändras och det kan bli bakslag så vi tar en dag i taget och hoppas på det bästa. Vi är inne hos barnen ca 20 timmar om dygnet. De är 6 dygn på minuterna just nu.
    Skönt att höra av dig! Tänkte på dig igår kväll och undrade hur ni har det! Skönt att de är stabila för stunden, hoppas det fortsättter så! Kram!
    Väntar tvillingar! 22+3 idag!
  • MCT79

Mimmi jag blödde knappt 2 veckor. Väldigt sparsamt hela tiden och bara brunt sista 3-4 dagarna..

• MCT79
    SoMa72 skrev 2011-10-28 14:56:43 följande:

Så, RUL nr 2 avklarat idag, de ville flytta mig fr 12 mar - 20 mar, men låter datumet (12 mar) stå kvar ändå, med noteringar.

Med största sannolikhet väntar vi en liten tjej Hjärta 
    Tji fick du, leaeva!
    Skönt att allt såg bra ut! Grattis!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-28 20:15:02 följande:
    En fin människa har käkat och druckit gott ikväll. 

En annan sitter i 10-12 år gamla pyjamasbyxor, bakochfelvänt linne som dessutom är både urtvättat och fläckigt till max, smink under ögonen och en påse på huvudet! Maken har färgat håret på mig ikväll, därav påsen... Och glöm inte dunderkulan framtill! ;) Ser ni vilken vacker syn det är? 
    LÅter som en MILF...hahah! Puss!
    FruW skrev 2011-10-28 20:00:23 följande:
    Nu har jag ätit en blodig biff i druckit ett glas rött, får göra vad jag kan.. Gott va det iaf!
    Det är du värd, och tusen saker till. Men mest av allt är du värd en lyckad graviditet... en tanke som hjälpte mig... för varje gång det skiter sig kommer man lite närmare den gång det går bra....
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-28 20:30:23 följande:
    Jag är söt som socker.. ;) 

Varför lever du inte som du lär kära du? Att du nu faktiskt kan leva i nuet och njuta av din graviditet? ;) 
    I´m trying believe me. Hade ett tokbra besök hos kuratorn i tisdags...  fick en liten annan syn på det som jag nu anammar fullt ut.
    Oroar mig inte för missfall eller att något ska gå fel längre. Är mer..."tom"... men när jag befinner mig där JAG är så mår jag bra!
    JAG är i v 23.... jag har väldigt svårt för prat om vilket dagis vi ska välja, om vagnen är vald, köpa kläder... så nu jobbar jag på att vara i den veckan jag är och njuta för stunden. Praktiska saker löser sig. =)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-28 20:43:57 följande:
    Mct: jag vet... Läste i tvillingtråden du är med i och läste om kuratorbesöket! ;)

Ja, lev i nuet! Det gör jag nu varje dag. Vill njuta av varje sekund som w är ensam! Vill ge henne all uppmärksamhet så hon är så trygg och glad i sig själv när "lillebror" kommer. Ja så trygg man kan vara som 16 mån!
    LÅter bra! =)

Ska tillbaka till henne om tre veckor... har också övat på att säga ifrån till magklappare och "jagkanbarapratagraviditetochbarnmeddigochharglömtvemduär"-människor....=)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-28 20:51:15 följande:
    Haha sån är jag med. Har en kompis som ska ha en månad före mig och hon har tagit avstånd för att jag inte vill prata graviditet. Det jag behöver prata om tar jag på internet. :) pratar inte ens med maken om bebisen mer än "idag kan jag knappt gå" och han berättade i veckan att han glömmer bort att jag är gravid mellan varven!
    jamen det blir ju tröttsamt... dom måste ju ha varit "någon" innan de fick barn?? gud jag hoppas jag inte blir sån...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-28 22:05:53 följande:
    Haha ja. Fast sen kommer du vara "mamma" och då handlar allt om tvillingarna istället. "får du sova på nätterna" är nog den fråga jag svarat på mest det här året! Haha
    JO det inser jag nu.... men jag hoppas att JAG kommer kunna prata med mina vänner om andra saker... har jobbarkompisar med flera barn som nämner dem ibland men det är inte det huvudsakliga samtalsämnet...

sen finns det dom på mitt jobb som verkligen inte kan byta ämne... eller som tröttnar på ett samtal om man pratar om annat än deras barn...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma