• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Tänkte du kunde behöva det... :)
    Jag fick choklad av Sofy. Nu var det min tur att ge tillbaka till någon annan. :)

• MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-01 18:56:27 följande:
    Tack för svaret på egna erfarenheter. Mena de som va Inne å hade erfarenhet av de själva kunde svara. Men tiden Tack igen. Får vänta å se.
    Förlåt kanske jag var otydlig... jag har varit inne och läst men inte orkat svara... men nu så! =)
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-02 10:29:05 följande:
    Tänker på dig flickan. Och håller tummarna att bebis i magen är stark som sina föräldrar och att det inte är något fel. *styrkeKramar!!!!!*

Sen tänkte jag bara slänga me en rad om de ja skrev förut.... idag vid dagislämningen så kände ja som om de vore flytn... men man vet aldsrig så ja kika hemma... o de va en hel del blod... Jaha... mensens ankomst 2 nov 2011,,,,,   
    tråk!
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:09:34 följande:
    Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..
    Mitt "oh vad skönt" riktade sig till den oro du har uttryckt över att bebis skulle leva eller inte. Sen la jag till att jag hoppas att de kan se mer nästa vecka.

Ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag var "glad" över de orosmoment ni ställs inför.
    På mitt rul tittade man inte ens på navelsträngen. Iaf var det inget som nämndes för mig/oss.

Jag hoppas självklart att allt ser bättre/BRA ut nästa vecka!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 10:43:29 följande:
    Vad himla gulligt av dig att skicka kort och choklad till Mimmi!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower} 
    Och hur mår du nu? Har mötet med pisschefen hunnit lägga sig lite? *kramar om*
    Lyckades konfrontera henne idag igen... så det känns sådär...  jag får nog söka andra jobb så sakteliga under min föräldraledighet... hittar jag nått så toppen...om inte så tar jag det då...
  • MCT79
    FruW skrev 2011-11-02 11:07:41 följande:
    SoMa ja vad gör man? Klarvakna både jag o sambon mellan 3-4,30 i natt.. Då är det jättebra att wordfeuda :)

Jag mår över förväntan faktiskt. Inte ont, blöder yttepytte. Däremot har skräcken över att det här kanske aldrig kommer att gå angripit mig.. Jaja, det ska väl gå det med..,

Visst var det fint av MCT!
    Klart det kommer gå vägen... I know it.. =)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 14:27:14 följande:
    Hmm, ja att söka andra jobb under ledigheten låter som en vettig idé och du kommer säkert hitta nåt också!
    Jaa jag är så jävla trött på det där stället ibland så jag kan kräkas...=)  NU är det ju ingen som lär anställa mig så jag får ha lite is i magen.. =)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 14:39:09 följande:
    Tänk på att det inte är så långt kvar tills du är mammaledig heller... =) Du lär ju knappast gå över tiden, för det är det väl knappt nån som gör med tvillingar? =)
    Näe jag tänkte bli först....  Cool
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-11-02 15:17:06 följande:
    Mct: vi kan sitta med varsin laptop i knät och söka jobb när våra fyra vilddjur springer runt. ;) jag är ju inte så välkommen till mitt jobb och så tänkte jag ju bli klar med min utbildning nån gång. :)
    Ska du med på vattengympa dÅ? Säkert bra för dina fogar.... Cool
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:52:16 följande:
    Sitter och funderar på om vi ska teckna en gravidförsäkring lite kvickt?! Alicias hjärtfel upptäcktes 4 dagar innan hennes skit-försäkring genom folksam började gälla. Vi hade ingen aning eftersom det DÅ bara stod i den lilla finstilta texten att dom hade 6 månaders karens på sjukdom. Vår ekonomi gick under eftersom mannen var hemma från jobb 5 veckor när hon opererades, sjukhusvistelse, mar, körning m.m är inte billigt.. hmm!
    Gör det!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma