• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Lallan skrev 2011-10-28 22:33:49 följande:
    Halkade in här och kikar runt lite *vinkar till alla jag känner igen* Är dock inte gravid utan bara nyfiken.

Många nya graviditeter verkar det som. Grattis Mct! Så du väntar tvillingar. Mina små börjar närma sig året nu.

Hoppas att det går bra för er alla och att ni får må bra! Kram
    Oh vad roligt Lallan! Ett år snart... gud vad fort tiden går.... har tänkt på dig ibland.. du sitter inne med mitt facit.. ;)
    Väntar tvillingar! 22+4 idag!
  • MCT79

Här buffas och möbleras det om i magen så jag hålls vaken! SKÖNT efter total stillhet ett par dagar...

• MCT79

Jag är genomvrålledsen idag....

Jag har rehabiliterats senaste året och fick lite andra arbetsuppgifter nu efter sommaren. Är tillbaka på heltid sedan 10 oktober och idag hade jag planeringssamtal.
    Alla andra hr haft 60 minuter. Jag fick 35 minuter. Samtalet skedde med min tf chef och hon som är chef över mina ordinarie arbetsuppgifter... har dock aldrig jobbat under henne för hon tillträdde under min rehab..

Iaf.. samtalet gick väl i stort ut på att jag skulle kunna tala om när jag kommer tillbaka från föräldraledigheten och att de inte kan tala om för mig var jag kommer få jobba då.
    PÅ 35 minuter har de lyckats rasera den lilla trygghet som byggts upp under hösten.... känner mig ledsen, uppgiven och hopplöst.

Vad fan ska jag kämpa för?! Idiotställe.....  :´((((

Väntar tvillingar! 22+6 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-10-31 19:08:54 följande:
    Det är ganska ok, trots allt. ska bli skönt att få skrapningen gjord. Känns dock jobbigt att gå tillbaka till "ogravid".. Jag tog med sambon till dagens kuratorbesök, var nog bra för oss båda. Det verkar som om även han kommer vara hemma från jobbet ett par dagar.

Ngn som vet när man behöver ha läkarintyg att lämna till jobbet? Gick hem vid lunch i torsdags, tänker va hemma veckan ut, om jag orkar. Tror det kan vara bra att samla lite kraft.
    Vet din chef om varför du är hemma?
    Om det bara handlar om en dag "över en vecka" så kanske de tycker det är okej ändå. Är nog lite olika på arbetsgivare det där...
    Väntar tvillingar! 22+6 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-11-01 05:10:47 följande:
    MCT nej, jag har bara sagt att jag ska opereras idag o behöver vara hemma ett tag, inte varför. Har inte den mest empatiska chefen, o tycker inte att han har med det att göra.. Men ska be om ett intyg iaf...
    Ja gör det.. bra att ha om inte annat...

Tänker på dig idag gumman.... kraaaaaam!
    Väntar tvillingar! 23+0 idag!
  • MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-01 16:31:23 följande:
    Tack för svaret. Nån mer som vet?
    Jag har inte riktigt orkat vara här inne och svara, jag har haft blodiga flytningar vid äl, inför mens, vid MA, vid graviditet och vid mitt utomkveds... så det känns lite omöjligt att svara på vad det kan bero på... :)

"allt" är nog mitt svar...=)
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-01 15:54:58 följande:
     Bebis lever, och ser frisk ut vad dom kan se just nu. Blev flyttad ett par dagar så nu är bf den 6/4 istället för 1/4. Där var bara två kärl i navelsträngen vilket gör att vi fick en tid igen till läkaren som ska göra nästa ul om en vecka, och magsäcken syntes inte.. så därför ska det också kollas upp om en vecka. Men den levde iaf ♥
    Oh vad skönt! Du ska se att man ser allting annat om en vecka!
    FruW skrev 2011-11-01 16:36:05 följande:
    Hej!

Nu är jag vaken ;) det har gått bra, var lite jobbigt när jag vaknade efter op, blev så tydligt att det är över nu... Personalen var toppen, har inte direkt ont heller. Pratade med min mf-läkare, han gjorde skrapningen, i nästa gång vi blir gravida kan han hjälpa oss med trombyl o progesteron, så det känns skönt! Han tyckte också att vi inte skulle ge upp hoppet.

Känns skönt att jag fick skrapning, hade inte orkat med de andra metoderna just nu. Har köpt en stor påse godis, hemma väntar lite sköna filmer o soffan, ska bara vila hela kvällen. Sen blir det fullt fokus på bröllopet, barn får vänta några månader.

Grattis flickan till lyckat Vul, du ska se att det ser bra ut nästa gång!

Kram från mig
    Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma