Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Plus igen efter mf/ma

Kjaam Fusk gumman .. Vad ska jag och winston göra nu... (mer än växa) ;)

SoMa gumman är du hemma nu, inga fler semesterresor inbokade hmm
    Gött att det gick bra på kubet, nu så lär det bara gå bra :)

MCT din stackare du har verkligen fått allt dessa veckorna. Nu borde det bara bli bättre gumman

Var på meningslöst bm möte idag. Hon lyssnade i allafall. 160, 145, 148 i hjärtljud
    Och jag kom ur huset en liten stund iallafall :) stackars winston fick vara hemma :)

• Bellas7

MCT om tsh ligger på 0.04 är det helt ok. Den ska ligga under 2.0 när du är gravid. Däremot ska t4 ligga mellan 12-20 och det är viktigt att de kollar det oxå.

• Bellas7

Det är inte bra alls. Måste kolla det gumman. Boka telefontid med medecinläkare. Jag tar sköldkörtelprov var tredje vecka nu och det har skenat hela graviditeten. Men inte ens smvläkare har koll på rätt nivå. Är tsh och t4 fel värde kan det ge hjärnskador på fostren

• Bellas7

Värdena på tsh får vara lågt det är ingen fara. Jag ligger på 0.001 nu det blir fara om man ligger över 2.0. Men t4 får hellre vara högre än 20 än lägre än 11. Då är det inte bra. En kort tid funkar det men inte i 9 månader. Jag äter dos 300 levaxin nu. Hade 100 mickrogram i dos när jag började. Så tar prover var tredje vecka och får sedan höja medicinen. Så det är bra att kolla upp det och ha koll på det. Ju fler foster ju snabbare ändring i värdena. Jag är så trött på mina smv läkare för de flummar rätt mycket så jag får hålla koll själv på det. Tröttsamt

• Bellas7

MCT mina värden på t4 har under denna graviditen legat på 4-6 så länge det inte är tre fyra månader på raken behöver du inte oroa dig gumman :)

Min förra graviditet upptäckte de inte mitt Sköldkörtelproblem förrens i v 31 med värden på tsh 80 och t4 0 så hon är fem år och frisk. Men be de kolla det ofta för vara säker.

Idag sa min bm (mitt första besök sedan v 12) om det var viktigt att jag kom tillbaka till henne innan förlossningen. Jag är i vecka 23+0.. Så mitt hb på 93 och blodtryck på 95/55 behöver inte kollas mer. Är det normalt att ligga på 93 på hb?

• Bellas7

MCT ring sedan till medecinen och boka telefontid. Den läkaren kan se dina blodsvar och ger dig rätt info.

Bäbisarna ska du inte oro dig för, finns så mycket annat att oro sig för.
    1) Skaffa dig en winston,
    2) tänk om aliens kommer (har jag sett på tv)
    3) tänk om någon kommer och gör om hela huset.(home makeover .. Har jag oxå sett på tv)
    4) Tommy Körberg kommer och vill att du ska sjunga i hans lag (oxå tv)

Se hur mycket annat som helst att oroa sig för gumman ;)

• Bellas7

MCT va bra :) skit nu i att oro dig för hypo. Nu ska du börja oro dig för kåvepenin tabletten. Om du tar en kanske du kommer till matrix och då blir det allvar, lära dig flyga och springa från kulor, se usch tänk noga innan du tar tabletten gumman

• Bellas7

Haha nix vi äter rötter som Robinson :) man blir lagom hög hehe. Tog du tabletten ... Wow

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma