Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Plus igen efter mf/ma

Tappen har minskat från 4.8 cm till 3,7 cm. Inte bra. Jag har fått första kortisonspruta för barnens lungor och ska ha en till i morgon. De har 50% chans till överlevnad om de föds nu. Får åka hem men ska tillbaka på måndag om det inte sätter igång innan. Barnen väger 650g, 659g, och 697g.

• Bellas7

Tack ni är för gulliga :). Jo jag har bricanyltabletter hemma och tar de så fått sammandragningarna kommer o gång lite. Nästa gång sammandragningarna gör ont måste jag in och då blir det inläggning. Jo jag måste ta mig till vecka 28 för minska riskerna. Men tråkigt är det :( ville verkligen att tappen skulle vara samma som innan så jag kunde slappna av lite :(

• Bellas7

Lisaväntar jag är 24 fulla nu så några viktiga veckor kvar.

Flickafin du har säkert fått åderbråck i tussen :) det känns som en
    Babianröv, eller annars har du svamp GÖTT men tror inget du behöver vara orolig för.

Jag Hoppas det lägger sig.

• Bellas7

Lisaväntar tack :) jag hoppas att de stannar minst till vecka 28 allt annat är plus :)

• Bellas7

Grattis grattis gumman :) tre dagar Fyyyyy men antar han inte alls ville bli vräkt Grattis igen Super Kram

• Bellas7

MCT jodå livet som vanligt, ligger i sängen och väntar på att ta mig till sjukhuset igen idag för kolla tappen. Måste åka om en timme. 25 fulla veckor idag. :)

Usch att åka så tidigt till jobbet. Har du fått reda på när du blir sjukskriven ?

• Bellas7

Tack alla för ni tänker på mig, betyder jätte mycket.

Tappen var 4,5 så det såg jätte bra ut och nu ska vi inte in förren nästa tisdag om allt går bra. Så det känns super skönt. Me happy today kramisar

• Bellas7

Haha ja vi måste fråga SoMa hon borde veta, hon är ju mycket äldre än mig :)

Ja var skoj när läkaren sa i dag att om fem sex veckor är bäbisarna här. Och jag bara tittar på henne och tänker bäbisar???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma