• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Ska till fl iaf. Men tänker inte föda barn! Inte nu!

• MCT79

Härligt med bilder telge! Jag blev lik min mamma i vuxen ålder... :)

Vad ni stressar upp er! Jag har ju bf 27/2!! ;)
    Puss på er!

• MCT79

Misstänkt uvi. Bra med fostervatten, skolboks-CTG, sen sa läkaren nått mer men han var så sjukt snygg så jag tittade mest....

• MCT79
    sugarrush skrev 2012-01-14 06:59:11 följande:
    MCT: Jag hade också uvi när jag var preggo, och fick lite sammandragningar i vecka 23 eller nåt... Ett piller och så var det problemet ur världen.
    Mmm... det här är 3:e...eller 4:e uvin jag har... 3:e tror jag...haha!

Så nu får jag pills igen, kanske toppar med redig svampinfektion sen också! *lycka!*  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Väntar tvillingar! 33+4 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-14 10:26:23 följande:
    Här blir det lite zumba! Sen hem och städa och sen lär jag dö i soffan. Febern och värken är borta så tolkar det som att det var biverkningar.
    Har för mig man kan få det som biverkningar... iaf värken. Det är ju oerhört jobbigt för kroppen att få järn.. att ta hand om det... =)

Hit kommer det folk idag för försenat firande av mig.... känner mig halventusiatisk....trött! =)
    Väntar tvillingar! 33+4 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-15 10:39:09 följande:
    Jaa den är ju det! Och inget hände, helt otroligt. Tror ibland att den här graviditeten kan gå vägen.
    Härligt! Klart det ska gå vägen, 2012 har redan fyllt sin tilldelade kvot av skithändelser med råge!!

Här är en low-dag... hade besök igår hela dagen och var igång från 8-22... på fötterna konstant mer eller mindre. Bad bad bad idea. Eller...det var supertrevligt igår.. men idag... aj.

Dessutom har busfröna flyttat runt lite tror jag... har svimmat två ggr och kräkts ner badrumsgolvet en gång. före lunch! Bra jobbat!
    Bäckenet går åt två olika håll och har jag en suspekt huvudvärk som är misstänkt lik migrän fast ändå inte... har iofs klarat mig sedan v 15...

Igår fick jag iaf en stor mysig mrogonrock som blir perfekt vid nattmatningar sen, härliga raggsockor (vi har hemskt kalla golv) presentkort på bodyshop, en tub ansiktmask från samma ställe som har nån värmande effekt. Ska ha lite spa nån förmiddag tror jag...=)
    Å så fick jag en bakmaskin! Vi laddade den och tidsinställde den till i morse så klockan 8 i morse vaknade jag av ett piiiip och doften av nybakat bröd! Den varmhåller sedan brödet en timme så det fanns tid att vakna till, ta sig upp och klä på sig.
    Gott blev det!
    Väntar tvillingar! 33+5 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-15 12:03:12 följande:
    Men mct! Du får tänka efter före i fortsättningen så du inte får sådana här dagar!

Själv oroar jag mig lite för morgondagen. Ny dos av järn och hittills har jag däckat 1.5 h efter dosen. Men imorgon har jag ingen backup som kan ta W eftersom Daniel kommer hem när w redan ska sova för kvällen. och sen har vi onsdagen när jag inte ens har en barnvakt. Men det får jag lösa i veckan. :)

En annan sak, positiv sak, järnet har börjat göra underverk- jag ser inte ut som ett vandrande lik utan har färg i ansiktet. :)

Fast idag är lite av en skitdag! Jag är så matt i kroppen att det känns som att benen ska vika sig samtidigt som jag har spring i benen. Var dock pigg när jag vaknade men nu vill jag bara sooova!
    Sa hon som springer på Zumba! ;P
    Jag måste ju uppvakta mina gäster.. eller.. det känns fånigt att gå och lägga sig när det är folk och hälsa på... =)  Det får vara värt det.
    Svimning+kräkning är ju vardag!
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-15 12:13:39 följande:
    Bakmaskin låter underbart!!! Kanske man skulle önskat sig???
    Ja det verkar smidigt... nackdelen är väl att brödet alltid får samma form.. men du kan ju variera ingredienserna så du får lite variation så!
    Just nu testar vi ett bananbröd.. bara för att.... :D

Sen kunde man göra typ sylt också... och nån äppelsmulpaj-allt-i-ett.... lite skeptisk men kanske funkar? =)

Denna fick jag...  www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagning/bakmaskin/skantic-bm-100/140624.3405/
  • MCT79

Mabaja, glömde säga det, härligt att järnet har effekt!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma