• MCT79

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2012-01-15 15:57:22 följande:
    Härligt att du mår bättre mabaja, såå skönt att du fick en bra bm till slut!

Jag tror på dig havsklippan! Ett septemberbarn låter fantastiskt :) håller mina tummar o tår för dig!!!!

Idag har jag börjat blöda. En del kunde göra det redan av den förberedande tabletten sa dom, men att det va mkt ovanligt...

Fick ju zonterapi i fredags, hon frågade om hon skulle försöka få igång det, vilket jag tyckte va en bra ide, så kanske kombinationen som gör att jag blöder...

Känns både jobbigt o skönt att det kommit igång... Ska på årets första yogapass kl 18.30 får se om det går eller inte, men jag vill!!
    LÅter ju som det kan vara en kombo mimmi... till mig sa de att risken att börja blöda efter första tabletten var 50/50... jag fick MIfegyn.. antar att det är samma?
    Men det låter ju lovande att din kropp reagerar redan nu... då kommer det förmodigen fungera bra med cytotec så du slipper skrapning!
    Väntar tvillingar! 33+5 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-15 16:06:28 följande:
    Ja mifegyn här med. Märkligt med så olika information... Kanske är Stockholms-brudarna känsligare ;)
    Ja de är ju lite mer delikata... /inflyttad bondläpp

Läste i FASS nu och där står det mer så som du säger. Frågan är ju om jag blandar ihop informationen med cytotecen... att 50% svarar på första dosen där?
    Jag var ju rätt uppriven så jag ska inte svära på det..... 
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-15 16:20:02 följande:
    Jag hoppas iaf att det innebär att morgondagen går bra, o gärna så smärtfritt som möjligt...
    Det hoppas jag också! Lova mig att be om smärtlindring OM det blir jobbigt. Du är på rätt ställe och kan få bra medicin.
    Då menar jag inte alvedon!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-15 16:41:24 följande:
    MCT jag har INGEN smärttröskel alls, så jag kommer garanterat skrika efter morgon redan vid inskrivningen ;)
    Duktig flicka! Ska man igenom sånhär skit ska man slippa känna nått om man kan!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-16 10:53:12 följande:
    På torsdag är det dags för mig att få min dom hos läkaren...
    Huvudvärken håller i sig, tröttheten också illamåendet går till och från hela tiden... Vissa dagar är det bara att börja morgonen med en liten spya.

Har toppat detta med en jävla förkylning med täppt näsa och hosta från hell.

Men veckorna går framåt även jag är trött och slö hela dagarna. När jag är ledig med barnen och jobbar.

Är nu i vecka 17 (16+4). Känner små rörelse där inne varje dag. Nu längtar man tills man ska känna dom på utsidan med.
    Det där låter inget vidare alls.... :((

Ego:
    Hemma från BM precis, allt såg toppen ut... men jag passade på att demonstrera en svimning/kräkning i väntrummet... Skäms
    Hon blev lite bekymrad och frågade om jag hade det så ofta hemma... å ja... ett par ggr om dan iaf.. Men det går ju inte att göra något åt.. annat än förlösa mig.. så det är väl bara härda ut.. Hon var helt öppen för diskussion kring igångsättning/snitt men sa att det är jättebra om jag orkar 2 veckor till till 36+0... TUL i morgon är dock avgörande... sackar pojken ännu mer kanske man inte vill vänta så länge. Vi får se.

Annars såg allt bra ut...
    BT 130/80
    HB och socker kollades inte idag då det låg så bra sist.
    SF måttet hade ökat från 35 i mellandagarna till 39 idag...hehe...

Däremot blev det cirkus vid hjärtlyssningen...IGEN! haha,,, jag bär tydligen min mage väldigt långt in...så de har svårt att hitta hjärtljuden, har känt båda idag så jag var inte orolig men ändå.
    Slutade med kollega och ultraljud igen...så de SÅG hjärtana slå och kunde höra dem tillslut också.

I morgon TUL!
    Väntar tvillingar! 33+6 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-16 13:39:17 följande:
    Åååh Mct, om kanske två veckor har du bebisarna hos dig! Vad roligt! Vad spännande! Då kanske du prickar in januari ändå! ;) och jag i mars!
    hahah! nja... februari får det bli!
  • MCT79
    Javisst skrev 2012-01-16 15:51:10 följande:
    Vilka busar att gömma sig sådär! Hoppas killen växt på sig ordentligt sedan sist.

Du är så duktig som kämpar på! Jag fick mitt första blodtrycksfall idag, följt av lite spya - skitnajs
    Ja man känner sig vansinnigt fräsch! ;)
    Mamma till W skrev 2012-01-16 14:09:57 följande:
    Sitter och väntar på mitt tredje järndropp! Ligger dock en patient på "mitt" rum som väntar på ambulans så jag får vänta. Känns jättebra när min panikångest kryper sig på (har fått det på sjukhus/vårdcentraler, folksamlingar och när jag åkt tåg tidigare). Nu får de skynda på så jag inte behöver springa och spy!
    Spy du. Då får skylla sig själva! ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-16 16:14:06 följande:
    Mct: kan vi inte försöka träffas en sista gång innan dina bebisar tittar ut?
    Men guuuud så dramatisk du är! "En sista gång" Upphör mitt liv sen?!  Cool  Självklart kan vi det. Om jag kan ordna liggande transport eller du ta dig hit. ;)
    FruW skrev 2012-01-16 16:27:49 följande:
    MCT vilken dramaqueen du är, allt för lite uppmärksamhet va? ;) (puss gumman!)

SoMa vilken v är du i nu? Tvärläge låter inte så skönt. Är den på väg att lägga sig med huvudet neråt?

Kram fina tjejer!
    You know it älskling. Puss! ;)
    Mamma till W skrev 2012-01-16 16:34:44 följande:
    Hmm undra om Wilda försöker ge mig en pik här hemma? Först kommer hon med sin pappas skor och sen kommer hon med sina vantar och lägger i hans skor. :)
    Gå nu ut med det stackars barnet Maria....
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-16 16:53:37 följande:
    Mct: tänkte snarare att du får händerna fulla för ett tag framöver! :) liggande transport, haha du är ju för rolig! Vi kan komma till dig!

Sofy, vi ska hem till mct!

Räcker det inte att vi var ute med pulkan på vår enorma mängd snö när det regnade? Ska nog stranda lite i w:s rum så får vi se om hon stannar och leker eller drar. Haha
    Ja vintervädret är fantastiskt....   Jag läste att du tänkte sanda hennes rum... det lär nog hålla henne upptagen ;)

Klart ni får komma... men jag pallar ingen längre stund.... so you know...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-16 17:10:46 följande:
    Mct: du får göra som pensionärerna "nej nu får ni åka hem för jag ska vila nu". ;)
    hahah får göra det...=)

Här kommer en magbild... brukar ju bjuda på en i xx+6.... ;)

Naveln är på väg ut....

Å sidan....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma